Ճապոնիայում Կոմիտասը շատ երկրպագուներ ունի
ՄշակույթԿոմիտասը շարունակում է արդիական լինել իր ստեղծած երաժշտության գեղարվեստական լուծումներով, կոմպոզիտորակա և տեխնիկական հնարùներով, երաժշտական մտածողությամբ: Հայ ազգային դասական երաժշտական դպրոցի հիմնադիրը մեծ թվով երկրպագուներ ունի Ճապոնիայում, և շատ երաժիշտներ կցանկանան համերգներ ունենալ Հայաստանում:
Կոմիտասի թանգարան-ինստիտուտ կատարած այցի ընթացքում նման կարծիք հայտնեց ՀՀ-ում Ճապոնիայի արտակարգ և լիազոր դեսպան Էյջի Տագուչին, ով մեծապես տպավորված էր նորակառույց թանգարանով: «Հրաշալի թանգարան է: Շատ տպավորված եմ թանգարան կատարած այցելությամբ, և, կարծում եմ, այն կլինի Երևանում իմ բնակության հետ կապված անմոռանալի հիշողություններից: Առաջին Կոմիտասի ստեղծագործությանը ծանոթացել եմ ընկերոջս միջոցով, ով հիանում և քաջատեղյակ էր նրա մասին: Այսօր ես շատ ավելին իմացա Կոմիտասի մասին և լսեցի նրա երաժշտությունը&raq uo;- թանգարանում կատարած շրջայցից հետո հայտնեց դեսպանը:
Նրա կարծիքով` թանգարանում տիրող մթնոլորտը, ներքին բակը հոգեհարազատ է ճապոնական մշակույթին, որի բարձրագույն դրսևորումներից են թանգարանները:«Միջավայրը ճապոնականին է նման, և, կարծում եմ, բոլոր ճապոնացիներին դուր կգա այն, և շատ երաժիշտներ կցանկանան նվագել այստեղ»,- հավելեց դիվանագետը:
Նրա ուշադրությունը գրավեցին Կոմիտասի երաժշտական գործիքները` հատկապես եղեգնյա սրինգը, որը լայնորեն կիրառվում է ճապոնական հոգևոր երաժշտությունում: Գործիքը տեսնելուց հետո դեսպանի մոտ գաղափար առաջացավ հնարավորության դեպքում համատեղ համերգ կազմակերպել հայ սրնգահարների և ճապոնացի սրանգահարի հետ, ով աշնանը կայցելի Հայաստան:
Թանգարան-ինստիտուտի տնօրեն Նիկոլայ Կոստանդյանն «Արմենպրես»-ի հետ զրույցում հայտնեց, որ Ճապոնիայի դեսպանատան հետ համագործագկցության հիմքը դրվել է 2015 թվականի ապրիլին` Ճապոնիայի դեսպանի ժամանակավոր պաշտոնակատրի այցի ընթացքում: «Նվիրում Կոմիտասին» խորագրի ներքո համրեգ ունեցավ Ամստերդամում բնակվող ճապոնուհի դաշնակարուհի Սիչիձո Կեիկոն: Իսկ մայիսին` կրկին թանգարան ինստիտուտում կայացավ Կոմիտասի ազգային քառյակի` գեղարվեստական ղեկավար Էդուարդ Թադևոսյան, և ճապոնացի դաշնակահար Տակահիր ո Ակիբայի համատեղ համերգը:
«Թանգարանը պատրաստակամ է խթանել հայ-ճապոնական հարաբերությունները մշակութային ոլորտում»,- ասաց Կոստանյանը:
Իսկ Կոմիտասի թանգարան-ինստիտուտի գիտական խորհրդի նախագահ Մհեր Նավոյանը նշեց, որ Կոմիտասի հանդեպ ճապոնական հասարակության հետարքրությունը գալիս է դեռևս խորհրդային տարիներից, երբ հայ երաժիշտները` Կոմիտասի անվան լարային քառյակը, դաշնակահար Սվետլանա Նավասարդյանը, համերգներով են հանդես եկել Ճապոնիայում: «Զարմանալի են այդ հեռավոր երկրի հետ մեր առնչությունները: Ճապոնիան 1918-1920թթ. Հայաստանի առաջին Հանրապետությունը ճանաչած առաջին պետություններից է եղել: Մեր կոմպոզիտորներն իրենց գործունեության ընթացքում անընդհատ դիմել են ճապոնական մշակույթին. հոգեկան հարազատություն ունենք այդ մշակույթի հետ, և, միաժամանակ, խիստ տարբեր ենք»,- ասաց Նավոյանը:
«Տարօրինակ չէ, որ Կոմիտասը շատ լավ ընկալվում է ճապոնացիների կողմից: Պատճառը, իմ կարծիքով, լակոնիկության, խտացված մտքի, առանց որևէ ավելորդության, սուղ միջոցներով գեղարվաստական մտքի բացարձակ արտահայտչականության հասնելու կարողության մեջ է»,- հավելեց Արվեստագիտության թեկնածու, պրոֆեսոր Նավոյանը:
Ավելին, ըստ նրա, Կոմիտասը շատ մեծ հաջողություն է ունենում համաշխարհային բեմերում: Երաժշտական շրջանակներում ընդունված է համարել, որ եթե համերգային ծրագրում կա Կոմիտաս, ապա համերգի հաջողությունն ապահովված է: