Հա­մա­կար­գի «ավե­րա­կը» նո­րո­գե՞լ, թե՞ լրիվ քան­դել. «Փաստ»

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Տարիներ շարունակ մեզանում քննարկվում է կրթական համակարգում բարեփոխումներ կատարելու անհրաժեշտության հարցը։ Եվ դրանով պայմանավորված՝ ժամանակի ընթացքում կրթության ոլորտում որոշակի փոխատեղումներ և նորամուծություններ են ներդրվել։ Սակայն ամենահրատապ խնդիրը, որը լուծման անհրաժեշտություն է պահանջում, մնում է կրթության որակի բարձրացումը։

Բացի այդ, գոյություն ունի խզում կրթական համակարգի և աշխատաշուկայի միջև։ Դրա համար էլ հաճախ բուհերի շրջանավարտներն իրենց մասնագիտությամբ չեն կարողանում աշխատանք գտնել և ստիպված են լինում աշխատել այլ ոլորտում։ Կան նաև այնպիսի բնագավառներ, որոնք ժամանակակից պայմաններում պահանջված են, բայց հանրության շրջանում այդ ուղղությունների նկատմամբ հետաքրքրություն չկա։

Հայաստանում 2018 թվականին տեղի ունեցած իշխանափոխությունից հետո Փաշինյանը և իշխող թիմը պարբերաբար նշում էին կրթական ոլորտի կարևորության մասին և ընդգծում, թե գործող համակարգը վատն է, չի արդարացնում իրեն, ուստի բարեփոխումներ են անհրաժեշտ և այլն։ Խնդիրը հասնում էր այնտեղ, որ անգամ վարչապետ Փաշինյանը հայտարարում էր. «Այսօր, սկսած գաջ քսողից մինչև մենեջեր, կա պրոֆեսիոնալիզմի տոտալ պրոբլեմ, որովհետև ՀՀ-ում կրթական համակարգը ավերակ է, ՀՀ-ում չի եղել կրթական համակարգ»։

Եվ տպավորություն էր առաջանում, թե ահա իշխանությունները պետք է ձեռնամուխ լինեն կրթական համակարգում բովանդակային փոփոխությունների, քայլեր ձեռնարկեն ոլորտում փորձառու և բարձր որակում ունեցող մասնագետների ներգրավման համար, բայց արի ու տես, որ իշխանություններն այնպիսի փոփոխություններ են նախաձեռնում, որոնք այնքան էլ կրթության որակի բարձրացումից չեն բխում և ավելի շատ դեկորատիվ բնույթ են կրում։ 

Օրինակ՝ իշխանությունների կողմից շրջանառության մեջ դրված հանրակրթության պետական չափորոշիչների մասին նախագծի համաձայն՝ «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկայի դասավանդումը դպրոցներում առանձին առարկայի տեսքով դադարեցվում է, և այն կատարվելու է «Հայոց պատմություն» առարկայի շրջանակներում։ Եվ որպեսզի տպավորություն չլինի, թե իրենք պայքարում են «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկայի դեմ, իշխանությունները գնացին նաև այլ առարկաների միավորման քայլին։

Սակայն հարց է, թե ո՞րն է առարկաների այսպիսի միավորումների անհրաժեշտությունը, կամ ինչո՞վ էր «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկան խանգարում իշխանություններին, եթե նոր փոփոխությունների արդյունքում ուղղակի կրթության որակի հարց չի լուծվում։

Եվ ընդհանրապես, ժամանակը ցույց է տալիս, որ պրոֆեսիոնալիզմի բարձրացման խնդիր կա հենց կրթական գործընթացները համակարգող պատասխանատու գերատեսչություններում։ Համավարկը ի ցույց դրեց ոլորտում առկա բացերի ողջ սպեկտորը։ Պարզ դարձավ, որ մեր կրթական համակարգը պատրաստ չէ արդյունավետ հեռավար կրթության իրականացմանը։

Բացի այդ, ոլորտի պատասխանատուները այնպիսի չհաշվարկված որոշումներ են ընդունում, որ հետո դրանք խնդիրներ են առաջ բերում։ 

Օրինակ՝ որոշվեց, որ այս տարի բուհեր ընդունվելու համար դիմորդները պետք է ընդունելության մեկ քննություն հանձնեն։ Արդյունքում օգտվեցին այն դիմորդները, որոնք այդ մեկ առարկային ավելի լավ են տիրապետում, և շատ ավելի մեծ է հավանականությունը, որ մեկ առարկայով կընդունվեն այն բուհը, որը չէին կարող ընդունվել 2-3 պարտադիր առարկայի դեպքում:

Եվ, բնականաբար, այս պայմաններում մեծ թվով դիմորդներ տասնինը-քսան էին ստանալու, սակայն բոլորը չեն կարողացել անվճար անցնել, և այս պարագայում անվճար անցնելու համար առաջնահերթություն է տրվել այլ չափորոշիչների, ինչպես օրինակ՝ ոսկե մեդալի առկայություն, դպրոցի վկայականի գնահատականներ և այլն։

Սակայն խնդիր է առաջ եկել նաև այն առումով, որ 12000 դիմորդներից շատերն անհասկանալիորեն չեն կարողացել ընդունվել բուհեր։ Եվ իրավիճակն աննախադեպ է նրանով, որ դիմորդները դուրս են մնացել այն պարագայում, երբ ստացել են բարձր գնահատականներ՝ ընդհուպ մինչև 18,75 միավոր։

Պատճառն այն է, որ պատասխանատու գերատեսչությունը առաջնահերթությունը տվել է ոչ թե ստացած գնահատականին և կրթական ցենզին, այլ առաջին հայտին, որի պատճառով բազմաթիվ դիմորդներ, ստանալով ցածր գնահատականներ, հնարավորություն են ունեցել ընդունվել բուհ, իսկ բարձր գնահատականներ ստացողները՝ ոչ։ 

Եվ այս պարագայում բարձր գնահատական ստացած և բուհում կրթություն ստանալուց դուրս մնացած դիմորդների շրջանում բողոք է հասունացել այն հարցի շուրջ, թե ինչպես է ստացվում, որ բարձր միավորներ են հավաքել, սակայն իրենց նշած 8 հայտերից և ոչ մեկով բուհ չեն ընդունվել: Եվ դա էր պատճառը, որ չընդունված դիմորդները և նրանց ծնողները բողոքի ակցիա իրականացրին ԳԹԿ-ի առջև, այնուհետև ակցիան շարունակեցին ԱԺ շենքի մոտ:

Պարզ չէ նաև, թե ինչպես են անցկացվելու սեպտեմբերից մեկնարկող դասերը։ Եվ պատասխանատու գերատեսչությունը այնպիսի դիրքորոշում է որդեգրել, որ բուհերն իրենք պետք է որոշեն սեպտեմբերի 1-ից դասերը հեռավար կամ ոչ հեռավար անցկացնելու վերաբերյալ։ 

Այնինչ, պետք է, որ ելնելով համաճարակային իրավիճակից՝ անորոշության փոխարեն հստակ մոտեցում ձևավորվեր, թե ինչ կարգով են սեպտեմբերից իրականացվելու դասերը, որպեսզի հնարավոր լինի նախապատրաստել ուսանողներին և դասախոսներին արդյունավետ կրթական գործընթաց իրականացնելու համար։ 

Բացի այդ, մեծ թվով ուսանողներ գալիս են շրջաններից և մայրաքաղաքում բնակարան պետք է վարձեն։ Ուստի անհրաժեշտ է, որ նրանք արդեն կողմնորոշվեն՝ եթե դասերը հեռակա են արվելու, ապա մայրաքաղաքում դեռևս տուն վարձելու անհրաժեշտություն չի լինի։

 Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

 

Բուհերում ուսումնական գործընթացի կազմակերպման մասին Հայտնի է դարձել Ադրբեջանի ԶՈւ 2018 թ. թաքցրած կորուստ Թիվ 20 երթուղին սպասարկող 29-ամյա վարորդը ավտոբուսով վրաերթի է ենթարկել հետիոտնին. վերջինս հիվանդանոցում մահացել է Ադրբեջանական հետախուզական «ORBITER-3» անօդաչուն խոցած Վարդանը (տեսանյութ) Բարերար Արտակ Թովմասյանը մեծ օգնություն է ցուցաբերել Բեյրութում տուժած հայկական համայնքին Հայաստանում կորոնավիրուսից 5 պացիենտ է մահացել Արթուր Մեսչյանը կազատվի պաշտոնից. օրվա լուրերը՝ մեկ տողով Թրամփի նախկին փաստաբանը խոսել է Ռուսաստանի հետ նրա կապերի մասին ԱԺ աշխատակիցներին աշխատավարձի 125%-ի չափով պարգևավճար է հատկացվել, ընդհանուր՝ 304.000 դոլար. AntiFake.am Բեյրութի հիվանդանոցը՝ պայթյունի պահին (տեսանյութ) Պարետի կողմից սահմանված նորմերի պահպանման նպատակով իրականացվել է 66063 ստուգում Դանակահարություն Մյասնիկյան գյուղում (տեսանյութ) Ռուս ծանրորդը կոտել է երկու ծունկը՝ 400 կգ կշռող ծանրաձողը բարձրացնելիս (տեսանյութ) Քեֆերին՝ 40 հոգով, դպրոցներում՝ 10․ «где логика»?․ «Հրապարակ» «Իշխանութունը սկսում է հանրահավաքներ՝ սեփական լեգիտիմության ապացուցման համար. կան նման շշուկներ» Արթուր Վանեցյանը դեռ կանդրադառնա համաճարակի հետևանքներին Գագիկ Ծառուկյանը դեմ է արտակարգ դրությունը երկարաձգելուն Նիկոլ, դու հաղթիր ճգնաժամին, քանի դեռ պարազիտ թիմդ վերջնականապես չի լափել բանականությունդ Արթուր Վանեցյանը շարունակում է ծառայել հայրենիքին Եթե Ոստիկանության այս կոշտությունն ունենայինք ապրիլ-մայիսին, այսօր հակահամաճարակային իրավիճակում մի փոքր այլ պատկեր էինք ունենալու. Տիգրան Ավինյան (տեսանյութ)
Օլյա Հակոբյանը լողազգեստով կրակոտ լուսանկարներ է հրապարակել Միհրանի ու Արփիի որդու առաջին լուսանկարը` 40 օրական դառնալու առթիվ Անատի Սաքանյանը նոր ֆոտոսեսիայից գրավիչ ու սեքսուալ լուսանկար է հրապարակել 17 աղջիկներ, ովքեր սրախողխող կանեն ձեր սրտերը իրենց հագուկապով (լուսանկարներ) «Լևոնը, ես և եղբայրս ընդդեմ հայրիկիս». Լևոն Արոնյանի ընկերուհու նոր լուսանկարը Նորաձև հագուստով Անժելա Սարգսյանը սեքսուալ ու երիտասարդ տեսք ունի (լուսանկար) Խորը դեկոլտե, գրավիչ արտաքին. Շողեր Թովմասյանի նոր, գայթակղիչ լուսանկարը Ինչպիսի կանանց են փնտրում հարուստ տղամարդիկ. հատկանիշներ, որոնք նրանք կարևորում են Ճղված ջինսե տաբատ, վառ դեղին տոպ. Դիանա Մխիթարյանի գրավիչ կերպարը (լուսանկար) «Եթե մեկ վայրկյան ուշադրության կենտրոնում չեմ լինում, թվում է` աշխարհը շրջվել է». 23-ամյա Մագա Հարությունյանը` Տիկ-տոկ-ո...
website by Sargssyan