Երևան, 25.Նոյեմբեր.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
ՌԴ ՊՆ-ն «Իսկանդեր»-ով հարվածել է Դնեպրի օդանավակայանին ՌԴ-Իրան համապարփակ գործընկերության համաձայնագիրը կներառի պաշտպանության ոլորտը. ՌԴ ԱԳՆ Զելենսկու խորհրդականն ասել է, որ Պուտինի ներկայացրած «Օրեշնիկ» հրթիռը գոյություն չունի Պենտագոնի ղեկավարը վերահաստատել է ԱՄՆ անսասան հանձնառությունը Իսրայելի անվտանգության հարցում Ուկրաինան կորցրել է Կուրսկում գրաված տարածքի ավելի քան 40 տոկոսը. Reuters Ադրբեջանը Հայաստանի դեմ երրորդ հայցն է ներկայացրել ՄՔԴ. «Փաստ» Պալատական հեղաշրջումից պաշտպանվելու և քաղաքացիներին խաբելու հերթական պոպուլիստական փորձ. «Փաստ» «Կորյունի տնկած այգին է ինձ ապրեցնում, ամեն ինչ անում եմ, որ նրա չարչարանքը չկորչի». եֆրեյտոր Կորյուն Սառիկյանն անմահացել է հոկտեմբերի 14-ին Հորադիզում. «Փաստ» Արևմուտքի ամոթն ու Բաքվի համաժողովի նրբերանգները. «Փաստ» Գլոբալ իրողությունների և տարածաշրջանային գործընթացների միահյուսումը. «Փաստ»


«Կրկին կա­պա­ցուց­վի այն պնդու­մը, որ իրա­վա­խախտ վա­րորդ­նե­րի պատ­ճա­ռով այս ան­գամ ևս տու­ժում են կար­գա­պահ վա­րորդ­նե­րը». «Փաստ»

Հարցազրույց

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Նախորդող օրերին ողբերգական ելքով վթարներն ավելի ցայտուն դարձրեցին այն խնդիրները, որոնք առկա են երթևեկության մեջ: Տպավորություն է, որ միայն նման դեպքերից հետո է լուրջ քննարկման առարկա դառնում երկարաժամկետ ու կարճաժամկետ լուծումների անհրաժեշտությունը, բայց խնդիրները մնում են քննարկումների մակարդակում: «Վարորդի ընկեր» հ/կ համահիմնադիր, ՀՀ ոստիկանության պետին կից հասարակական խորհրդի անդամ Սերգեյ Ղահրամանյանի դիտարկմամբ՝ Հայաստանում պայքարում են ոչ թե պատճառների, այլ հետևանքների դեմ:

«Մեզ մոտ պատճառները տարբեր են, որովհետև երթևեկությունը հիմնված չէ միայն վարորդական իրավունքի, արագաչափերի, տեսախցիկների վրա: Երթևեկությունը ընդհանուր մեկ համակարգ է, որն ունի տարբեր կողմեր, որոնցից են մարդկային գործոնը, շրջակա միջավայրը, ճանապարհները, լուսավորությունը, կահավորանքը, իրազեկվածությունը: Մեզ մոտ միշտ կետային լուծումներ են եղել, և, ըստ դրա, փորձել ենք մշտապես հետևանքների դեմ պայքարել»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասաց հ/կ համահիմնադիրը՝ նկատելով, որ տարիներ շարունակ կիրառված տեսանկարահանող սարքավորումներն առավելագույն ազդեցություն չեն կարող ունենալ երթևեկությունը ավելի լավը դարձնելու առումով:

Նշենք, որ այս օրերին, որպես լուծում, քննարկվում է վարորդական իրավունքի քննությունը վերահանձնելու հնարավորությունը: Սերգեյ Ղահրամանյանը մեզ հետ զրույցում շեշտեց, որ իրենց ծանոթ չէ մի երկիր, որտեղ քննությունը վերահանձնելու պարտադրանք լինի: «Նման պրակտիկա չկա:

Վարորդական իրավունքի քննությունները վերահանձնելու և նորից վարորդական իրավունք ստանալու մեխանիզմն օգտագործելու փոխարեն շատ այլ մեթոդներ կարելի է կիրառել՝ սկսած խիստ վերահսկողությունից, մինչև այլ գործոններ»,ասաց նա՝ շեշտելով, որ բալային համակարգն իր մեջ այդ առումով որոշակի լուծումներ ունի: Նրա խոսքով, օրինակ, եթե շատ խախտումներ լինեն, վարորդական վկայականը կկասեցվի: Անձը կարող է նաև զրկվել վարորդական իրավունքից, որը վերականգնելու համար կամ պետք է սպասել վեց ամիս, մեկ տարի, որոշ դեպքերում՝ ավելի երկար: 

«Խնդիրն այն է, որ բոլորին չես կարող ստիպել քննություն վերահանձնել: Այդ դեպքում կրկին կապացուցվի այն պնդումը, որ իրավախախտ վարորդների պատճառով այս անգամ ևս տուժում են կարգապահ վարորդները, որոնք, միգուցե, քննությունը չկարողանան շատ լավ տալ, բայց կարգապահ վարորդ են: Ընդ որում, տարրական գիտելիքները վարորդական իրավունք ունենալ-չունենալու հետ որևիցե կապ չունեն: Անգամ երեք տարեկան երեխան գիտի, որ կարմիր լույսի տակ պետք է կանգնել:

Բարձր արագությամբ քաղաքի մեջ չվարելու, կարմիր լույսի տակ կանգնելու ու նման պահանջները պահելը տարրական գիտելիքների դաշտում են և, ըստ իս, վարորդականների քննությունը վերահանձնելը չի կարող աշխատել»:

Թեպետ մեր զրուցակիցը կարևորում է բալային համակարգը, բայց ընդհանուր իրավիճակի լուծման առումով այլ միջոցների անհրաժեշտություն է տեսնում: «Ցավոք, բալային համակարգը ընդամենը խախտում-վարորդական իրավունք միջակայքն է կարգավորում: Բայց վարորդական մշակույթի, ինչպես նաև խիստ վերահսկողության խնդիր ունենք, որը առկա ռեսուրսներով հնարավոր չէ ապահովել:

Սահմանափակ քանակությամբ կարգախմբերի պարագայում վերահսկողությունն ընդամենը այն է, ինչ ունենք այսօր: Պետք է գիտակցել սա և ըստ դրա ավելացնել ռեսուրսները կամ հանրային վերահսկողության մեխանիզմներ ներդնել: Նոր մոտեցումներ են պետք, որ երթևեկությունն անվտանգ լինի: Տուգանելը շատ քիչ է խախտում անելու ցանկություն ունեցող վարորդի համար: Տուգանքը չի ստիպում հետքայլ անել: Պետք են այնպիսի լուծումներ, որ նման ցանկություն ունեցող վարորդը ֆիզիկապես հնարավորություն չունենա խախտումներ անել:

Օրինակ են արհեստական խոչընդոտներ ստեղծելը, մայթերի վրա երթևեկելու համար արգելապատնեշներ կամ այլ ճարտարապետական լուծումները, ավելի մեծ նշանները:

Մոտեցումները շատ-շատ են: Մարդկանց կյանքեր փրկելը թանկ հաճույք է, իսկ մեզ մոտ այդ ուղղությամբ շատ քիչ գումարներ են ծախսվում կամ, միգուցե, չեն էլ ծախսվում»,-ասաց նա:

Խոսելով նաև ալկոհոլ օգտագործած վիճակում մեքենա վարելու իրավախախտումը քրեականացնելու հնարավորության մասին՝ մեր զրուցակիցը նշեց, որ բալային համակարգն այս առումով ևս լուծումներ տալիս է. «Բայց, ընդհանուր առմամբ, այո, կան խախտումներ, որոնց դեպքում խստացումը անհրաժեշտ է: Մենք, վերջիվերջո, գալու ենք նրան, որ մեզ մոտ ևս քրեականացվի խմածությունը: Թեպետ հարկ է նշել, որ աշխարհում նման լուծումները միանգամից չեն առաջացել:

Շատ երկրներում իրավունքի և օրենքի էվուլ յուցիայի արդյունքում են եկել այդ լուծմանը: Դա ժամանակի ընթացքում է պետք անել, չեմ կարող ասել՝ միանգամից ներդնելը արդարացված կլինի՞, թե՞ ոչ»:

Անդրադառնալով երթևեկության ընթացիկ իրավիճակին՝ Ս. Ղահրամանյանը շեշտեց. «Համաներումը և վարչապետի մի քանի արտահայտությունները խորը դաջվածք են թողել: Ցավոք, վարորդները ոչ թե գիտակցաբար և ըստ օրենքի, այլ հենց այդ մի քանի արտահայտությունների հիման վրա են մեքենաները վարում: Ճիշտ է, որոշ կետային հատվածներում իրավիճակն ինչ-որ չափով ուղղվել է, բայց ՃՈ ռեսուրսների պակասի հետևանքով շատ տեղեր ուղղակի անվերահսկելի են: Այդ հատվածներում վարում են ըստ հարմարության, և ոչ թե ըստ օրենքի կամ կարգի: Ամեն դեպքում, երթևեկությունը լավ վիճակում չէ, իսկ զոհերն ու ՃՏՊ-ները հենց դրա հետևանքն են»:

Նա կարևորեց բալային համակարգի շուտափույթ ներդրումը՝ միաժամանակ նկատելով, որ համակարգի ներդրման գործընթացը դանդաղում է, որի պատճառներից մեկը արձակուրդային սեզոնն է՝ կապված ԱԺ աշխատանքների հետ: Ս. Ղահրամանյանը նշեց, որ նախագծի ընդունմանը սպասում են սեպտեմբերին:

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

 

Վարչախումբը փորձում է մոռացության տալ մեր հիշողությունը․ Մենուա ՍողոմոնյանՀայաստանը վերածվել է 30-ականների Չիկագոյի Աղազարյանին կարող են ճնշել Փաշինյանի խաղը մինչև հանրաքվեն է Ֆրանսիայի դեսպանի գրառումը նախ եւ առաջ ապտակ էր Փաշինյանին․ Էդուարդ ՇարմազանովԳերմանիան մոտենում է 100 ԳՎտ արևային էներգիայի գեներացման «Երաժշտություն հանուն ապագայի հիմնադրամը շնորհալի երիտասարդ երաժիշտներին առաջարկում է դեպի Դուբայ կրթական ուղևորության մասնակիցը դառնալ Մեղավորը պետք է պատժվի երկիրն այս օրը գցելու համար․ Հրայր Կամենդատյան Փաշինյանը ծառայում է Էրդողանի իշխանությանը և շարունակելու է ժողովրդին խաբելով առաջ մղել նրա օրակարգը․ «Հայաքվե»Հայաստանը ոչինչ չշահեց COP29-ից. Ադրբեջանն օգտագործեց այն Հայաստանի դեմ քարոզչությունն առավել սրելու համար. Աբրահամյան Ոչ խեղճ ենք, ոչ թույլ ենք, ոչ էլ անհրաժեշտություն ունենք համակերպվելու թուրք-ադրբեջանական պարտադրանքին․ Ավետիք ՉալաբյանՓաշինյանը մեր աչքի առաջ փորձում է Հայաստանը վերակողմնորոշել Ռուսաստանից Թուրքիա․ «Հայաքվե»Չպետք է այս իշխանությանը թույլ տալ մեզ վերածել Թուրքիայի ծայրագավառի․ Ավետիք ՉալաբյանՊատմական և իրական Հայաստանների հակադրությունը կեղծ է․ Մենուա ՍողոմոնյանՌուսաստանին Հայաստանում պրոռուսական իշխանություն պետք չէ, Ռուսաստանին Հայաստանում պրոհայաստանյան իշխանություն է պետք․ Մհեր ԱվետիսյանԳեներալ Նորատ Տեր Գրիգորյանի հետ քննարկեցինք Մոսկվայում տեղի ունենալիք Ռուսաստան-Հայաստան հասարակական 2-րդ ֆորումի գործունեության մասին հարցեր. Մհեր ԱվետիսյանՌուսաստանի դաշնակից համարվող Հայաստանում երբ, դու խոսում ես Ռուսաստանի դեմ, վարկաբեկում ես հայ-ռուսական հարաբերությունները. Մհեր ԱվետիսյանReuters. Էրդողանը ՆԱՏՕ-ի գլխավոր քարտուղարի հետ կքննարկի Ուկրաինայի շուրջ վերջին իրադարձությունները Բնակարանային գողությունը բացահայտվել է դատագենետիկական փորձաքննության եզրակացության արդյունքում Լրատվամիջոցներում շարունակում են զետեղվել սպառազինության ձեռքբերման՝ իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկություններ. ՊՆ Պեսկով. ԱՄՆ-ի հեռացող վարչակազմը գնալով ավելի անխոհեմ քայլեր է անում Ուկրաինայի շուրջ ՌԴ ՊՆ-ն «Իսկանդեր»-ով հարվածել է Դնեպրի օդանավակայանին COP29-ում պայմավորվածություն է ձեռք բերվել տարեկան 300 մլրդ դոլար հատկացնել գլոբալ տաքացման դեմ պայքարի համար Շերը բացահայտել է այն միակ հայտնի մարդուն, ով հեռացել է իրենից՝ նշելով, որ ինքը «խենթի պես սիրահարված էր» նրան ՌԴ-Իրան համապարփակ գործընկերության համաձայնագիրը կներառի պաշտպանության ոլորտը. ՌԴ ԱԳՆ Շատ բան ունեմ պատմելու. Հենրիխ Մխիթարյանը գիրք է գրում Մասկը գերազանցել է սեփական ռեկորդը. նրա կարողությունը հասել է 347,8 մլրդ դոլարի Զելենսկու խորհրդականն ասել է, որ Պուտինի ներկայացրած «Օրեշնիկ» հրթիռը գոյություն չունի Ավելի հեշտ կդառնա էներգիա կորզելը. նոր նյութը գերազանցել է սովորական արևային մարտկոցներինՆավարկություն․ Տարոն Շահինյանի առաջին ցուցահանդեսը (տեսանյութ) Յամալի նոր պայմանագիրը կկնքվի 6 տարի ժամկետով Հռոմում տեղի է ունեցել Արցախի սրբավայրերի պահպանմանը նվիրված գիտաժողով Էրդողանը «խիզախ» է որակել Նեթանյահուին կալանավորելու մասին Միջազգային քրեական դատարանի որոշումը «Ինձ հետ այդքան էլ հեշտ չէ, որքան թվում է կողքից». Քրիստինե Պեպելյան Մեծ Բրիտանիայում գործող HSBC բանկը դադարեցրել է վճարումներ ընդունել Ռուսաստանից և Բելառուսից Պենտագոնի ղեկավարը վերահաստատել է ԱՄՆ անսասան հանձնառությունը Իսրայելի անվտանգության հարցում ՌԴ ՊՆ-ն հրապարակել է Ուկրաինայի զինված ուժերի` ՄիԳ-29 ինքնաթիռի կործանման կադրերը (տեսանյութ) «Արմավիր» ՔԿՀ-ի դատապարտյալի համար բերված աղցաններում հայտնաբերվել են թմրամիջոցներ․ հանձնուք բերած կինը ձերբակալվել է Չեմ պատրաստվում Մբապեին սովորեցնել, թե ինչպես հանդես գալ հարձակման գծում․ Անչելոտի «Եթե ես արվեստին մոտ չլինեի, գուցե նրան բեմում տեսնելիս խանդի տեսարաններ սարքեի». Նարեկ Բավեյանը՝ ամուսնալուծության և 2-րդ ամուսնության մասին Նիկոլի գործը բացառապես քանդելն է, ոչ թե բարեփոխելը․ Արմեն ՀովասափյանԴիվանագիտական սկանդալ` Թեհրանի և Մոսկվայի միջև Ուկրաինան կորցրել է Կուրսկում գրաված տարածքի ավելի քան 40 տոկոսը. Reuters ԽԾԲՏ՝ քպական ձևով. Կոնջորյանի կնոջը բարձր վարձատրվող աշխատանք են տվել Պադավատապետության «հայրը» բողոքում է պադավատներից. Փաշինյանի երկերեսանությունը Աղազարյանը մերժելու է. Փաշինյանի խնդրանքը կմնա՞ անպատասխան Փաշինյանը խոստովանում է իր կատարած հանցագործությունը Դաղստանում մեկնարկել է Ռուսաստանում ամենամեծ արևային էլեկտրակայանի շինարարությունը. կներդրվի 7 միլիարդ ռուբլի Երիտասարդ ֆերմերն իր աշխատանքով զարգացնում է սեփական գյուղը Ինչպես հարուստների ու վանականների գլխարկը դարձավ ամենօրյա հագուստի տարր. «Փաստ»