«ԴասԱ» նախագիծը ոգևորում է ոչ միայն պատանիներին, այլև ծնողներին ու փոքրիկներին
ՄշակույթՀայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի կողմից իրականացվող «ԴասԱ» նախագծի մասնակից 16-ամյա Ժասմին Առուշանյանը Orer.am-ի հետ զրույցում պատմեց, որ երբ իմացել են, որ նվագախմբի երաժիշտները Սերգեյ Սմբատյանի գլխավորությամբ պետք է իրենց դպրոց գան, անհամբերությամբ են սպասել այդ հանդիպմանը: Իսկ հանդիպումից հետո պարզ է դարձել, որ իզուր չեն եղել այդ սպասումները:
««ԴասԱ»-ի շրջանակներում կազմակերպված հանդիպման ժամանակ դասական երաժշտության մասին ընդհանուր գիտելիքներ ստացանք, նաև մեզ պատմեցին համերգների ընթացքում վարվելակերպի կանոնների մասին: Ծրագրին մասնակցելուց հետո տեղեկացանք, որ համերգների տոմսեր ձեռք բերելու հնարավորություն ենք ստացել, ինչը ևս շատ ուրախալի էր»,- ասաց Ժասմինը:
Աչքերի փայլը չթաքցնելով՝ նա պատմեց, որ այս ծրագրի կարևորությունը նաև այն է, որ գեղարվեստական ճաշակ է զարգացնում և բոլորը կարողանում են ընդհանուր գիտելիքներ ստանալ դասական երաժշտության մասին:
«Այն աշակերտները, որոնք հեռու են դասական երաժշտական արվեստից, գուցե այլ նախասիրություններ ունենալու և ժամանակի սղության պատճառով չհասցնեն տեղեկանալ այս կամ այն կոմպոզիտորի, դիրիժորի կամ երաժիշտի մասին, սակայն, այս ծրագիրն այնքանով է կարևոր, որ հնարավորություն է տալիս այլ մասնագիտություն ընտրած աշակերտներին ևս ծանոթանալ դասական երաժշտությանը, ինչը հրաշալի է»,- ասաց Ժասմինը:
«ԴասԱ» ծրագրի պատասխանատու Անի Աբովյանն էլ Orer.am-ի հետ զրույցում նշեց, որ ծրագիրը սկսել են այս ուսումնական տարվա նոյեմբեր ամսից, որի նպատակը պատանիներին դասական երաժշտարվեստին մոտեցնելն ու նրանց մեջ դասական երաժշտության հանդեպ սեր արթնացնելն է եղել: Նպատակն իրականացնելու ճանապարհին միտք է ծագել ամեն ինչ սկսել դպրոցից ու հատկապես՝ դեռահասների կրթությունից:
«Ծրագիրը մենք բաժանել ենք փուլերի: Առաջինը կրթական փուլն է, որի ժամանակ նախաձեռնության հեղինակ Սերգեյ Սմբատյանը և նվագախմբի երաժիշտներն այցելում են դպրոցներ և աշակերտների հետ զրուցում են դասական երաժշտության, դրա ազդեցության, դրական կողմերի մասին: Հանդիպումների ժամանակ նրանց ծանոթացնում ենք նաև առաջիկա համերգի բովանդակությանը, որպեսզի համերգին հաճախելուց առաջ մի փոքր պատկերացում կազմեն, թե որ կոմպոզիտորի ստեղծագործություններ են ունկնդրելու, ինչի մասին են ստեղծագործությունները և այլն:
Ծրագրի երկրորդ փուլը բուն համերգն է, որը ենթադրում է, որ երեխաները համերգասրահում վայելելու են համերգը՝ կիրառելով վարվելակերպի կանոնները, որոնց ծանոթացել են հանդիպման ժամանակ: Իսկ երրորդ փուլում նրանք արդեն պետք է սոցիալական հարթակներում, «ԴասԱ» հավելվածում քննարկումներ ծավալեն դասական երաժշտության և այն համերգի մասին, որին ներկա են գտնվել»,- ասաց Ա. Աբովյանը:
Նա նաև նշեց, որ «ԴասԱ» բջջային հավելվածը ստեղծվել է դասական երաժշտության հետ աշակերտների կապն ամրապնդելու համար: Դրա միջոցով մասնակիցները կարողանում են ոչ միայն միմյանց հետ շփվել, քննարկումներ իրականացնել, այլև գնահատել համերգը, վիկտորինաների մասնակցել և նոր համերգների տոմսեր ամրագրել:
«Հավելվածը երեխաներին այլ համերգներին հաճախելու հնարավորություն է նաև տալիս: Դրա միջոցով նրանք կարողանում են տոմս ամրագրել և մասնակցել համերգին: Այս փուլում յուրաքանչյուրը երկու տոմս ստանալու հնարավորություն ունի, և կարող է դասական երաժշտության համերգին հրավիրել իր ծնողին, ընկերոջը, ընկերուհուն և այլն: Դրա նպատակն այն է, որ երեխաները իրենց սեփական նախաձեռնությամբ համերգի հրավիրելու հնարավորություն ունենան, ինչը, կարծում եմ, հետաքրքիր գաղափար է»,- ասաց Ա. Աբովյանը:
Հավելվածը նաև հնարավորություն է տալիս նկարներ տեղադրել, ծանոթանալ միմյանց տեղադրած նկարներին, հավանել, կարծիքներ փոխանակել և այլն: Կան երեխաներ, որոնք համերգներից հետո իրենց պարտքն են համարում անպայման արձագանքել: Երեխաների նման մոտեցումը ոգևորում է նաև նախագծի կազմակերպիչներին, քանի որ ամեն անգամ համոզվում են, որ հավելվածն այն անկեղծ միջավայրն, է որտեղ բոլորն առանց կաշկանդվելու կարող են իրենց կարծիքը արտահայտել:
«Մեզ համար շատ կարևոր են երեխաների արձագանքները, եթե անգամ չեն հավանում այս կամ այն համերգը: Կարծիքների փոխանակման միջոցով մենք կարողանում ենք հասկանալ, թե ինչու չեն հավանել, շփումների ինչ ձևաչափ են ավելի նախընտրում և այլն: Անշուշտ, որոշ առումով դժվար է բոլորի կարծիքներին համահունչ համերգները կամ հանդիպումները կազմակերպել, քանի որ դասական երաժշտությունը որոշակի նշաձող է ենթադրում: Եվ ցանկալի կլինի, որ երեխաները ձգտեն հասնել սահմանված չափանիշներին, ինչը ևս շատ կարևոր է ապագա սերունդների դաստիարակության համար: Իսկ մեր խնդիրը նրանց համար ամեն ինչ ավելի մատչելի դարձնելն է, որպեսզի պատանեկության տարիներից սեր արթնացնենք երեխաների շրջանում»,- ասաց Ա. Աբովյանը:
Ծրագիրն ի սկզբանե նախատեսված է Երևանի թվով 35 ավագ դպրոցների աշակերտների համար: Այս պահին արդեն 22 դպրոցի ավելի քան 9 000 աշակերտ է մասնակցել: Մինչ ուսումնական տարվա ավարտը մյուս դպրոցները նույնպես կմասնակցեն, իսկ մայիսի 23-ին կանցկացվի «ԴասԱ» ծրագրի գալա-համերգը, որը նախատեսված է միայն ծրագրին մասնակցող աշակերտների համար, և նրանք կարող են ներկա գտնվել համերգին միայն բջջային հավելվածի միջոցով ամրագրված տոմսերով:
«Գալա-համերգին նախատեսված է «Hollywood Non-Stop» ծրագիրը, որի ժամանակ հնչելու է երաժշտություն հայտնի և սիրված հոլիվուդյան կինոֆիլմերից: Դրանից բացի մայիս-հունիս ամիսներին մենք նախատեսում ենք մարզային այցելություններ իրականացնել, որպեսզի կարողանանք նաև ծանոթանալ մարզերում ապրող մեր պատանիների նախասիրություններին: Դրանով մենք ցանկություն ունենք հասանելիության խնդիրը ևս լուծել, քանի որ սովորաբար նման միջոցառումների ժամանակ մարզերում ապրող երեխաները հնարավորություն չեն ունենում համերգասրահներ այցելել: Մեր խնդիրը մարզերում ապրող երեխաներին նույնպես դասական երաժշտությանը մոտեցնելն է: Հուսով եմ՝ այս ծրագիրը շարունակական կլինի, և մարզերում ապրող մեր պատանիները ևս կկարողանան ներգրավվել այս ծրագրերում»,- ասաց Ա. Աբովյանը:
Անին նշեց նաև, որ ավագ դպրոցի տարիքային խումբն են ընտրել, քանի որ այդ տարիքում երեխաներն ավելի ինքնուրույն են մտածում և կարողանում են ինքնուրույն որոշումներ կայացնել:
«Գուցե կարիք լինի վերանայել տարիքային խումբը, քանի որ շատերն են նման առաջարկով մեզ դիմում: Շատ դեպքեր են պատահում, որ մեր ֆեյսբուքյան էջին ծնողները հարց են ուղղում, թե իրենց բալիկներն ինչպես կարող են մասնակցել այդ ծրագրին: Անկեղծ ասած, մենք ակնկալում էինք, որ ծրագիրը հետաքրքրություն կառաջացնի, բայց որ այդքան մեծ կլինի արձագանքը չէինք սպասում: Իրականում մենք էլ մեզ համար ենք բացահայտում մեր պատանիներին: Երբեմն նույնիսկ Սերգեյ Սմբատյանն է զարմանում մեր պատանիների հետաքրքիր մտքերից ու հարցադրումներից, ինչը շատ ուրախալի է»,- ասաց Ա. Աբովյանը:
Ի դեպ, «ԴասԱ» ծրագրի թիմն ունի նաև կամավորների խումբ, որին միանում են տարբեր դպրոցների աշակերտներ և փորձում են ամեն կերպ օգնել նախագծի իրականացմանը: Այլ կերպ ասած՝ ձևավորվել է մի հարթակ, որտեղ նույն տարիքային խմբի և նախասիրությունների երիտասարդներ են:
Նրանք ընդհանուր հետաքրքրություններից բացի, նաև սոցիալական պատասխանատվություն են կրում իրենց ընկերներին նույնպես դասական երաժշտությանը մոտեցնելու համար, որպեսզի մյուսներն էլ կարողանան այս հրաշալի նախաձեռնության մասնակիցն ու անդամը լինել և հետագայում, եթե այլ մասնագետ դառնան, ծանոթ լինեն ու սիրեն արվեստի այն ճյուղը, որի անտեսանելի շերտերը բացահայտելու համար բարձր ճաշակ ու մեծ երևակայություն է անհրաժեշտ:
Արմինե Գրիգորյան