Ար­դյու­նա­վե­տու­թյան խնդիր­ներ, կամ՝ ին­չո՞ւ են կենտ­րո­նա­նում հենց եր­կա­րա­ժամ­կետ ծրագ­րե­րի վրա. «Փաստ»

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Եթե պաշտոնյաները գիտակցում են, որ խոսքն իրենց հարկատուների գումարների մասին է, և իրենք հաշվետու են իրենց հարկատուների առաջ, ապա չպետք է մտածեն փողն ուղղակի ծախսելու մասին: Պետք է պատասխանատվություն ունենան՝ մտքում ունենալով այն հարցադրումը, թե ինչո՞ւ ծախսեցին այդ գումարները: Կարևոր է, որ կառավարության ներսում վերահսկեն, թե այդ ծախսերն արդյո՞ք արդյունավետ են կատարվել:

«Փաստի» հետ զրույցում նման տեսակետ հայտնեց Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության նախագահ Գագիկ Մակարյանը՝ անդրադառնալով պետական բյուջեի հաշվին կատարվող որոշ ծախսերին: Նշված տրամաբանության մեջ նա ընդգծեց, որ դեմ չէ գնումներին, կողմ է նաև պարգևատրմանը, բայց միայն մեկ պայմանով՝ եթե դա լավ աշխատանքի դիմաց է:

«Ուղղակի այստեղ մի հարց կա. կառավարության անդամները և գերատեսչություններն ինչպիսի՞ էֆեկտիվություն են ապահովում: Այդ առումով դեռ խնդիրներ կան: 

Ունենք բավականին մեծ թվով տեղակալներ, որոնց ակտիվությունը դեռ պետք է բարձրացվի: 

Օրինակ՝ ԿԳՄՍ նախարարությունում բավականին տեղակալներ կան, բայց փայլուն արդյունքներ չկան: Կան տեղակալներ, որոնք գալիս են տարբեր քննարկումների, փիլիսոփայական, ոչինչ չտվող զրույց են վարում ու գնում: 

Այլ նախարարություններում ևս խնդիրներ ունենք: 

Ընդհանուր առմամբ, շատ կարևոր է, թե գնումները որ գերատեսչության համար են կատարվել, օրինակ՝ մեքենաները բոլորի՞, թե մի քանի նախարարության մի քանի պաշտոնյայի համար են գնվել: 

Հարցն այն է, որ խրախուսական մոդելը արդարացի պետք է լինի: 

Բոլոր հարցերի շեշտադրումը պետք է արվի պատասխանատվության ինստիտուտի տրամաբանությամբ: Նույն ծառայողական մեքենան պետք է որպես անհրաժեշտություն դիտարկվի, օրինակ՝ ավելի կարճ ժամանակում որևէ մարզ հասնելու համար: 

Չպետք է շքեղություն լինի, իսկ վարորդը՝ մշտապես կանգնած նախարարության պատի տակ: 

Անհրաժեշտ գործիքակազմը պետք է նպաստի աշխատանքի արագ ու որակյալ կատարմանը, պետությունը դրա համար է տրամադրում այդ ամենը, ոչ թե նրա համար, որ լինի սովետական մոտեցում, ըստ որի՝ եթե «մինիստր» է՝ անպայման պետք է տասը քարտուղար ու խորհրդական ունենա»,-ասաց մեր զրուցակիցը:

Գագիկ Մակարյանը շեշտեց, որ կառավարության որոշակի թևերի աշխատանքում դրական արդյունքներ է նկատել, բայց մյուս գերատեսչությունների մասով վերապահումներ ունի. 

«Նախարարությունները թույլ են մնում, բացակայում է պետական կառույցների միջև ներդաշնակ համագործակցությունը, որը կարևոր է նաև տնտեսական զարգացման համար: Հնարավոր է՝ որոշ երևույթներ չեն կարգավորվում ամբիցիաների պատճառով: 

Կարևոր է նաև այն, թե ովքեր ինչ խորհուրդներ են տալիս վարչապետին՝ սկսած նախարարներից, վերջացրած խորհրդականներով: 

Օրինակ, երբ կրթական համակարգում խնդիրներ ենք տեսնում, հարց է ծագում՝ ո՞վ է վարչապետին խորհուրդ տալիս, թե ում պետք է նշանակեն այս կամ այն բուհի ժ/պ: 

Այդ նշանակումներին հաջորդում են ինտրիգներ, որոնց հիմա ևս ականատես ենք լինում: Մեծ հաշվով՝ կան կադրեր առաջադրելու վրիպումներ»:

Գ. Մակարյանի հետ զրույցում անդրադարձանք երկարաժամկետ հատվածում նախատեսվող ծրագրերին, մասնավորապես՝ 2050 թվականի վերաբերյալ հնչող կանխատեսումներին: Մեր զրուցակիցը շեշտեց, որ իրականում առաջին հերթին կարճաժամկետ ծրագրերի կարիք ունենք:

«Շատ կարևոր է ճիշտ պլանավորումը հենց կարճաժամկետ հատվածում, որովհետև եթե մենք կարճաժամկետ հատվածում չկարողանանք հաջողություններ գրանցել, ապա երկարաժամկետ հատվածում դրանք արձանագրելը դժվար կլինի: Ինչո՞ւ են երկարաժամկետ գաղափարներով առաջ գնում: 

Պատճառը պարզ է. որովհետև երկարաժամկետ հատվածում ռազմավարություններ սահմանելն ավելի հեշտ է: Այդպես կարող ես ավելի ճոխ թվերի մասին գրել, որոնք ապացուցելի չեն: Կամ էլ զուտ ոգեշնչելու համար են ասում, թե այսպիսի երկիր ենք ուզում ունենալ: Իսկ կարճաժամկետն ավելի իրական է:

 Եթե դրանք չիրականացվեն, ապա տնտեսական, սոցիալական ու այլ հարցերի լուծման տեսանկյունից մենք խնդիրներ կունենանք: 

Իսկ կարճաժամկետ ու միջնաժամկետ հատվածներում չսխալվելու, իրավիճակը ճիշտ գնահատելու համար ավելի խորը վերլուծություն է պետք»,-ասաց Գ. Մակարյանը:

Վերջինս նշված համատեքստում կարևորում է հատկապես մարզերի ու համայնքների դերը, որոնց մասով որոշակի խնդիրներ է նկատում:

«Համայնքներում չեմ նկատում պատասխանատվությունը: Համայնքների զարգացումը խնդիր է, մյուս կողմից կարևոր է մարզպետների, համայնքների ղեկավարների գիտելիքը, փորձն ու մասնակցությունը:

Կարևոր չէ, որ նրանք հիմա էկրաններին երևում են, որ «Իմ քայլը հանուն մարզերի զարգացման» միջոցառումներին այնտեղ են… 

Համայնքապետների իրական մասնակցությունն է կարևոր: Բայց անընդհատ տարբեր մարզպետների հետ պատմություններ, կոնֆլիկտներ են լինում: 

Այս ամենը պետք է բացառվի՝ հենց իրենց պահվածքով ու աշխատանքով: Ես միշտ եմ ասել՝ մեր տնտեսության կեսը համայնքներում է, բայց այնտեղ աշխուժացումներ այդքան էլ չկան: Այդուհանդերձ՝ ստեղծված հնարավորությունները պետք է համակարգել, էֆեկտիվ ծախսեր իրականացնել, իսկ պետական բյուջեին պետք է վերաբերվել խնամքով ու պատասխանատվությամբ: 

Համապատասխան նախարարությունները պետք է բծախնդիր լինեն ու պարզեն՝ համայնքներում ծախսերն օպտիմա՞լ են, թե՞ ոչ, հետագա զարգացման նպատակները դրվա՞ծ են, թե՞ ոչ»,-հավելեց Գ. Մակարյանը:

Նրա դիտարկմամբ, այսօր, մեծ հաշվով, հինգ ոլորտ ունենք, որոնցում կայուն զարգացող գործընթացներ կան:

«Խոսքը զբոսաշրջության, վերամշակող արդյունաբերության, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների, տեքստիլի, հանքարդյունաբերության ոլորտների մասին է: Խնդիր ունենք գյուղատնտեսության ոլորտում, որը պետք է հիմքից վերակենդանացվի, իսկ գյուղատնտեսության զարգացումը գլոբալ առումով կբերի զբաղվածության խթանման, եկամուտների ավելացման, կնպաստի, որ երիտասարդների ընտանիքները չհեռանան իրենց բնակավայրերից»,-ասաց մեր զրուցակիցը՝ միաժամանակ շեշտելով համաչափ զարգացման կարևորության մասին:

«Չպետք է մտածեն, որ, օրինակ՝ կրթության թեման պատկանում է միայն համապատասխան նախարարությանը: Նույն հարցը նաև էկոնոմիկայի, զբաղվածության, միգրացիայի ծառայության և այլ գերատեսչությունների խնդիրն է: 

Ընդհանուր առմամբ, ցավոք, պետական մարմիններն այդ առումով դեռ ձեռքները լվացած են մնում. չեն մասնակցում բոլոր գործընթացներին, չեն խորանում մյուս գերատեսչությունների կողմից շրջանառության մեջ դրվող նախագծերի մեջ, իրենց կարծիքը չեն տալիս: 

Օրինակ՝ եթե ֆինանսների նախարարությունը պետական շատ գնումներ չի կազմակերպել, ապա էկոնոմիկայի նախարարությունը չպետք է լռի ու մտածի, որ անպայման վարչապետը պետք է ասի նախարարին՝ ինչո՞ւ չեք իրականացրել: 

Հարյուրավոր ընկերություններ, մասնակցելով այդ գնումներին, իրենց գործունեությունն են զարգացնում, եկամուտ ապահովում: Պետք է հնչեն հարցադրումներ: 

Օրինակ՝ ինչո՞ւ են այդ գնումները պլանավորվել, մտել բյուջե: Եթե որոշել ենք, որ այդ գնումները պետք չեն, ուրեմն, սխա՞լ ենք պլանավորել բյուջեն: 

Չէ՞ որ նոր թիմն է կազմել նախորդ տարվա բյուջեն, ինչո՞ւմ ենք թերացել: Գնումները կատարվում են ծառայությունների որակը բարձրացնելու համար, եթե պետությունը գնումներ չի իրականացրել, ապա ինչ-որ բան չի կատարել: 

Նախարարությունը, փոխվարչապետները պետք է արձագանքեին ու ասեին, որ սա տնտեսության մեջ գլոբալ խնդիրներ է առաջացնում: 

Խուսափելը, լռելը՝ պայմանավորված քաղաքական հանգամանքներով, մեզ ձեռնտու չէ»,-եզրափակեց Գ. Մակարյանը:

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

 

էներգետիկ անվտանգության գոտիներում կառուցապատման խախտումները վերացնելու հարցով Լոռու մարզի դատախազը դիմել է մարզպետին Երկրի թիվ մեկ «թամադայի» վերածված մարդը հումանիտար առարկաներ ուսումնասիրողներին անվանում է «թամադա». Աշոտյան Արշակ Փոլադյանը նշանակվել է Թունիսում ՀՀ դեսպան «Պարոն վարչապե՛տ, երկրիդ գիտնականները մնացել են լուսանցքում. մեր աշխատավարձն էլ դարձրեք 1,5 մլն»․ ԵՊՀ դասախոս Ջոկովիչը պարտվել է ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (13 ՆՈՅԵՄԲԵՐԻ)․ Ահաբեկչությունների շարք Փարիզում, երկրաշարժ՝ Հայաստանում Կենդանակերպի որ նշանների տակ ծնվածները որտեղ են սիրում հանգստանալ ձմռանը Դիլիջանի անտառում հրդեհ է բռնկվել. 5 ժամ է պահանջվել այն մարելու համար (ֆոտո) «Անցյալի տոտալ ժխտումը խանգարում է կառուցել ապագան». ինչո՞ւ են տեղի ունենում նման ճնշումներ Ուսանողները եւ ՀՅԴ երիտասարդները իրազեկման հերթական երթով շարժվում են նախարարությունների շենք (ուղիղ) Որքանո՞վ են նվազել ՀԱՊԿ-ում ՀՀ մշտական ներկայացուցչի դրամական միջոցները. «Փաստ» Երբ քաղաքացու ձայնը լսելի է. «Փաստ» Որպես մեծահոգի մարդ Արարատ Միրզոյանի օգնական Վահան Կոստանյանին մի խորհուրդ տամ «Կա՛մ պաշտոնյաներն իրենց տեղում չեն, կա՛մ էլ սա հատուկ է արվում». պահանջում են գիտության ֆինանսավորման ավելացում. «Փաստ» Մշտական բնակչության թվաքանակը 22 100-ով պակասել է. ինչպիսի՞ն է վերջին երեք տարիների դինամիկան. «Փաստ» Հանրության դժգոհությունների՝ աճող ձնագնդից կարող են խուսափել միայն մի դեպքում. «Փաստ» Ինչ-ինչ նպատակներով շրջանառության մեջ դրված միֆերը չեն կարող երկար կյանք ունենալ. «Փաստ» «Արտաքին քաղաքականության մասով ընդհանրապես պատկերացումներ չունեն». «Փաստ» Փաշինյանի վարկանիշը կտրուկ նվազել է. իշխանությունն անհանգստացած է. «Փաստ» Նոր հի՞նը, թե՞ հին նորը. «Փաստ»
website by Sargssyan