ԵԱՏՄ-ն երրորդ երկրներից ներկրվող ոսկյա իրերի ու ադամանդների նկատմամբ հունվարի 1-ից կիրառում է 3% մաքսատուրք. նախարար
EconomicsԱզգային ժողովի Տարածաշրջանային և եվրասիական ինտեգրման հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստին քննարկվեցին Եվրասիական տնտեսական ինտեգրման ներկա վիճակը և արդյունավետության բարձրացման հիմնական ուղղությունները:
Հիմնական զեկուցող, Տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարար Տիգրան Խաչատրյանը նկատեց, որ ԵԱՏՄ-ն ՀՀ-ի տնտեսական շահերի հիմնական հատվածն է:
«Մենք գիտենք, որ ՀՀ-ից արտահանվող ապրանքների ծավալը 18թ.-ին կազմել է 2 մլրդ 400 մլն դոլար, որից մոտ 680 մլն դոլարն արտահանվել է ԵԱՏՄ երկրներ, սակայն եթե հանքային ոլորտի արտահանված հումքը հանում ենք, որը 800 մլն դոլար է կազմում, այդ տարբերությունը գրեթե կեսն է, և առավել կարևոր է, որ մենք ԵԱՏՄ անդամ երկրներ արտահանում ենք վերջնական օգտագործման ապրանքներ, դա նշանակում է, որ արտադրողների շահերը պահանջում են, որ արտադրության և ծառայությունների ընդլայնման տեսակետից մեծ ուշադրություն դարձնենք բոլոր խնդիրներին և դրանք լուծենք միասնական տարածքում՝ հնարավորություն տալով ձեռնարկատերերին իրենց պոտենցիալը լիարժեք օգտագործել»,- ասաց նա:
Նախարարը նշեց, որ ներմուծման տեսանկյունից էլ ՀՀ-ի համար մեծ են շահերը: «Կենսական նշանակության շահեր կան, ապրանքների մեկ քառորդը ներկրում ենք ԵԱՏՄ անդամ երկրներից, կան էներգակիրներ, վերջնական սպառման ապրանքներ, և եթե ուղղակի սահմանակից լինեինք անդամ երկրներին, ապրանքների տեղաշարժը կլիներ առանց սահմանափակումների, այսինքն՝ ունենք ծավալման փոխադարձաբար նշանակության ունեցող մեծ տիրույթ»,- ասաց նա:
Խաչատրյանը նախարարությանն առնչվող հիմնական ուղղություններին անդրադարձավ, որից է առևտրային քաղաքականությունը, այդ թվում՝ ապրանքների և ծառայությունների ազատ տեղաշարժին վերաբերող հարաբերությունները, նաև առևտուրը երրորդ երկրների հետ հարաբերություններում, նաև Առևտրի համաշխարհային կազմակերպության անդամակցությունը, ներդումային քաղաքականությունը և այլն:
Խոսելով առևտրային քաղաքականությունից՝ նախարարը նախ նշեց, որ մինչև անդամակցությունը ԵԱՏՄ-ին ՀՀ-ն արդեն իսկ ուներ ազատ առևտրային ռեժիմ ԱՀԿ-ի հետ, և անդամակցությունն արդեն առաջացնում է որոշակի սահմանափակումներ երրորդ երկրների նկատմամբ:
Նա կոնկրետ օրինակ բերեց, որ ԵԱՏՄ-ն երրորդ երկրներից ներկրվող ոսկյա իրերի ու ադամանդների նկատմամբ կիրառում է մաքսատուրքեր, 2019թ. հունվարի մեկից այդ իրերի ներկրման դեպքում երեք տոկոսանոց մաքսատուրքեր են կիրառվում, մինչ այդ անցումային ժամանակահատված կար:
«Եվրոպական արտադրողները ռուսաստանյան շուկաներ են ներկրում մշակված ոսկե և ադամանդե զարդեր, ուստի կարող են օգտվել ՀՀ-ում գործող արտոնյալ ռեժիմից և բերեն ալմաստը, որը չի հարկվում, այստեղ կան ավանդույթներ և այդ ալմաստը մշակեն և նոր միայն ռուսաստանյան շուկաներ ներմուծեն, քանի որ արդեն մշակվածը չի հարկվում, որովհետև մշակված է ՀՀ տարածքում»,- ասաց նա:
Խաչատրյանի խոսքով՝ նաև ոսկու դեպքում կարող են նույնը կիրառել, որի ավանդույթները ՀՀ-ում ևս կան. «Մշակվում է և գնում է ԵԱՏՄ, էլի առանց մաքսատուրքի, այսինքն՝ տասը տոկոսանոց ադամանդի քարերի կամ 15 տոկոս ոսկյա զարդերի համար սահմանված հարկերը այլևս չկան և ստեղծում են հնարավորություն»,- ասաց նա:
Միաժամանակ, ըստ նախարարի, որոշակի սահմանափակումներ են առաջանում այնպիսի կազմակերպությունների համար, որոնք ԵՄ-ի հետ են աշխատում, որ ներմուծում էին կիսասարքված զարդեր, և հիմա իրենք չենք կարողանալու այդ ձևաչափով շարունակել:
«Հիմա պետք է հասկանանք՝ բանակցենք, որ անցումային ժամանակահատվածը երկարացվեն, թե՞ ինչպես մնացածի շահը պահանջում է, որ շուտ այդ փոփոխությունները գան: Այստեղ է, որ ԱԺ-ի կարծիքը կարևոր է, պետք է հասկանալ հետագա անելիքները, որ առավելագույն շահ լինի ՀՀ-ի համար, այդպիսին է տնտեսական քաղաքականությունը»,-ասաց նախարարը: