Երևան, 19.Ապրիլ.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Բլինքենը հայտարարել է, որ G7-ը ցանկանում է թուլացնել Իսրայելի և Իրանի միջև լարվածությունը և պատասխանատվության ենթարկել Թեհրանին Իրանի վրա հարձակումը տեղի է ունեցել Ալի Խամենեիի ծննդյան օրը Ջաթին Շարման որոնվում է որպես անհետ կորած ftNFT ֆիջիթալ սփեյսում քննարկվել է AKNEYE-ի հետ գործակցությունը և մտավոր սեփականության իրավունքը Մաքուր ապատեղեկատվություն է. Պետդեպը՝ Բրյուսելում ՀՀ-ի հետ ռազմական փաստաթուղթ ստորագրելու պնդումների մասին Ինչպես է մոլորեցնում Փաշինյանը. Ոսկեպարում մի բան է ասում, Բերքաբերում՝ այլ Չինական ալյումինն ու ԱՄՆ արևային էներգիայի ապագան Ինչո՞ւ է կեղծիք տարածում ու մեկնաբանում ՌԴ ԱԳՆ խոսնակը Իրանի միջուկային օբյեկտներին ոչ մի վնաս չի հասցվել. ՄԱԳԱՏԷ-ն՝ Իսրայելի հարվածի մասին Հանքարդյունաբերության ոլորտի առաջատարները սոցիալական լուրջ ծրագրեր են իրականացնում. Հայկ Ակարմազյան


«Ծովային օրենսգիրքը» կօգնի Հայաստանին բաց ծով դուս գալ և անարգել նավարկել

Հարցազրույց

ԱԺ պատգամավոր, Տարածաշրջանային և եվրասիական ինտեգրման հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Արմեն Փամբուխչանն օրերս Ֆեյսբուք սոցիալական ցանցի իր էջում գրել էր, որ ավատել է Հայաստանի «Ծովային օրենսգիրքը» գրելը, և այժմ մեկնարկել է այն փորձագիտական շրջանակներում քննարկելու փուլը:

Տեղեկությունն անշուշտ ուշագրավ է, քանի որ միջազգային փորձը ցույց է տալիս, որ նման օրենսգիրք ունենալու համար ամենևին էլ պարտադիր չէ, որ երկիրը ծով կամ օվկիանոս դուրս գալու ուղիղ ելք ունենա:

Orer.am-ը Ա. Փամբուխչյանից հետաքրքրվեց, թե ի՞նչն է առիթ հանդիսացել նման նախաձեռնությամբ հանդես գալու համար և որքանո՞վ այն կթեթևացնի Հայաստանից և դեպի Հայաստան բեռնափոխադրումների ներկայիս հոգսերը:

Պատգամավորը մեզ հետ զրույցում նշեց, որ գաղափարը ծագել է դեռ այն ժամանակ, երբ Տրասպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարի տեղակալի պաշտոնն էր զբաղեցնում: Տեսնելով, որ բեռնափոխադրման հարցը Հայաստանի համար շատ կարևոր է, բացի այդ, այլընտրանքային ճանապահ ունենալու խնդիրը եղել և մինչ օրս շարունակում է լինել ամենօրյա փնտրտուքների առարկա, ուստի որոշել է հարցին այլընտրանքային լուծում տալու համար միջազգային փորձն ուսումնասիրել:

«Մեր ցամաքային միակ ճանապարհը Լարսն է, իսկ օդային ճանապարհը թանկ է և ոչ մրցունակ: Ուստի, փոխադրողների հետ պարբերաբար հանդիպումների ժամանակ, Ռուսաստանում հայազգի մի գործարար ծովային փոխադրումներ իրականացնելու տարբերակ առաջարկեց: Այդ ժամանակ խոսքն իրենց նավերով դեպի Փոթի նավահանգիստ բեռնափոխադրում իրականացնելու մասին էր: Բայց հետագայում ուսումնասիրեցի ոլորտը և տեսա, որ նախարարությունը ՄԱԿ-ի կոնվենցիա է նախաստորագրել, սակայն օրենսդրություն չունենալու պատճառով այն մնացել է թղթի վրա: Առանց հիմնարար օրենսդրական փաստաթուղթ ունենալու հնարավոր չէր լինի մեր մտահղացումներն իրականացնել: Ուստի որոշեցի այդ բացը լրացնել»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Նախարարության գերհագեցած օրակարգի պատճառով, օրենսգիրք հեղինակելու համար ժամանակ չի եղել, բայց Ազգային ժողովում, որպես օրենսդիր մարմնի ներկայացուցիչ, նա որոշում է կայացրել, որ իր հեղինակած առաջին նախագիծը հենց դա պետք է լինի:

«Օրենսդրությունը մեր երկրի համար ինչպես տնտեսական, այնպես էլ ռազմավարական նշանակություն կունենա: Չունենալով բեռնափոխադրման այլընտրանքային ճանապարհներ՝ ելք դեպի ծով՝ այլ երկրների հետ փոխհարաբերություններ կառուցելու, առևտրաշրջանառությունն ավելացնելու և այլ հարցեր ավելի դյուրին  լուծելու հնարավորություն կտա: Կարծում եմ, այն նաև մեր առջև բավականին լայն հնարավորությունների դռներ կբացի: Ես ուսումնասիրել եմ Մոնղոլիայի և Մոլդովայի օրինակները, որից պարզ դարձավ, որ այդ երկրները բավականին հաջողել են, ուստի մենք էլ կարող ենք մեծ հաջողությունների հասնել»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Թվարկված երկրները Հայաստանի նման թեև դեպի ծով դուրս գալու ուղիղ ճանապարհ չունեն, սակայն իրենց նավերը երկրի պետական դրոշներով են շրջում ծովային միջավայրում: Եվ չնայած նավերը շահագործվում են արտասահմանյան ընկերությունների կողմից, սակայն ծառայում են սեփական երկրի շահերին:

«Այսինքն՝ «Ծովային օրենսգրքի» ընդունումը երկկողմանի շահավետ կլինի մեր երկրի համար: Մի կողմից այլ երկրներում գործող ընկերությունները կկարողանան հայկական դրոշի ներքո իրենց բիզնեսն իրականացնել, և դրա դիմաց մեր պետական բյուջե գումար վճարել, մյուս կողմից՝ դրանից կարող են օգտվել նաև մեր ընկերությունները, մեր երկրին պատկանող նավերով բեռնափոխադրում իրականացնել, որն ավելի նպաստավոր կարող է լինել տեղի ընկերությունների համար»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Այս պահին, սակայն, դժվար է կանխատեսել, թե բեռնափոխադրման վրա ծախսվող գումարները որքանով կնվազեն: Բայց, որ այն բավականին հեռանկարային կլինի՝ միանշանակ է:

«Այն կօգնի նաև էլ ավելի բարձրացնել Հայաստանի հեղինակությունը միջազգային տարբեր հարթակներում: Բացի այդ, երկաթուղիով ևս հնարավոր կլինի բեռնափոխադրում իրականացնել դեպի նավահանգիստ կամ նավահանգստից դեպի Հայաստան: Այսինքն, ավտոտրանսպորտայինից բացի երկաթուղային փոխադրումների պահանջարկը ևս կարող է մեծանալ, ինչը ևս ձեռքբերում է»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Նշենք, որ «Ծովային օրենսգիրքն» առայժմ կուսակցության խմբակցությունում չի քննարկվել: Այն դեռ պետք է մասնագիտական, փորձագիտական շրջանակներում քննարկվի: Նախագիծը բավական ծավալուն է ստացվել, մոտ 200 էջից է բաղկացած: Ուստի, նախագծի ուսումնասիրությունը կարող է որոշակի ժամանակ տևել, քանի որ պետք է համապատասխանեցվի նաև գործող օրենսդրությանը:

Ինչքան ժամանակ էլ որ պահանջվի, կարևոր չէ: Կարևորն այն է, որ բեռնափոխադրման հետ կապված բարդագույն հարցը վերջապես այլընտրանքային լուծում կստանա: Եվ ամենակարևորը՝ տարիներ շարունակ միայն Լարսի ճանապարհը փայփայելուց բացի Հայաստանն այսուհետ հնարավորություն կունենա շրջափակման մեջ մնալու կապանքներից ազատվելու և այլ երկրների նման սեփական խորհրդանիշերն ունեցող նավերով ազատ նավարկելու միջազգային ծովային բոլոր ուղղություններով, ինչը, համաձայնեք, ամենամեծ ձեռքբերումը կլինի:

 

Արմինե Գրիգորյան

Ռուբեն Վարդանյանը Բաքվում հացադուլ է հայտարարել. նա պահանջում է բոլոր հայ բանտարկյալների անհապաղ արձակումը․ Մանե Թանդիլյան Բլինքենը հայտարարել է, որ G7-ը ցանկանում է թուլացնել Իսրայելի և Իրանի միջև լարվածությունը և պատասխանատվության ենթարկել Թեհրանին Իրանի վրա հարձակումը տեղի է ունեցել Ալի Խամենեիի ծննդյան օրը Ջաթին Շարման որոնվում է որպես անհետ կորած ftNFT ֆիջիթալ սփեյսում քննարկվել է AKNEYE-ի հետ գործակցությունը և մտավոր սեփականության իրավունքը Մաքուր ապատեղեկատվություն է. Պետդեպը՝ Բրյուսելում ՀՀ-ի հետ ռազմական փաստաթուղթ ստորագրելու պնդումների մասին Ինչպես է մոլորեցնում Փաշինյանը. Ոսկեպարում մի բան է ասում, Բերքաբերում՝ այլ Չինական ալյումինն ու ԱՄՆ արևային էներգիայի ապագանԻնչո՞ւ է կեղծիք տարածում ու մեկնաբանում ՌԴ ԱԳՆ խոսնակը Իրանի միջուկային օբյեկտներին ոչ մի վնաս չի հասցվել. ՄԱԳԱՏԷ-ն՝ Իսրայելի հարվածի մասին Հանքարդյունաբերության ոլորտի առաջատարները սոցիալական լուրջ ծրագրեր են իրականացնում. Հայկ ԱկարմազյանԿբացվի քանդակագործ Մկրտիչ Մազմանյանի ցուցահանդեսը՝ նվիրված Շառլ Ազնավուրին Ավետիք Չալաբյանը 1 մլն դրամ է փոխանցել Սամվել Վարդանյանի գրավի համար«Միր» քարտերից հրաժարվելն առաջին հերթին հարվածել է թոշակառուներին Գործող իշխանությունը լրջորեն մտահոգված է Արշակ Կարապետյանի քաղաքական հայտից Ջուր չի լինելուԿայացել է «Բադալյան եղբայրներ» ընկերությունների խմբի մեջ մտնող ֆինանսական կազմակերպությունների տարեկան ժողովը Ալ Ֆաթեհը հաղթեց Ալ Ռաեդին․ Սելերայանը՝ գոլի հեղինակ (տեսանյութ) Դոլարն ու ռուբլին էժանացել են․ փոխարժեքն՝ այսօր Աքորի գյուղի տներից մեկի մոտակայքում այրվել է չգործող պահեստ «Ապրելու երկիր» կուսակցության համար անընդունելի է Հայաստանի Հանրապետության առկա տարածքի որևէ հատվածից միակողմանի զիջումը Պատկերացրեք, որ 700 մլն դոլարը ոչ թե տոկոս ենք փակում, այլ պետական գործարաններ հիմնում. Նաիրի ՍարգսյանDօing Digital 2024 համաժողովի գործընկերներ Fastex-ը, Ucraft-ը և Hoory-ն հատուկ մրցանակների են արժանացել Հայաստան-Ադրբեջան կոնֆլիկտը Հայաստանի՛ վերացման շուրջ է. Ավետիք Չալաբյան Վայոց ձորի մարզում իրանական համարանիշերով բեռնատար «Mercedes»-ը կողաշրջվել է. ճանապարհի մի հատված փակվել է Amio Visa Signature Business քարտ. Երբ հնարավորությունները սահմաններ չունեն Ստեղծվել է «Դիվանագետների համահայկական խորհուրդ» ՀԿ-ն, հիմնադիրներն ասուլիս կտանՀանգամանքներն, ինչի հետևանքով խաղաղապահ ուժեր էին մտցվել Արցախ, այլևս գոյություն չունեն. Նիկոլայ Սիլաև Ես չեմ տեսել թուրք, ում կասեն հայ ու դրանից նա չի վիրավորվի. Արշակ Կարապետյան Սիսիանի ոստիկանները հետախուզվողի է հայտնաբերել Արարատում Ադրբեջանն էթնիկ զտումներ է իրականացրել Լեռնային Ղարաբաղի հայերի նկատմամբ․ Ջուդի Չու ՀԱՊԿ-ում, եթե մի պետություն եղել է,որ սատարել է Ադրբեջանին` դա Ղազախստանն է.Էդուարդ ՇարմազանովԱրևմուտքը ոչնչացնում է Հայաստանում ազգային ամեն ինչ. Հայաստանին վերապահված է միայն գործիքի դեր. ՌԴ ԱԳՆԳագիկ Սուրենյանը՝ տարվա եղանակների փոփոխության մասին Հայաստանին չնչին գումար է հատկացվում, որը վարչախմբի կողմից ներկայացվում է իբրև ահռելի մի օգնություն ՀՀ իշխանություններից ակնկալում ենք հստակ արձագանք սրա վերաբերյալ. Զախարովան՝ Հայաստան-ԵՄ-ԱՄՆ համաժողովում ռազմաքաղաքական պայմանավորվածությունների մասին Օդի ջերմաստիճանը կբարձրանա Զարգացման մի ամբողջ դարաշրջանի խորհրդանիշը՝ մագնիտոֆոն. «Փաստ»Միհրան Պողոսյանի գլխավորած կուսակցությունը Բեռլինում գրասենյակ կբացի ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (18 ԱՊՐԻԼԻ). Բողոքի ակցիան «տեղափոխվել» է նախագահի նստավայրի մոտ. «Փաստ»«Լունապարկում» 1-ամյա երեխան ընկել է ատրակցիոնից Ստեղծվել է գաջեթ, որը մաքրում է արևային մարտկոցները դրանց արդյունավետությունը բարձրացնելու համար«Ցեղասպանություն. հիշողություն և կանխարգելում» խորագրով կոնֆերանս՝ ՄոսկվայումՉնայած «թերագնահատված» լինելուն, շարունակում են դանդաղորեն խզել հարաբերությունները. «Փաստ»Team-ը դարձել է CaseKey կրթական ակադեմիայի գործընկերը Փաշինյանը վախեցե՞լ է, թե՞ կրկին փորձում է շեղել տավուշցիների ուշադրությունը ԵՄ-ի ու ԱՄՆ-ի ներկայացուցիչների հետ կայացած հանդիպումները չեն արդարացրել Երևանի սպասելիքները. «Փաստ»ԱՄՆ-ն չի տեսել որևէ վկայություն, որ ՌԴ զինծառայողները ներդրում ունենան Հրվ. Կովկասում ավելի կայուն և խաղաղ իրավիճակի հաստատման հարցում. Պետդեպը՝ խաղաղապահների դուրսբերման մասին Դուբայի օդանավակայանում քաոսային վիճակ է ստեղծվել փոթորկի և հեղեղների հետևանքով«Ռոբիս ապրեցնելը դարձավ իմ կյանքի շարժիչ ուժը». Ռոբերտ Հայրապետյանն անմահացել է 2022 թ. սեպտեմբերի 13-ին Իշխանասարում. «Փաստ»