Երևան, 25.Նոյեմբեր.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
ՌԴ ՊՆ-ն «Իսկանդեր»-ով հարվածել է Դնեպրի օդանավակայանին ՌԴ-Իրան համապարփակ գործընկերության համաձայնագիրը կներառի պաշտպանության ոլորտը. ՌԴ ԱԳՆ Զելենսկու խորհրդականն ասել է, որ Պուտինի ներկայացրած «Օրեշնիկ» հրթիռը գոյություն չունի Պենտագոնի ղեկավարը վերահաստատել է ԱՄՆ անսասան հանձնառությունը Իսրայելի անվտանգության հարցում Ուկրաինան կորցրել է Կուրսկում գրաված տարածքի ավելի քան 40 տոկոսը. Reuters Ադրբեջանը Հայաստանի դեմ երրորդ հայցն է ներկայացրել ՄՔԴ. «Փաստ» Պալատական հեղաշրջումից պաշտպանվելու և քաղաքացիներին խաբելու հերթական պոպուլիստական փորձ. «Փաստ» «Կորյունի տնկած այգին է ինձ ապրեցնում, ամեն ինչ անում եմ, որ նրա չարչարանքը չկորչի». եֆրեյտոր Կորյուն Սառիկյանն անմահացել է հոկտեմբերի 14-ին Հորադիզում. «Փաստ» Արևմուտքի ամոթն ու Բաքվի համաժողովի նրբերանգները. «Փաստ» Գլոբալ իրողությունների և տարածաշրջանային գործընթացների միահյուսումը. «Փաստ»


«Ծովային օրենսգիրքը» կօգնի Հայաստանին բաց ծով դուս գալ և անարգել նավարկել

Հարցազրույց

ԱԺ պատգամավոր, Տարածաշրջանային և եվրասիական ինտեգրման հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Արմեն Փամբուխչանն օրերս Ֆեյսբուք սոցիալական ցանցի իր էջում գրել էր, որ ավատել է Հայաստանի «Ծովային օրենսգիրքը» գրելը, և այժմ մեկնարկել է այն փորձագիտական շրջանակներում քննարկելու փուլը:

Տեղեկությունն անշուշտ ուշագրավ է, քանի որ միջազգային փորձը ցույց է տալիս, որ նման օրենսգիրք ունենալու համար ամենևին էլ պարտադիր չէ, որ երկիրը ծով կամ օվկիանոս դուրս գալու ուղիղ ելք ունենա:

Orer.am-ը Ա. Փամբուխչյանից հետաքրքրվեց, թե ի՞նչն է առիթ հանդիսացել նման նախաձեռնությամբ հանդես գալու համար և որքանո՞վ այն կթեթևացնի Հայաստանից և դեպի Հայաստան բեռնափոխադրումների ներկայիս հոգսերը:

Պատգամավորը մեզ հետ զրույցում նշեց, որ գաղափարը ծագել է դեռ այն ժամանակ, երբ Տրասպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարի տեղակալի պաշտոնն էր զբաղեցնում: Տեսնելով, որ բեռնափոխադրման հարցը Հայաստանի համար շատ կարևոր է, բացի այդ, այլընտրանքային ճանապահ ունենալու խնդիրը եղել և մինչ օրս շարունակում է լինել ամենօրյա փնտրտուքների առարկա, ուստի որոշել է հարցին այլընտրանքային լուծում տալու համար միջազգային փորձն ուսումնասիրել:

«Մեր ցամաքային միակ ճանապարհը Լարսն է, իսկ օդային ճանապարհը թանկ է և ոչ մրցունակ: Ուստի, փոխադրողների հետ պարբերաբար հանդիպումների ժամանակ, Ռուսաստանում հայազգի մի գործարար ծովային փոխադրումներ իրականացնելու տարբերակ առաջարկեց: Այդ ժամանակ խոսքն իրենց նավերով դեպի Փոթի նավահանգիստ բեռնափոխադրում իրականացնելու մասին էր: Բայց հետագայում ուսումնասիրեցի ոլորտը և տեսա, որ նախարարությունը ՄԱԿ-ի կոնվենցիա է նախաստորագրել, սակայն օրենսդրություն չունենալու պատճառով այն մնացել է թղթի վրա: Առանց հիմնարար օրենսդրական փաստաթուղթ ունենալու հնարավոր չէր լինի մեր մտահղացումներն իրականացնել: Ուստի որոշեցի այդ բացը լրացնել»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Նախարարության գերհագեցած օրակարգի պատճառով, օրենսգիրք հեղինակելու համար ժամանակ չի եղել, բայց Ազգային ժողովում, որպես օրենսդիր մարմնի ներկայացուցիչ, նա որոշում է կայացրել, որ իր հեղինակած առաջին նախագիծը հենց դա պետք է լինի:

«Օրենսդրությունը մեր երկրի համար ինչպես տնտեսական, այնպես էլ ռազմավարական նշանակություն կունենա: Չունենալով բեռնափոխադրման այլընտրանքային ճանապարհներ՝ ելք դեպի ծով՝ այլ երկրների հետ փոխհարաբերություններ կառուցելու, առևտրաշրջանառությունն ավելացնելու և այլ հարցեր ավելի դյուրին  լուծելու հնարավորություն կտա: Կարծում եմ, այն նաև մեր առջև բավականին լայն հնարավորությունների դռներ կբացի: Ես ուսումնասիրել եմ Մոնղոլիայի և Մոլդովայի օրինակները, որից պարզ դարձավ, որ այդ երկրները բավականին հաջողել են, ուստի մենք էլ կարող ենք մեծ հաջողությունների հասնել»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Թվարկված երկրները Հայաստանի նման թեև դեպի ծով դուրս գալու ուղիղ ճանապարհ չունեն, սակայն իրենց նավերը երկրի պետական դրոշներով են շրջում ծովային միջավայրում: Եվ չնայած նավերը շահագործվում են արտասահմանյան ընկերությունների կողմից, սակայն ծառայում են սեփական երկրի շահերին:

«Այսինքն՝ «Ծովային օրենսգրքի» ընդունումը երկկողմանի շահավետ կլինի մեր երկրի համար: Մի կողմից այլ երկրներում գործող ընկերությունները կկարողանան հայկական դրոշի ներքո իրենց բիզնեսն իրականացնել, և դրա դիմաց մեր պետական բյուջե գումար վճարել, մյուս կողմից՝ դրանից կարող են օգտվել նաև մեր ընկերությունները, մեր երկրին պատկանող նավերով բեռնափոխադրում իրականացնել, որն ավելի նպաստավոր կարող է լինել տեղի ընկերությունների համար»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Այս պահին, սակայն, դժվար է կանխատեսել, թե բեռնափոխադրման վրա ծախսվող գումարները որքանով կնվազեն: Բայց, որ այն բավականին հեռանկարային կլինի՝ միանշանակ է:

«Այն կօգնի նաև էլ ավելի բարձրացնել Հայաստանի հեղինակությունը միջազգային տարբեր հարթակներում: Բացի այդ, երկաթուղիով ևս հնարավոր կլինի բեռնափոխադրում իրականացնել դեպի նավահանգիստ կամ նավահանգստից դեպի Հայաստան: Այսինքն, ավտոտրանսպորտայինից բացի երկաթուղային փոխադրումների պահանջարկը ևս կարող է մեծանալ, ինչը ևս ձեռքբերում է»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Նշենք, որ «Ծովային օրենսգիրքն» առայժմ կուսակցության խմբակցությունում չի քննարկվել: Այն դեռ պետք է մասնագիտական, փորձագիտական շրջանակներում քննարկվի: Նախագիծը բավական ծավալուն է ստացվել, մոտ 200 էջից է բաղկացած: Ուստի, նախագծի ուսումնասիրությունը կարող է որոշակի ժամանակ տևել, քանի որ պետք է համապատասխանեցվի նաև գործող օրենսդրությանը:

Ինչքան ժամանակ էլ որ պահանջվի, կարևոր չէ: Կարևորն այն է, որ բեռնափոխադրման հետ կապված բարդագույն հարցը վերջապես այլընտրանքային լուծում կստանա: Եվ ամենակարևորը՝ տարիներ շարունակ միայն Լարսի ճանապարհը փայփայելուց բացի Հայաստանն այսուհետ հնարավորություն կունենա շրջափակման մեջ մնալու կապանքներից ազատվելու և այլ երկրների նման սեփական խորհրդանիշերն ունեցող նավերով ազատ նավարկելու միջազգային ծովային բոլոր ուղղություններով, ինչը, համաձայնեք, ամենամեծ ձեռքբերումը կլինի:

 

Արմինե Գրիգորյան

Վարչախումբը փորձում է մոռացության տալ մեր հիշողությունը․ Մենուա ՍողոմոնյանՀայաստանը վերածվել է 30-ականների Չիկագոյի Աղազարյանին կարող են ճնշել Փաշինյանի խաղը մինչև հանրաքվեն է Ֆրանսիայի դեսպանի գրառումը նախ եւ առաջ ապտակ էր Փաշինյանին․ Էդուարդ ՇարմազանովԳերմանիան մոտենում է 100 ԳՎտ արևային էներգիայի գեներացման «Երաժշտություն հանուն ապագայի հիմնադրամը շնորհալի երիտասարդ երաժիշտներին առաջարկում է դեպի Դուբայ կրթական ուղևորության մասնակիցը դառնալ Մեղավորը պետք է պատժվի երկիրն այս օրը գցելու համար․ Հրայր Կամենդատյան Փաշինյանը ծառայում է Էրդողանի իշխանությանը և շարունակելու է ժողովրդին խաբելով առաջ մղել նրա օրակարգը․ «Հայաքվե»Հայաստանը ոչինչ չշահեց COP29-ից. Ադրբեջանն օգտագործեց այն Հայաստանի դեմ քարոզչությունն առավել սրելու համար. Աբրահամյան Ոչ խեղճ ենք, ոչ թույլ ենք, ոչ էլ անհրաժեշտություն ունենք համակերպվելու թուրք-ադրբեջանական պարտադրանքին․ Ավետիք ՉալաբյանՓաշինյանը մեր աչքի առաջ փորձում է Հայաստանը վերակողմնորոշել Ռուսաստանից Թուրքիա․ «Հայաքվե»Չպետք է այս իշխանությանը թույլ տալ մեզ վերածել Թուրքիայի ծայրագավառի․ Ավետիք ՉալաբյանՊատմական և իրական Հայաստանների հակադրությունը կեղծ է․ Մենուա ՍողոմոնյանՌուսաստանին Հայաստանում պրոռուսական իշխանություն պետք չէ, Ռուսաստանին Հայաստանում պրոհայաստանյան իշխանություն է պետք․ Մհեր ԱվետիսյանԳեներալ Նորատ Տեր Գրիգորյանի հետ քննարկեցինք Մոսկվայում տեղի ունենալիք Ռուսաստան-Հայաստան հասարակական 2-րդ ֆորումի գործունեության մասին հարցեր. Մհեր ԱվետիսյանՌուսաստանի դաշնակից համարվող Հայաստանում երբ, դու խոսում ես Ռուսաստանի դեմ, վարկաբեկում ես հայ-ռուսական հարաբերությունները. Մհեր ԱվետիսյանReuters. Էրդողանը ՆԱՏՕ-ի գլխավոր քարտուղարի հետ կքննարկի Ուկրաինայի շուրջ վերջին իրադարձությունները Բնակարանային գողությունը բացահայտվել է դատագենետիկական փորձաքննության եզրակացության արդյունքում Լրատվամիջոցներում շարունակում են զետեղվել սպառազինության ձեռքբերման՝ իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկություններ. ՊՆ Պեսկով. ԱՄՆ-ի հեռացող վարչակազմը գնալով ավելի անխոհեմ քայլեր է անում Ուկրաինայի շուրջ ՌԴ ՊՆ-ն «Իսկանդեր»-ով հարվածել է Դնեպրի օդանավակայանին COP29-ում պայմավորվածություն է ձեռք բերվել տարեկան 300 մլրդ դոլար հատկացնել գլոբալ տաքացման դեմ պայքարի համար Շերը բացահայտել է այն միակ հայտնի մարդուն, ով հեռացել է իրենից՝ նշելով, որ ինքը «խենթի պես սիրահարված էր» նրան ՌԴ-Իրան համապարփակ գործընկերության համաձայնագիրը կներառի պաշտպանության ոլորտը. ՌԴ ԱԳՆ Շատ բան ունեմ պատմելու. Հենրիխ Մխիթարյանը գիրք է գրում Մասկը գերազանցել է սեփական ռեկորդը. նրա կարողությունը հասել է 347,8 մլրդ դոլարի Զելենսկու խորհրդականն ասել է, որ Պուտինի ներկայացրած «Օրեշնիկ» հրթիռը գոյություն չունի Ավելի հեշտ կդառնա էներգիա կորզելը. նոր նյութը գերազանցել է սովորական արևային մարտկոցներինՆավարկություն․ Տարոն Շահինյանի առաջին ցուցահանդեսը (տեսանյութ) Յամալի նոր պայմանագիրը կկնքվի 6 տարի ժամկետով Հռոմում տեղի է ունեցել Արցախի սրբավայրերի պահպանմանը նվիրված գիտաժողով Էրդողանը «խիզախ» է որակել Նեթանյահուին կալանավորելու մասին Միջազգային քրեական դատարանի որոշումը «Ինձ հետ այդքան էլ հեշտ չէ, որքան թվում է կողքից». Քրիստինե Պեպելյան Մեծ Բրիտանիայում գործող HSBC բանկը դադարեցրել է վճարումներ ընդունել Ռուսաստանից և Բելառուսից Պենտագոնի ղեկավարը վերահաստատել է ԱՄՆ անսասան հանձնառությունը Իսրայելի անվտանգության հարցում ՌԴ ՊՆ-ն հրապարակել է Ուկրաինայի զինված ուժերի` ՄիԳ-29 ինքնաթիռի կործանման կադրերը (տեսանյութ) «Արմավիր» ՔԿՀ-ի դատապարտյալի համար բերված աղցաններում հայտնաբերվել են թմրամիջոցներ․ հանձնուք բերած կինը ձերբակալվել է Չեմ պատրաստվում Մբապեին սովորեցնել, թե ինչպես հանդես գալ հարձակման գծում․ Անչելոտի «Եթե ես արվեստին մոտ չլինեի, գուցե նրան բեմում տեսնելիս խանդի տեսարաններ սարքեի». Նարեկ Բավեյանը՝ ամուսնալուծության և 2-րդ ամուսնության մասին Նիկոլի գործը բացառապես քանդելն է, ոչ թե բարեփոխելը․ Արմեն ՀովասափյանԴիվանագիտական սկանդալ` Թեհրանի և Մոսկվայի միջև Ուկրաինան կորցրել է Կուրսկում գրաված տարածքի ավելի քան 40 տոկոսը. Reuters ԽԾԲՏ՝ քպական ձևով. Կոնջորյանի կնոջը բարձր վարձատրվող աշխատանք են տվել Պադավատապետության «հայրը» բողոքում է պադավատներից. Փաշինյանի երկերեսանությունը Աղազարյանը մերժելու է. Փաշինյանի խնդրանքը կմնա՞ անպատասխան Փաշինյանը խոստովանում է իր կատարած հանցագործությունը Դաղստանում մեկնարկել է Ռուսաստանում ամենամեծ արևային էլեկտրակայանի շինարարությունը. կներդրվի 7 միլիարդ ռուբլի Երիտասարդ ֆերմերն իր աշխատանքով զարգացնում է սեփական գյուղը Ինչպես հարուստների ու վանականների գլխարկը դարձավ ամենօրյա հագուստի տարր. «Փաստ»