Հին վերելակային ֆոնդը ևս նախորդ իշխանություններից է ժառանգություն մնացել
Քաղաքական2012-2018 թվականների ընթացքում 6 մարդ է զոհվել է, 5-ը մարմնական վնասվածք ստացել: Այս մասին հայտարարեց Երևանի քաղաքապետի մամուլի խոսնակ Հակոբ Կարապետյանը: Ու թեև վերելակների սպասարկման աշխատանքները համատիրությունների ենթակայության տակ է, սակայն, պարզվում է, որ ոլորտը մեծ հաշվով բարձիթողի իրավիճակում է:
Եվ սա բնական է, քանի որ մասնավոր ձեռնարկատիրական գործունեություն իրականացնող համատիրություններն ինչպես շենքերի ու բակերի մաքրությունն են իրականացնում, այսինքն, մեծ հաշվով ոչինչ էլ չեն անում, նույն ձևով էլ շահագրգռված չեն կարող լինել վերելակների հարցն ամենօրյա ուշադրության կենտրոնում պահելու հարցում:
Որևէ ալգորիթմ բացահայտված չէ, թե բազմաբնակարան շենքերի վերելակների սպասարկման գումարն ինչ ձևով է հաշվարկվում և ինչու է մի դեպքում այն մեկ բնակարանի հաշվով այն կազմում 1000 դրամ, իսկ մյուս դեպքում՝ 4000 դրամ ասուլիսի ժամանակ հայտարարեց Երևանի փոխքաղաքապետ Հայկ Սարգսյանը:
«Վերելակների սպասարկման վարձավճարները հաշվարկվում և գանձվում են համատիրությունների կողմից, ուստի այս հարցի տրամաբանությունը բավականին դժվար է հիմնավորել»,- ասաց Հ. Սարգսյանը:
Իրականում մայրաքաղաքի վերելակային ողջ տնտեսության ավելի քան 70 տակասը 40 և ավել տարվա պատմություն ունի, ուստի հինը նորով փոխարինելու պահանջ է հասունացել: Նոր վերելակներ տեղադրելու դեպքում էականորեն կնվազի հոսանքի ծախսն ու դրանց սպասարկման գումարը, վստահեցրեց փոխքաղաքապետը: Իսկ վերելակների հորանների հարցը, պարզվում է, կրկին անմխիթար հարցերի շարքից է, ինչը ևս խոչընդոտ է:
Ինչ վերաբերում է ԱԻՆ-ի կողմից իրականացված վերելակային տնտեսության ուսումնասիրությանն, ապա այս պահին 1100 վերելակի տեխնիկական գնահատման արդյունքում պարզ է դարձել, որ 31-ը ընդհանրապես ենթակա չէ շահագործման:
«Ուսումնասիրությունները ցույց են տվել նաև, որ ԱԻՆ-ի կողմից խոտանման ակտեր տրամադրված վերելակների անջատումից որոշ ժամանակ անց, համատիրությունների կողմից նորից միացվում են: Քաղաքապետի կողմից խստագույն վերահսկողություն է սահմանվել այդ գործընթացի նկատմամբ: Մեր խնդրանքով ևս 3000 վերելակ անվտանգության չափանիշների տեխնիկական վերահսկողության կենթարկվի, որի արդյուքնում ի հայտ կգան նոր վերելակներ, որոնց շահագործումը ևս կդադարեցվի»,- ասաց Հ. Սարգսյանը:
Այդուհանդերձ, բաց է մնում այն հարցը, թե համատիրություններն ինչու են խցկվել մի դաշտ, որտեղ, մեծ հաշվով, գումար հավքելուց ու սեփական գրպանները լցնելուց բացի ոչինչ չեն անում: Ստացվում է, որ այս կառույցներն ամբողջական պատասխանատվություն չկրելով սպասարկման գումարները հավաքում են, սակայն պատրաստ չեն ներդրում անել իրենց ենթակայության տակ գտնվող շենքերի վերելակների վերանորոգման համար:
Այդ դեպքում հարց է ծագում, թե ինչու պետք է քաղաքացին վերելակների սպասարկման համար գումար վճարի համատիրությանը: Սա հարցին, որին Orer.am-ը դեռ կանդրադառնա, իսկ այն, որ վերելակային խնդիրը մայրաքաղաքի նոր իշխանությունները ժառանգություն են ստացել նախորդ իշխանություններից, երկու կարծիք լինել չի կարող: Ուստի, կարևոր է նաև հասկանալ, թե նրանց օրոք ինչպես է համայքների կառավարումն իրականացվել և ինչու են այսքան շատ խնդիրներ տարիներ շարունակ մնացել չլուծված:
Արմինե Գրիգորյան