Հայաստանը բրազիլական շուկան պետք է դիտարկի որպես իր արտադրանքի սպառող. ՀՀ-ում Բրազիլիայի դեսպան
EconomicsՀայաստանն ու Բրազիլիան ունեն տնտեսական համագործակցության մեծ ներուժ, որը լիովին չի իրացվում: Այս մասին սեպտեմբերի 22-ին ՀՀ կառավարության նիստերի դահլիճում կայացած հանդիպում-քննարկման ժամանակ հայտնեց Հայաստանում Բրազիլիայի դեսպան Էդսոն Մարինյո Դուարտե Մոնտեյրոն:
Նրա խոսքով` Հայաստանը բրազիլական շուկան պետք է դիտարկի որպես իր արտադրանքի սպառող, սակայն Հայաստանից արտահանման ծավալները գոհացուցիչ չեն: «Հայաստանի ու Բրազիլիայի փոխադարձ առևտուրն այնքան էլ մեծ չէ, որքան պետք է լիներ: Մոտ 37 միլիոն դոլարի առևտուր է կայացել երկու երկրների միջև մինչ օրս, որը վատ ցուցանիշ չէ, բայց ցանկալի չափով չի իրականանում», Արմենպրեսի փոխանցմամբ` ասաց դեսպանը` նշելով, որ դրանում մեծ բաժինը կազմում է Բրազիլիայից Հայաստան բերվող ապրանքը:
Դեսպանի խոսքով` Բրազիլիայից, հիմնականում, սննդամթերք է ներմուծվում Հայաստան, ինչը բնական է, քանի որ այն սննդի արդյունաբերության խոշորագույն ներկայացուցիչ է աշխարհում: «Հայաստան է բերվում թռչնամիս, ծխախոտ, սուրճ, շոկոլադ, շոկոլադային այլ ապրանքներ: Հայաստանից էլ Բրազիլիա է արտահանվում հագուստ, լամպեր, սարքավորումներ, մոլիբդեն, պղինձ»,-նշեց Էդսոն Մարինյո Դուարտե Մոնտեյրոն` հարց բարձրացնելով` դա բավակա՞ն է, արդյոք, չենք կարո՞ղ ավելին:
Նա նկատեց, որ համաշխարհային շուկայում Հայաստանը հայտնի է իր գյուղատնտեսական մթերքներով, գինիով, կոնյակով, հյութերով, գարեջրով, բայց, չգիտես ինչու, այդ ապրանքները բավարար քանակությամբ ներկայացված չեն բրազիլական շուկայում:
Դեսպանը նշեց, որ հայ-բրազիլական առևտրային հարաբերությունների ցածր մակարդակը բացատրվում է երկրների միջև հեռավորությամբ, ուղղակի ճանապարհների բացակայությամբ, ինչն, ըստ նրա, այնքան էլ արդարացված հիմնավորում չէ, քանի որ Հայաստանի հարևան Վրաստանի հետ Բրազիլիան մի քանի անգամ ավելի շրջանառություն ունի: Նրա խոսքով` Վրաստանի հետ առևտրաշրջանառությունը 150 միլիոն դոլար է կազմում:
Հայաստանում Բրազիլիայի դեսպանը վստահեցրեց, որ իրենց գործարարներն ուղիներ են փնտրում Հայաստանի հետ առևտուրը զարգացնելու ուղղությամբ:
Ինչ վերաբերում է Հայաստանից Բրազիլիա հայկական ապրանքների արտահանման խթանմանը, ապա դեսպանի դիտարկմամբ` կառավարության կողմից գերակա ճանաչված շատ ոլորտների ապրանքների ուղղությամբ կարող է դա լինել: «Դրանց շարքում է սարքավորումների արտադրությունը, տեղեկատվական տեխնոլոգիաները: Մենք գիտենք, որ որոշ ընկերություններ արդեն ՏՏ ապրանքներ են վաճառում Բրազիլիային: Ես տեղեկություններ ունեմ, որ արտահանման չափերը շատանում են և զարմացած չեմ, քանի որ Հայաստանում ՏՏ ոլորտը բավականին զարգացած է»,-հայտնեց Բրազիլիայի դեսպանը:
Նա խորհուրդ տվեց հայ գործարարներին գնալ Բրազիլիա, հանդիպել այնտեղի գործարարների, առևտրային կազմակերպությունների ներկայացուցիչների հետ, մասնակցել առևտրի տոնավաճառների, որոնք կարող են նոր հեռանկարներ բացել Բրազիլիայի հետ տնտեսական հարաբերությունները զարգացնելու առումով: «Սան Պաուլոյում մեծաթիվ հայկական համայնքը կա, որն այս առումով մեծ անելիքներ ունի»,-նկատեց նա:
Անդրադառնալով Հայաստանի` ԵԱՏՄ անդամակցության փաստին` դեսպանը նկատեց, որ դա ևս նոր շուկաներ գրավելու առիթ է, պարզապես այդ փաստերը պետք է հայտնի դառնան բրազիլացի գործարարներին:
«Բրազիլացիները նաև շատ ակտիվ զբոսաշրջիկներ են, ես փորձեցի գտնել, թե որքան զբոսաշրջիկ է Բրազիլիայից եկել Հայաստան, բայց չկարողացա թվեր հայթայթել»,-նշեց դեսպանը` հավելելով, որ նրանք այնքան էլ մեծաթիվ չեն լինի:
Դիվանագետը հիշեց, որ բրազիլական կինոարտադրության մեջ մեծ հռչակ ունեցող «Globo TV»-ին Հայաստանի մասին փաստագրական հաղորդում է պատրաստել, որից հետո շատ զբոսաշրջիկներ հետաքրքրվել են Հայաստանով:
Բանախոսի դիտարկմամբ` եթե Հայաստանը ներգրավվի զբոսաշրջային այնպիսի փաթեթների մեջ, որոնք առաջարկում են այց այս տարածաշրջան, ապա բրազիլացի տուրիստներն ավելի հակված կլինեն գալ այստեղ: Դեպսանը հույս հայտնեց, որ հաջորդ տարի Հայաստանից Բրազիլիա կայցելեն մեծ թվով զբոսաշրջիկներ, քանի որ Ռիո Դե Ժանեյրոյում կայանալու են ամառային Օլիմպիական խաղերը: