Yerevan, 26.November.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Futsal tournament Galaxy Champions League 2024 kicks off Unibank is now a regular partner of “Pan-Armenian intellectual movement” IDBank issued another tranche of dollar bonds Green Iphone on the best credit terms at green operator's stores UCOM Provided technical assistance to Shengavit administrative district AMD 9,808,684 to the "City of Smile" Charitable Foundation. The next beneficiary of "The Power of One Dram" is known Unibank offers a “Special” business loan with an interest rate of 8.5% per annum IDBank implements the next issue of nominal coupon bonds Flyone Armenia will start operating regular direct flights Yerevan-Moscow-Yerevan New movie channels in Ucom and good news for unity tariff subscribers


Ինչպե՞ս է որոշվելու պատգամավորների թիվը. Արփինե Հովհաննիսյանի հարցազրույցը

Interview

Ընտրությունների առաջին փուլի արդյունքում, հիմք ընդունելով 101 պատգավորների թիվը, կորոշվի, որ քաղաքական ուժը քանի տեղ է ստանում խորհրդարանում, եւ այդ տեղերի քանակը նրանք կպահպանեն: Այս մասին NEWS.am-ի թղթակցի հետ զրույցում ասաց ԱԺ պատգամավոր, պետաիրավական հանձնաժողովի անդամ Արփինե Հովհաննիսյանը: Ներկայացնում ենք նրա հետ հարցազրույցը ամբողջությամբ:

Նոր սահմանադրության նախագծով, եթե քաղաքական ուժերից որեւիցե մեկը չի հաղթահարում կայուն մեծամասնություն ունենալու հնարավորությունը, այն  է՝ 50+1, ապա պետք է անցկացվի երկրորդ փուլ՝ առաջին եւ երկրորդ տեղերը զբաղեցրած քաղաքական ուժերի միջեւ: Ինչպե՞ս եք գնահատում այս դրույթը, արդյոք սրանով չի՞ սահմանափակվում քաղաքական ուժերի կոալիցիա կազմելու եւ քաղաքական պատասխանատվություն ստանձնելու հնարավորությունը:

Չեմ կարծում, որ դրանով սահմանափակվում է Ձեր ասած հնարավորությունը, քանի որ առաջին փուլից հետո կարող են ձեւավորվել կոալիցիաներ, տարբեր քաղաքական ուժեր կարող են միավորվել եւ երկրորդ փուլում այդպես հանդես գալ: Ժողովուրդն էլ, տեսնելով, թե որ քաղաքական ուժին կամ կոալիցիային է ուզում ձայն տալ, նաեւ գիտակցելով, որ դե ֆակտո իշխանությունը հանձնում է այս կամ այն կոալիցիային, կկայացնի իր որոշումը: Ինչ վերաբերում է այն քաղաքական ուժերին, որոնք առաջին փուլում հավաքել են քիչ ձայներ, դա ամենեւին էլ չի նշանակի, որ խորհրդարանում նրանց պատգավորների թիվը կպակասի: Այսինքն՝ առաջին փուլի արդյունքում, հիմք ընդունելով 101 պատգավորների թիվը, կորոշվի, որ քաղաքական ուժը քանի տեղ է ստանում խորհրդարանում, եւ այդ տեղերի քանակը նրանք կպահպանեն: Երկրորդ փուլի արդյունքներով կավելացվի այն ուժի կամ կոալիցիայի ստացած տեղերի քանակը, որը հաղթել է՝ կայուն խորհրդարանական մեծամասնություն ունենալու եւ կառավարություն ձեւավորելու համար: Դա է պատճառը, որ ամրագրված է պատգամավորների նվազագույն թիվ:

Բացի այդ, այս դրույթը չի՞ ենթադրում արհեստականորեն մեծացնել ամենից շատ ձայն ստացած ուժի դերը, որը սակայն չի ստացել 50 տոկոսից ավելի: Ասենք շատ ձայներ ստացած երկու քաղաքական ուժերի ձայները միասին կազմում են 25-30 տոկոս, ստացվում է, որ անտեսվում են մնացած 70 տոկոսի ձայնե՞րը:

Հակառակը՝ սա նշանակում է՝ ժողովուրդն է որոշելու, թե ով ունենա կայուն մեծամասնություն: Այսինքն, երկու առավելագույն  ձայներ ստացած բեւեռները կամ երկրորդ փուլից առաջ ձեւավորված կոալիցիաները ընդունվում են որպես հիմք, իսկ ժողովուրդն էլ որոշում է, թե ում տա իր քվեն, ում հանձնի իշխանությունը:

Նշվում է, որ ընտրությունների ժամանակ կուսակցությունները պետք է ներկայացնեն վարչապետի իրենց թեկնածուին եւ ծրագրային դրույթները: Ո՞րն է նման պահանջի հիմնավորումը: Մենք տեսել ենք, որ որպես կանոն ծրագրային դրույթները զուտ քարոզչական նշանակություն են ունեցել: Թե՞ այս դեպքում դրանք նաեւ իրավական փաստաթղթեր են համարվելու:

Դրանք  միշտ էլ կմնան քաղաքական փաստաթղթեր, սակայն իրականում ունեն պարտավորեցնող նշանակություն, եւ կուսակցությունները , որպես ընդհանուր կանոն այդ ծրագրի դրույթները այդուհետ ներկայացնում են որպես իրավական փաստաթղթեր: Այստեղ նորույթը վարչապետի թեկնածուին ներկայացնելն է, ինչը նշանակում է, որ ժողովուրդը անուղղակիորեն ընտրում է նաեւ վարչապետին:

Ինչո՞ւ է սահմանադրության նախագծում ամրագրված, որ վարչապետին անվստահություն հայտնելիս պետք է լինի անվանական քվեարկություն: Արդյոք դա լրացուցիչ կաշկանդող գործոն չէ պատգամավորի համար, որ նա չքվեարկի այնպես, ինչպես կցանկանար, մտավախություն ունենալով հետագա անցանկալի զարգացումներից իշխանության հետ հարաբերություններում:

Տեսեք, յուրաքանչյուր պատգամավոր որպես քաղաքական պատասխանատվություն կրող անձ պետք է առաջնորդվի իր խղճին ու համոզմունքներին համաձայն, իսկ անվանական քվեարկությունը կբարձրացնի այդ պատասխանատվությունը: Սա նշանակում է ունենալ դիրքորոշում, հրապարակավ հայտնել այն եւ հետեւել այդ դիրքորոշմանը: Ասվածը հատկապես վերաբերում է այնպիսի կարեւորագույն հարցի, ինչպիսին վարչապետին անվստահություն հայտնելն է: Այս դրույթը հնարավորություն կտա նաեւ խուսափել այն իրավիճակներից, երբ պատգամավորը հրապարակավ կպնդի այլ բան, իսկ փակ քվեարկության արդյունքները ցույց կտան բոլորվին այլ բան:

Սահմանադրության նախագծում նշվում է, որ երկրի նախագահին ընտրում է ընտրիչների ժողովը, որը կազմված է պատգամավորներից եւ ՏԻՄ ներկայացուցիչներից: Սակայն չի նշված, թե ինչպես են ընտրվելու ՏԻՄ-ը ներկայացնող ընտիչները, ինչը կարող է կամայական որոշումների հանգեցնի, որն էլ կարող է լրջորեն ազդել ընտրությունների արդյունքի վրա:

Այդպիսի վտանգ չի կարող լինել, քանի որ ՏԻՄ-ն ներկայացնող ընտրիչների ընտրության  հարցը պետք է կարգավորի  Ընտրական օրենսգրքով, որը ուզում եմ հիշեցնել Սահմանադրության նախագծով համարվում է օրգանական օրենք եւ պահանջելու է շատ ավելի լայն կոնսենսուս քան պարզ մեծամասնությունն  է, այսինքն խորհրդարանական մեծամասնության դիրքորոշումը բավարար չի կարող համարվել ընտրական օրենսգրքում ամրագրված որեւէ դրույթ ընդունելու համար. առաջին հերթին հենց ընտրիչների մասով:

Սահմանադրության նախագծի 23-րդ «Կյանքի իրավունքը. Մահապատժի արգելքը» հոդվածի 2-րդ կետում բառացի գրված է «Կյանքից զրկելը չի համարվում սույն հոդվածի խախտում, եթե այն հետեւանք է այնպիսի ուժի գործադրման, որը բացարձակապես անհրաժեշտ է»: Արդյոք սրանով անուղղակիորեն չի արդարացնում սպանությունը, քանի որ միշտ իշխանությունն այն կարող է արդարացնել «բացարձակ անհրաժեշտությամբ», ինչպես օրինակ մարտի 1-ի նման դեպքերում:

Ամենեւին ոչ, քանզի ցանկացած սահմանադրական դրույթ պետք է մեկնաբանվի միջազգային համընդհանուր նորմերի ու սկզբունքների , այդ թվում՝ Մարդու իրավունքների եվրոպական կոնվենցիայի հիման վրա, որը մանրամասն  կարգավորում է այս  նորմը: Այս դրույթի առումով  կա նախադեպային որոշումների հսկայական քանակ, որոնք ուղղակի բացառում են այդ նորմի սխալ կիրառությունը:

Նոր Սահմանադրությամբ բոլորը շեշտը դնում են նախագահի, կառավարության եւ ԱԺ-ի լիազորությունների վրա: Իսկ դատական համակարգում ինչ փոփոխություններ են նախատեսվում, որոնք կարող են նպաստել դատական իշխանության անկախությանը: Արդյոք փոփոխվում է նրանց նշանակման կարգը: Օրինակ կան երկրներ, որտեղ դատավորները եւս ընտրվում են համաժողովրդական քվեարկությամբ:

Այո, դատավորների ընտրության կարգը փոխվում է , մեծ  դերակատարություն է վերապահվում Ազգային ժողովին, հատկապես՝ Վճռաբեկ դատարանի եւ Սահմանադրական դատարանի դատավորների ընտրության հարցում: Մասնավորապես, Սահմանադրական դատարանի դատավորների ընտրում է Ազգային ժողովը՝ երեքին՝ ՀՀ նախագահի , երեքին՝ ՀՀ կառավարության, երեքին ՝ դատավորների ընդհանուր ժողովի առաջարկության հիման վրա: Ազգային ժողովը ընտրում է նաեւ Վճռաբեկ դատարանի պալատի նախագահների եւ դատավորների՝ ներկայացված թեկնածուներից մեկին եւ նշանակում վճռաբեկ դատարանի նախագահին՝ դատարանի կազմից 6 տարի ժամկետով առանց վերանշանակման իրավունքի: 

Զրուցեց՝ Ինգա Մարտինյանը

Shop at Yerevan Mall and pay with Idram for a chance to win gifts Unibank to Issue Subordinated Bonds for the First Time in Armenia How Not to Go Bankrupt on Black Friday: 5 Smart Shopping TipsIDBank warmly hosted children from the "Music for Future" Foundation.Ucom’s 5G network launched in 11 new cities UPay has joined Idram's Open QR infrastructureA Free Mastercard and 10% idcoins with Cashless Payments. IDBankThe Results of the 19th Annual International Microelectronics Olympiad Summarized in Yerevan AraratBank Named Best Investor Relations Bank Armenia 2024General Director of Ucom participated in Silicon Mountains technological summit Saving together: IDBank and IdramARARATBANK AND SINGAPORE GFTN SIGN MEMORANDUM OF UNDERSTANDING FOR DIGITAL TRANSFORMATIONAndron Participates in the Tomorrow Mobility World Congress 2024: Driving Innovation in E-MobilityAcba bank and American Express Expand Collaboration in ArmeniaThe Silicon Mountains technology summit to be held with the support of Ucom Evocabank became the first bank to join Idram’s open QR infrastructure25% Off on RIA Money Transfers to Ukraine at AraratBank Yerevan to Host Unprecedented Serbian-Armenian Music ConcertAraratBank Stands with My Forest Armenia to establish Charles Aznavour Forest Ucom and Sunchild NGO install another solar plant in Areni 4,401,021 AMD to COAF. The November beneficiary is “Armenia Tree Project”Go Digital or Go Home: Sergey Arakelyan Yes to cashless! - cruises and gifts for AraratBank MC cardholders Ucom joins Armenian Internet Governance Forum as a platinum partner AraratBank: Five-Time Winner at AMX Awards 2024AraratBank Initiates a Panel Discussion on AI and LeadershipKhachaturian International Youth Competition launched in China with performance by “Music for Future” Foundation’s Cellist Mari HakobyanUcom Employees Participate in Forest Restoration Efforts in Vayots Dzor Fast Shift has joined Idram's open QR infrastructure New and modern. Arabkir branch of IDBank reopenedAraratBank: Unprecedented Consumer Loan Offer Starting from 14.5% Ucom launches 5G network across nine Armenian citiesLearn to save. World Savings Day with Idram JuniorAnother solar power plant by Ucom and SunChild NGO installed in Vardenis Converse Bank and Kapitalbank signed a cooperation agreement at Sibos 2024 IDBank and Idram at Mantashyants Global Expo AraratBank Introduces UBPAY: A New System for International Transfers IDBank participated in the HR Expo-24 conference Armenia Hosted the Consulting Event of the Year: International CMC Conference was held with Participants from 30 Countries AraratBank Sponsors New Laboratory and Seminar at MatenadaranUcom, in cooperation with SunChild NGO, increases the access to drinking water in Lchavan community The customer is always our top priority: IDBankThe October beneficiary of "The Power of a Dram" is the Children of Armenia FundAmeriabank’s New Offer: Draw of Investment Portfolios for AMD 2M The International CMC Conference kicked off for the first time in Armenia, bringing together management consultants and the business community The winners of the 2024 joint program between SIA Armenia and "The Power of One Dram" have been announced General Director of Ucom Participated in the Annual Conference of the Institute of Internal Auditors Armenia AraratBank Expands International Transfer Options with Golden Money System10% idcoin with IDBank Mastercard cardsUcom Completes Network Modernization in Gyumri and Vanadzor