Երևան, 26.Ապրիլ.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Կոնվերս Բանկը հաշված օրերի ընթացքում ավարտել է դրամային պարտատոմսերի տեղաբաշխումը Գևորգն ու Քրիստինան հարսանիքից հետո մեկնել են Կիշ կղզի ԶՊՄԿ բնապահպանության բաժինը ծառատունկ իրականացրեց Կապան խոշորացված համայնքի Վանեք գյուղական բնակավայրում Հայկական «Outatime» առագաստանավը Կարիբյան ծովում Իդեալ համակարգի նոր խանութ-սրահը՝ Հայաստանի ամենակոլորիտային քաղաքում Իդրամն ու IDBank-ը՝ Career City Fest-ի մասնակից Crocus-ում տեղի ունեցածի հետքերը տանում են դեպի Ուկրաինա. Շոյգու Մեր հավաքական արժանապատվությունը ոտնատակ տրված վիճակում է. Մենուա Սողոմոնյան Ucom-ը անվճար ինտերնետ է ապահովել Իջևանի չորս համայնքների կանգառներում Տարադրամի փոխարժեքները ապրիլի 26-ին


«Սա հետևանք է շատ վատ պլանավորման». փորձագետը՝ դպրոցներում ուսուցիչների պակասի մասին․ «Փաստ»

Հարցազրույց

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Պարբերաբար ստանում ենք տեղեկություններ, որ մարզային մի շարք դպրոցներում չկան որոշ առարկաների ուսուցիչներ։ Որոշ դեպքերում անգամ երեխաներն ավարտում են դպրոցը՝ առանց տվյալ առարկան ուսումնասիրելու: «Փաստ» օրաթերթը դիմել է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությանը՝ խնդրելով պատասխանել՝ կա՞ն կոնկրետ հաշվարկներ, թե մարզային դպրոցներում որ առարկաների ուսուցիչների պակաս կա։ Նախորդ համարում ներկայացրել էինք հարցման պատասխանի մի մասը: Մասնավորաբար, նախարարությունից պատասխանել են, որ 2021 թ. հունվար ամսվա դրությամբ հանրապետության 9 մարզի 101 դպրոցում կան առարկաներ, որոնք չեն դասավանդվում ուսուցիչների բացակայության պատճառով։

«Չդասավանդվող առարկաների թիվը 18 է, իսկ նախնական հաշվարկներով առկա է շուրջ 695 ուսուցչի կարիք»,- նշված է մեզ ուղարկված պատասխանում: Միևնույն ժամանակ նախարարությունը հավելել էր, որ այս թվերն անընդհատ փոփոխվում են: Տրամադրել էին նաև տվյալներ, թե այս պահին որ առարկայից քանի ուսուցչի պակաս կա: Ամենաշատը ուսուցիչների պակաս կա Կերպարվեստ (86), Երգ, պար, երաժշտություն (80), Հայ եկեղեցու պատմություն (79), Ինֆորմատիկա (72), Տեխնոլոգիա (65), Շախմատ (61) առարկաների պարագայում: Ուսուցիչների պակաս կա նաև Քիմիա (49), Կենսաբանություն (36), Աշխարհագրություն (36), Ֆիզիկա (35) առարկաների դեպքում, իսկ ամենաքիչը ուսուցիչների պակաս կա Մայրենի (1), Մաթեմատիկա (5) և Ռուսաց լեզու (7) առարկաների պարագայում: Նախարարությունից հետաքրքրվել էինք նաև, թե ինչ քայլեր են ձեռնարկվում հանրակրթական դպրոցներում դասավանդող ուսուցիչների պակասի խնդրին լուծում տալու համար, հատկապես հիմա, երբ ներկայացվել են կրթական նոր չափորոշիչները:

Հարցմանն ի պատասխան նշել են, որ ՀՀ մարզային դպրոցներում ուսուցիչների բացակայությամբ պայմանավորված՝ ԿԳՄՍ նախարարությունը և Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնը Հայաստանում ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի հետ իրականացնում են դպրոցներում էլեկտրոնային ուսուցման կարողությունների զարգացման ծրագիր, որի նպատակն է ապահովել սովորողների կրթության շարունակականության և որակի ապահովման գործընթացը: «Ծրագրի շրջանակում նախատեսվում է իրականացնել հանրակրթական դպրոցների ուսուցիչների մենթորական աջակցության և սովորողների հեռավար ուսուցման գործընթաց, մասնավորապես՝ մրցութային կարգով և մենթորության ձևաչափով նպաստել մարդկային կարողությունների զարգացմանը՝ 1 դպրոց-1 մենթոր սկզբունքով։ Արդյունքում՝ դպրոցներում կձևավորվեն էլեկտրոնային դասավանդման կարողություններ, որից հետո այդ դպրոցները կդասավանդեն բացակայող ուսուցիչների առարկաներն այլ դպրոցներում»,-նշված է նախարարության պատասխանում:

Կրթության փորձագետ Ատոմ Մխիթարյանը, անդրադառնալով հանրակրթական դպրոցներում ուսուցիչների պակասի խնդրին, նշում է՝ սա հետևանք է շատ վատ պլանավորման: «Մեր լիազոր մարմինն ամեն տարի պլանավորում է իրականացնում և տեղեր բաշխում բուհերում, թե որ մասնագիտությամբ ինչքան ուսուցիչներ պատրաստեն: Պարզվում է, որ դա, ըստ էության, արվում է ձևական: Հետագայում որևէ մեկը չի հետևում ուսանողների հետագծին, որոնք ընդունվում են բուհեր, համապատասխան մասնագիտություններով սովորում են կամ չեն սովորում, դրանից հետո ստացվում է, որ դպրոցներում ուսուցիչների թափուր տեղեր ենք ունենում: Սա նշանակում է, որ նոր սերունդը պատշաճ կրթություն չի ստանում, երևույթներն իրենց անունով կոչենք՝ անգրագետ է մնում: Առաջին հերթին պետք է մանրամասն պլանավորել այս գործընթացը: Այս պարագայում կանեի նաև երկրորդ առաջարկը: Խորհրդային Միության տարիներին շատ ճիշտ էր կիրառվում բուհերում նպատակային տեղերի գաղափարը:

Երբ համայնքը, այս պարագայում մարզը տեսնում էր, թե որ դպրոցում ինչ մասնագետի կարիք ունի և համապատասխան ուղղորդմամբ իրենց մարզի ապագա մասնագետներին ուղարկում էին բուհեր, որտեղ նրանք ձեռք էին բերում մասնագիտություն՝ պայմանով, որ պետք է վերադառնան և այսքան տարի դասավանդեն մարզային դպրոցներում: Երրորդ՝ եթե հիմա սկսենք գործընթացը, չսպասելով չորս տարի, կարելի է ներգրավել հարակից մասնագիտություններ ունեցող մարդկանց՝ դպրոցներում ուսուցիչների տեղերը թափուր չթողնելու համար: Դա շատ կարևոր է: Վերջին շրջանում շատ կոպիտ ձևով այն ուսուցիչներին, որոնք իրենց մասնագիտությամբ չէին դասավանդում կամ չունեին, օրինակ՝ մանկավարժի որակավորում, հեռացնում էին դպրոցներից: Դրա հետևանքը եղավ այն, որ այսօր մեծ թվով ուսուցիչների պակաս ունենք: Հիմա կարելի է գոնե այդ հարցը լուծել, եթե թույլ տրվի նրանց առանց մանկավարժի որակավորման, բայց կարճաժամկետ վերապատրաստումներ կազմակերպելու պայմանով, դպրոցների ազատ դասաժամերը զբաղեցնել»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է կրթության փորձագետը:

Ինչ վերաբերում է դպրոցների մենթորական աջակցությանը և սովորողների հեռավար ուսուցման կազմակերպմանը, մեր զրուցակիցն ընդգծում է՝ իր մոտ տպավորություն է, թե անընդհատ ձևականություններ ենք անում և ուզում ենք առաջ գնալ առանց բովանդակության: «Սա ուղղակի անթույլատրելի է: Այս մեկ տարվա ընթացքում հասկացանք, որ, այսպես կոչված, հեռավար, իսկ իրականում օնլայն հանդիպումները՝ տարբեր մեթոդներով, ցաք ու ցրիվ, չկանոնակարգված, քաոսային դասերը որևէ օգուտ չեն տալիս: Չենք ասում, որ այդպիսի մեթոդներ չպետք է կիրառել, հակառակը՝ դրանք հարստացնում են ուսուցման գործընթացը, բարձրացնում որակը, եթե դու բնականոն ուսուցմանը զուգահեռ կիրառում ես այդպիսի մեթոդներ: Բայց սա չի կարող փոխարինել դասընթացներին, հատկապես բնագիտության պարագայում, ուստի արդյունք ակնկալել էլ չենք կարող: Չպետք է ձևականություններ անել, պետք է ուղղակի նորմալ կազմակերպել կրթական ողջ գործընթացը»,-եզրափակում է Ատոմ Մխիթարյանը:

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Ճապոնիան փորձում է կոտրել չինական գերակայությունը Կոնվերս Բանկը հաշված օրերի ընթացքում ավարտել է դրամային պարտատոմսերի տեղաբաշխումըԳևորգն ու Քրիստինան հարսանիքից հետո մեկնել են Կիշ կղզի ԶՊՄԿ բնապահպանության բաժինը ծառատունկ իրականացրեց Կապան խոշորացված համայնքի Վանեք գյուղական բնակավայրում Հայկական «Outatime» առագաստանավը Կարիբյան ծովում Իդեալ համակարգի նոր խանութ-սրահը՝ Հայաստանի ամենակոլորիտային քաղաքում Իդրամն ու IDBank-ը՝ Career City Fest-ի մասնակից Crocus-ում տեղի ունեցածի հետքերը տանում են դեպի Ուկրաինա. Շոյգու Մեր հավաքական արժանապատվությունը ոտնատակ տրված վիճակում է. Մենուա ՍողոմոնյանUcom-ը անվճար ինտերնետ է ապահովել Իջևանի չորս համայնքների կանգառներում Տարադրամի փոխարժեքները ապրիլի 26-ին Աստղագուշակ ապրիլի 26-ի համարՀայկական առաջին բանկը Ֆասթեքսվերսում․ Ֆասթ Բանկը ներկայացնում է իր վիրտուալ տարածքը Ազգային հպարտության հանրային տրիբունալի շարժիչ մասն արդեն իսկ գործի է գցվել․ Արշակ Կարապետյան Կոնվերս Բանկը միացել է Career City Fest-ինՄիհրան Պողոսյանի կուսակցությունը կաթվածահար է արել Ազատության պողոտանՈստիկանությունն ընդդեմ խաղաղ հավաքներիԵրևան Սիթիի մոտից բերման են ենթարկվել Միհրան Պողոսյանի կուսակցության անդամները2024թ․-ի 1-ին եռամսյակի տվյալով ԶՊՄԿ-ն մոտ 140 միլիոն դրամով ավելացրել է հարկային մուտքերըՄիհրան Պողոսյանի ՀՀՄ կուսակցության անհնազանդության ակցիան Երևանում Շարմազանով. «Միտինգի ենք գնում, ասում են՝ ինչի՞ են գալիս, չենք գնում` մեղադրում են. խի՞ չեք հեռացնում»Միհրան Պողոսյան․ Ոտքի ենք կանգնում Ծիծեռնակաբերդի միջադեպի թիվ մեկ մեղավորը Փաշինյանն է Իրավապաշտպանները բացահայտում են վարչախմբի ստերը Զանգեզուրի պղնձամոլիբդենային կոմբինատն այս տարվա առաջին եռամսյակի 1000 խոշոր հարկատուների եռյակում է Ապարան-Վանաձոր ճանապարհը շարունակում է փակ մնալ Ալագյազի հատվածումԳիտնականները նշել են, որ ժամանակակից արևային մարտկոցներն արգելակում են ապագայի արևային մեքենաների զարգացումըԲլինքենը ժամանել է Պեկին Ադրբեջանը լկտիանում է, Փաշինյանը՝ մանևրում Թուրքիան շարունակում է ժխտողական քաղաքականությունը Փաշինյանի պահվածքի շնորհիվ Արևմտյան երկրները տասնյակ դիվերսանտների են ուղարկում Բելառուս․ Լուկաշենկո Հայաստանը «պետք է» փոխի Սահմանադրությունը, Արարատով զինանշանը. Հայաստանում շատ սարեր կան, թող ընտրեն մեկ ուրիշը. Ալիև Ձիասպորտ. ե՞րբ է այն ստեղծվել և քանի՞ տեսակ գոյություն ունի. «Փաստ»Եթե ՆԱՏՕ-ի միջուկային օբյեկտները տեղակայվեն Լեհաստանում, Ռուսաստանի համար ռազմական թիրախ կդառնան. ՌԴ ԱԳՆ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (25 ԱՊՐԻԼԻ). Առաջին անգամ օգտագործվել է գիլիոտինը՝ որպես մահապատժի գործիք. «Փաստ»Ամառային զորակոչը ՀՀ-ում կանցկացվի ապրիլի 29-ից մինչև հուլիսի 31-ը ներառյալ Անկլավների հանձնումը կաթվածահար է անելու ՀՀ-ն, իսկ իշխանության առաջարկած այլընտրանքները զուտ սողալու հնարավորություն են․ Տիգրան ԱբրահամյանՏեղապահները կառավարում են ոչ այն մարդկանց և ոչ այն երկիրը. «Փաստ»Փաշինյանը քաղաքական մահապարտ է. կգնա մինչև վերջ, կպայթեցնի, բայց չի՛ կանգնի. Մանվելյան Հայաստանի տարածքի փոփոխությունը կարող է իրականանալ միայն հանրաքվեով. Ավետիք ՉալաբյանԵթե Փաշինյանը մնա իշխանության, նա կրկին տոն կբերի ադրբեջանական փողոցներ. «Փաստ»«Կարծես սպասողական վիճակում ապրեմ, ամեն րոպե սպասում եմ, որ Նվերս տուն կմտնի». պահեստազորային Նվեր Գուլինյանն անմահացել է հոկտեմբերի 13-ին Ջրականում. «Փաստ»Առկա պայմաններում դիվերսիֆիկացիայի մասին խոսելն ուղղակի անհեթեթություն է. «Փաստ»«Սահմանազատման» հակաիրավական գործընթացի անիվը. «Փաստ»«Եթե ուզում ես հարցին քաղաքական լուծում տալ, ուրեմն քայլերն էլ պետք է քաղաքական լինեն». «Փաստ»Վարձու աշխատողի՝ եկամտային հարկի վերաբերյալ տեղեկատվությունը հարկային մարմին կներկայացնի գործատուն. «Փաստ»Բոլորի ու ամեն ինչի վրա «թքած ունենալով». «Փաստ»Դե, հայրենազրկում է, էլի, ինչ է եղել, որ.... «Փաստ»Գուցե եզրակացություն անե՞ք.... «Փաստ»Եվս մեկ ապտակ Փաշինյանին՝ իր «սիրելի» Արևմուտքից. «Փաստ»