Ереван, 06.Декабрь.2025,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Грузия будет требовать медицинскую страховку для въезда в страну с 1 января Дело об избиении несовершеннолетнего в селе Зоракан передано в суд Дело об избиении несовершеннолетнего в селе Зоракан передано в суд Над базой атомных подлодок во Франции зафиксировали неопознанные дроны Президент Индии угостила Путина вегетарианским ужином Мы тут не причем: «Гражданский договор» прокомментировал уголовное преследование Аршака Хачатряна Предстоятель епархии: Воскресную литургию в церкви «Сурб Йот Верк» в Гюмри совершат не служители епархии Азербайджанцы повредили монастырь «Сурб Аменапркич» XVII века в Арцахе Трамп выразил надежду, что сможет положить конец украинскому конфликту Юнибанк первым в Армении выпустил бессрочные облигации


Ինչո՞ւ երկար ժամանակ հաջողություն չէին ունենում էլեկտրամոբիլները. «Փաստ»

Lifestyle

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Այսօր գնալով ավելի ու ավելի շատ պահանջարկ են վայելում էլեկտրական շարժիչով մեքենաները: Այնինչ, դրանց պատմությունը մոտ 200 տարվա է, և այդ 2 դարի ընթացքում էլեկտրամոբիլը մի քանի լուրջ վերելքներ ու վայրէջքներ է ապրել...

Պարզվում է՝ իրականում էլեկտրական շարժիչը մշակվել է շատ ավելի վաղ, քան ներքին այրման շարժիչը։ Հենց դա էլ օգտագործել է Թոմաս Դևենպորտը ինքնագնաց էլեկտրական հարթակ ստեղծելիս։ Ամերիկացի գիտնականը 1830-ականների սկզբին ստեղծել է աշխարհում առաջին էլեկտրական մեքենան: Սակայն նման մեքենան հեռու էր իդեալական լինելուց։ Նախ՝ այն շարժվել է միայն էլեկտրիֆիկացված ուղու վրա, այսինքն՝ ավելի շուտ տրամվայ էր: Թոմաս Դևենպորտը մասնակցել է նաև առաջին պաշտոնապես ճանաչված էլեկտրական մեքենայի ստեղծմանը միանգամյա օգտագործման մարտկոցով։ Տրանսպորտի այդ տեսակը նա մշակել է Ռոբերտ Դեյվիդսոնի հետ միասին 1842 թվականին: Ավելի քան 45 տարի տրանսպորտի այդ տեսակը մնում էր միակ լիարժեք էլեկտրական մեքենան։

Հետաքրքիր է, որ 19-րդ դարում քչերն էին մտածում էկոլոգիայի մասին: Էլեկտրաէներգիայի՝ որպես հիմնական վառելիքի ընտրությունը պայմանավորված էր դրա հասանելիությամբ։

Էլեկտրական մեքենաների զարգացման մեկնարկային կետը եղել է 1898 թվականը: Հենց այդ ժամանակ էլ ստեղծվել է Jeantaud Duc-ը։ Դա 36 ձիաուժ ընդհանուր հզորությամբ երկու էլեկտրական շարժիչով հագեցած էլեկտրամոբիլ էր։ Նման տրանսպորտը կարող էր արագանալ մինչև 60 կմ/ժ, ինչը հսկայական ցուցանիշ էր 19-րդ դարի վերջի համար։ 1898-ից 1920 թվականներին էլեկտրամոբիլները օգտագործվել են ներքին այրման շարժիչներով մեքենաների հետ հավասար։ Իսկ 1912 թվականին փորձ է արվել ստեղծել ամենամատչելի և հեռագնաց էլեկտրամոբիլը։ Հենրի Ֆորդը և Թոմաս Էդիսոնն են սկսել ակտիվորեն զարգացնել մեքենաներ, որոնք մեկ լիցքավորումով անցնում են 80-160 կմ և արժեին մոտ 500-700 դոլար: Տրանսպորտի այդ տեսակը պետք է համալրվեր «Էդիսոն» մարտկոցով, զարդարված լիներ Ford-ի տարբերանշանով։ Բայց մի քանի հնչեղ հարցազրույցներից հետո նոր մեքենայի շնորհանդեսը տեղի չունեցավ։ Դավադրության տեսաբանները կարծում են, որ ընկերները դադարեցրել են ամենահզոր և մատչելի էլեկտրական մեքենաների արտադրությունը նավթային ընկերությունների սպառնալիքների պատճառով։ Էլեկտրամոբիլների թռիչքի հաջորդ շրջանը 2000 -ականների սկիզբն էր։ Դեռևս 90-ականների վերջին էլեկտրական մեքենաների ստեղծման անհրաժեշտությունը ակտիվորեն քննարկվում էր ինչպես Ամերիկայում, այնպես էլ Եվրոպայում։ Դա պայմանավորված էր երկու փաստով՝ նավթի արագ աճող գնով և աշխարհում շրջակա միջավայրի վատթարացումով:

Նոր սերնդի էլեկտրական մեքենաների մեջ առաջին իսկական հիթը Mitsubishi i-MiEV-ն էր: Մեքենան շուկա է դուրս եկել 2009 թվականին և ընդամենը մեկ տարվա ընթացքում միայն Ճապոնիայում վաճառվել է 1400 միավոր էլեկտրամեքենա։ Հաջորդ զանգվածային արտադրության էլեկտրական մեքենան, որը նվաճել էր աշխարհը, Nissan Leaf-ն էր: Մեքենան թողարկվել է 2010 թվականին: Էլեկտրական մեքենաների ժողովրդականության իրական աճը տեղի ունեցավ Tesla-ի շնորհիվ: 2009 թվականից մինչ օրս ընկերությունն ակտիվորեն արտադրում է ժամանակակից էլեկտրական մեքենաներ, որոնք ոչ մի կերպ չեն զիջում ներքին այրման շարժիչներով նմանատիպ մոդելներին։ Այսօր Tesla մեքենաները ծառայում են որպես նախատիպ և օրինակ բազմաթիվ համաշխարհային արտադրողների համար։ Էլեկտրական մեքենաների արտադրության առաջատարի համար մրցակիցների թիվը գրեթե ամեն ամիս ավելանում է։ Դրանք հիմնականում ասիական արտադրողներն են: Մասնավորաբար չինական էլեկտրամոբիլներն իրենց համեմատաբար էժան գնի շնորհիվ սկսել են լուրջ մրցակից դառնալ այլ երկրների համար: Հիմա արդեն էլեկտրական մեքենաները ժողովրդականության նոր ալիք են ապրում...

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Опасный меморандум: от чего на самом деле страдает Армения? «Паст»В Ереване прошёл образовательный марафон «ЕАЭС: интеграция и возможности» Следующей власти придется начинать все с нуля: «Паст»Крайне опасные месседжи с Запада: «Паст»Грузия будет требовать медицинскую страховку для въезда в страну с 1 январяДело об избиении несовершеннолетнего в селе Зоракан передано в судДело об избиении несовершеннолетнего в селе Зоракан передано в судНад базой атомных подлодок во Франции зафиксировали неопознанные дроныВ Академии наук Армении прошла выставка и презентация ведущих российских вузов Президент Индии угостила Путина вегетарианским ужиномБессрочные облигации Юнибанка выкуплены почти за суткиПрезидиум Форума армянских союзов Европы организовал создание инициативной группы по защите Армянской Апостольской Церкви и христианства в Армении Мы тут не причем: «Гражданский договор» прокомментировал уголовное преследование Аршака ХачатрянаПредстоятель епархии: Воскресную литургию в церкви «Сурб Йот Верк» в Гюмри совершат не служители епархииВ Москве прошел интеллектуальный конкурс для студентов Института востоковедения Азербайджанцы повредили монастырь «Сурб Аменапркич» XVII века в АрцахеТрамп выразил надежду, что сможет положить конец украинскому конфликтуДобыча полезных ископаемых — занятие не для глупых. «Паст».Team Holding объявляет о начале размещения облигаций. Андеррайтером выступает Freedom Broker ArmeniaПочему бывший министр обороны «заговорил сейчас»? «Паст».«Почему стрелы были направлены именно в адрес “того, кто разнимает драку”. «Паст»«Это издевательство над государственностью». «Паст»Юнибанк первым в Армении выпустил бессрочные облигации Спорное положение закона – политическая дубинка. «Паст»Пашинян против Церкви: вместо борьбы с кризисом — борьба с Католикосом: «Паст»Пашинян: Вопрос Нагорного Карабаха был решен в 1996 г, просто никто нам об этом не говорилBloomberg: ЕС поставляет в Нигерию запрещенные пестициды, вызывающие ракПашинян: В документах по Карабаху есть детали, которые способны вызывать международные проблемыСША приостановили прием иммиграционных заявлений из 19 стран после стрельбы у Белого домаРютте: Австралия и Новая Зеландия подключились к закупкам оружия для УкраиныПроект «Россия с вами»: специальная партия гуманитарной помощи для переселенцев из Нагорного Карабаха доставлена в Эчмиадзин Team Holding объявляет о начале размещения облигаций. Андеррайтером выступает Freedom Broker Armenia Минфин Армении: Расходы на нужды ряда министерств было решено увеличитьТатоян: Пять уроков, которые следует извлечь из публикации документов, связанных с Арцахским конфликтомБезопасная авантюра без «парашюта». «Паст»Оформите зарплатную карту в Юнибанке — получите шанс выиграть 1 000 000 драмовEuromoney признал Америабанк лучшим банком Армении в сфере недвижимости второй год подряд Отныне не «спонтанно», а организованно. «Паст».Откуда они взяли «голубиную» технологию? «Паст».Министр обороны РА принял участие в открытии выставки «EDEX 2025» в ЕгиптеАджапахян и Галстанян выступили с заявлением: Предлагаем прекратить полномочия непокорных предстоятелейРейтинговое агентство S&P Global Ratings присвоило ЗАО «АйДи Банк» долгосрочный рейтинг «BB-» и краткосрочный рейтинг «B» со «стабильным» прогнозомЦена серебра обновила рекорд - $57,86 за унциюВ Ереване обрушилась часть здания бывшего фортепианного завода: есть пострадавшийЗаседание Антикоррупционного суда по делу о признанной антиконституционной статье продолжится 17 декабряЭдмон Марукян обратился к Католикосу всех армян: Прошу лишить сана Навасарда Кчояна«Альтернативные проекты»: Очень часто сложные вопросы имеют простые решенияАвтодороги на территории Армении в основном открыты для проезда транспортаWSJ: на переговорах во Флориде обсуждается «обмен территориями» и выборы в УкраинеSIPRI сообщил о рекордных доходах крупнейших производителей оружия в 2024 году