Yerevan, 25.November.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Futsal tournament Galaxy Champions League 2024 kicks off Unibank is now a regular partner of “Pan-Armenian intellectual movement” IDBank issued another tranche of dollar bonds Green Iphone on the best credit terms at green operator's stores UCOM Provided technical assistance to Shengavit administrative district AMD 9,808,684 to the "City of Smile" Charitable Foundation. The next beneficiary of "The Power of One Dram" is known Unibank offers a “Special” business loan with an interest rate of 8.5% per annum IDBank implements the next issue of nominal coupon bonds Flyone Armenia will start operating regular direct flights Yerevan-Moscow-Yerevan New movie channels in Ucom and good news for unity tariff subscribers


«Ծովային օրենսգիրքը» կօգնի Հայաստանին բաց ծով դուս գալ և անարգել նավարկել

Interview

ԱԺ պատգամավոր, Տարածաշրջանային և եվրասիական ինտեգրման հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Արմեն Փամբուխչանն օրերս Ֆեյսբուք սոցիալական ցանցի իր էջում գրել էր, որ ավատել է Հայաստանի «Ծովային օրենսգիրքը» գրելը, և այժմ մեկնարկել է այն փորձագիտական շրջանակներում քննարկելու փուլը:

Տեղեկությունն անշուշտ ուշագրավ է, քանի որ միջազգային փորձը ցույց է տալիս, որ նման օրենսգիրք ունենալու համար ամենևին էլ պարտադիր չէ, որ երկիրը ծով կամ օվկիանոս դուրս գալու ուղիղ ելք ունենա:

Orer.am-ը Ա. Փամբուխչյանից հետաքրքրվեց, թե ի՞նչն է առիթ հանդիսացել նման նախաձեռնությամբ հանդես գալու համար և որքանո՞վ այն կթեթևացնի Հայաստանից և դեպի Հայաստան բեռնափոխադրումների ներկայիս հոգսերը:

Պատգամավորը մեզ հետ զրույցում նշեց, որ գաղափարը ծագել է դեռ այն ժամանակ, երբ Տրասպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարի տեղակալի պաշտոնն էր զբաղեցնում: Տեսնելով, որ բեռնափոխադրման հարցը Հայաստանի համար շատ կարևոր է, բացի այդ, այլընտրանքային ճանապահ ունենալու խնդիրը եղել և մինչ օրս շարունակում է լինել ամենօրյա փնտրտուքների առարկա, ուստի որոշել է հարցին այլընտրանքային լուծում տալու համար միջազգային փորձն ուսումնասիրել:

«Մեր ցամաքային միակ ճանապարհը Լարսն է, իսկ օդային ճանապարհը թանկ է և ոչ մրցունակ: Ուստի, փոխադրողների հետ պարբերաբար հանդիպումների ժամանակ, Ռուսաստանում հայազգի մի գործարար ծովային փոխադրումներ իրականացնելու տարբերակ առաջարկեց: Այդ ժամանակ խոսքն իրենց նավերով դեպի Փոթի նավահանգիստ բեռնափոխադրում իրականացնելու մասին էր: Բայց հետագայում ուսումնասիրեցի ոլորտը և տեսա, որ նախարարությունը ՄԱԿ-ի կոնվենցիա է նախաստորագրել, սակայն օրենսդրություն չունենալու պատճառով այն մնացել է թղթի վրա: Առանց հիմնարար օրենսդրական փաստաթուղթ ունենալու հնարավոր չէր լինի մեր մտահղացումներն իրականացնել: Ուստի որոշեցի այդ բացը լրացնել»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Նախարարության գերհագեցած օրակարգի պատճառով, օրենսգիրք հեղինակելու համար ժամանակ չի եղել, բայց Ազգային ժողովում, որպես օրենսդիր մարմնի ներկայացուցիչ, նա որոշում է կայացրել, որ իր հեղինակած առաջին նախագիծը հենց դա պետք է լինի:

«Օրենսդրությունը մեր երկրի համար ինչպես տնտեսական, այնպես էլ ռազմավարական նշանակություն կունենա: Չունենալով բեռնափոխադրման այլընտրանքային ճանապարհներ՝ ելք դեպի ծով՝ այլ երկրների հետ փոխհարաբերություններ կառուցելու, առևտրաշրջանառությունն ավելացնելու և այլ հարցեր ավելի դյուրին  լուծելու հնարավորություն կտա: Կարծում եմ, այն նաև մեր առջև բավականին լայն հնարավորությունների դռներ կբացի: Ես ուսումնասիրել եմ Մոնղոլիայի և Մոլդովայի օրինակները, որից պարզ դարձավ, որ այդ երկրները բավականին հաջողել են, ուստի մենք էլ կարող ենք մեծ հաջողությունների հասնել»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Թվարկված երկրները Հայաստանի նման թեև դեպի ծով դուրս գալու ուղիղ ճանապարհ չունեն, սակայն իրենց նավերը երկրի պետական դրոշներով են շրջում ծովային միջավայրում: Եվ չնայած նավերը շահագործվում են արտասահմանյան ընկերությունների կողմից, սակայն ծառայում են սեփական երկրի շահերին:

«Այսինքն՝ «Ծովային օրենսգրքի» ընդունումը երկկողմանի շահավետ կլինի մեր երկրի համար: Մի կողմից այլ երկրներում գործող ընկերությունները կկարողանան հայկական դրոշի ներքո իրենց բիզնեսն իրականացնել, և դրա դիմաց մեր պետական բյուջե գումար վճարել, մյուս կողմից՝ դրանից կարող են օգտվել նաև մեր ընկերությունները, մեր երկրին պատկանող նավերով բեռնափոխադրում իրականացնել, որն ավելի նպաստավոր կարող է լինել տեղի ընկերությունների համար»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Այս պահին, սակայն, դժվար է կանխատեսել, թե բեռնափոխադրման վրա ծախսվող գումարները որքանով կնվազեն: Բայց, որ այն բավականին հեռանկարային կլինի՝ միանշանակ է:

«Այն կօգնի նաև էլ ավելի բարձրացնել Հայաստանի հեղինակությունը միջազգային տարբեր հարթակներում: Բացի այդ, երկաթուղիով ևս հնարավոր կլինի բեռնափոխադրում իրականացնել դեպի նավահանգիստ կամ նավահանգստից դեպի Հայաստան: Այսինքն, ավտոտրանսպորտայինից բացի երկաթուղային փոխադրումների պահանջարկը ևս կարող է մեծանալ, ինչը ևս ձեռքբերում է»,- ասաց Ա. Փամբուխչյանը:

Նշենք, որ «Ծովային օրենսգիրքն» առայժմ կուսակցության խմբակցությունում չի քննարկվել: Այն դեռ պետք է մասնագիտական, փորձագիտական շրջանակներում քննարկվի: Նախագիծը բավական ծավալուն է ստացվել, մոտ 200 էջից է բաղկացած: Ուստի, նախագծի ուսումնասիրությունը կարող է որոշակի ժամանակ տևել, քանի որ պետք է համապատասխանեցվի նաև գործող օրենսդրությանը:

Ինչքան ժամանակ էլ որ պահանջվի, կարևոր չէ: Կարևորն այն է, որ բեռնափոխադրման հետ կապված բարդագույն հարցը վերջապես այլընտրանքային լուծում կստանա: Եվ ամենակարևորը՝ տարիներ շարունակ միայն Լարսի ճանապարհը փայփայելուց բացի Հայաստանն այսուհետ հնարավորություն կունենա շրջափակման մեջ մնալու կապանքներից ազատվելու և այլ երկրների նման սեփական խորհրդանիշերն ունեցող նավերով ազատ նավարկելու միջազգային ծովային բոլոր ուղղություններով, ինչը, համաձայնեք, ամենամեծ ձեռքբերումը կլինի:

 

Արմինե Գրիգորյան

Shop at Yerevan Mall and pay with Idram for a chance to win gifts Unibank to Issue Subordinated Bonds for the First Time in Armenia How Not to Go Bankrupt on Black Friday: 5 Smart Shopping TipsIDBank warmly hosted children from the "Music for Future" Foundation.Ucom’s 5G network launched in 11 new cities UPay has joined Idram's Open QR infrastructureA Free Mastercard and 10% idcoins with Cashless Payments. IDBankThe Results of the 19th Annual International Microelectronics Olympiad Summarized in Yerevan AraratBank Named Best Investor Relations Bank Armenia 2024General Director of Ucom participated in Silicon Mountains technological summit Saving together: IDBank and IdramARARATBANK AND SINGAPORE GFTN SIGN MEMORANDUM OF UNDERSTANDING FOR DIGITAL TRANSFORMATIONAndron Participates in the Tomorrow Mobility World Congress 2024: Driving Innovation in E-MobilityAcba bank and American Express Expand Collaboration in ArmeniaThe Silicon Mountains technology summit to be held with the support of Ucom Evocabank became the first bank to join Idram’s open QR infrastructure25% Off on RIA Money Transfers to Ukraine at AraratBank Yerevan to Host Unprecedented Serbian-Armenian Music ConcertAraratBank Stands with My Forest Armenia to establish Charles Aznavour Forest Ucom and Sunchild NGO install another solar plant in Areni 4,401,021 AMD to COAF. The November beneficiary is “Armenia Tree Project”Go Digital or Go Home: Sergey Arakelyan Yes to cashless! - cruises and gifts for AraratBank MC cardholders Ucom joins Armenian Internet Governance Forum as a platinum partner AraratBank: Five-Time Winner at AMX Awards 2024AraratBank Initiates a Panel Discussion on AI and LeadershipKhachaturian International Youth Competition launched in China with performance by “Music for Future” Foundation’s Cellist Mari HakobyanUcom Employees Participate in Forest Restoration Efforts in Vayots Dzor Fast Shift has joined Idram's open QR infrastructure New and modern. Arabkir branch of IDBank reopenedAraratBank: Unprecedented Consumer Loan Offer Starting from 14.5% Ucom launches 5G network across nine Armenian citiesLearn to save. World Savings Day with Idram JuniorAnother solar power plant by Ucom and SunChild NGO installed in Vardenis Converse Bank and Kapitalbank signed a cooperation agreement at Sibos 2024 IDBank and Idram at Mantashyants Global Expo AraratBank Introduces UBPAY: A New System for International Transfers IDBank participated in the HR Expo-24 conference Armenia Hosted the Consulting Event of the Year: International CMC Conference was held with Participants from 30 Countries AraratBank Sponsors New Laboratory and Seminar at MatenadaranUcom, in cooperation with SunChild NGO, increases the access to drinking water in Lchavan community The customer is always our top priority: IDBankThe October beneficiary of "The Power of a Dram" is the Children of Armenia FundAmeriabank’s New Offer: Draw of Investment Portfolios for AMD 2M The International CMC Conference kicked off for the first time in Armenia, bringing together management consultants and the business community The winners of the 2024 joint program between SIA Armenia and "The Power of One Dram" have been announced General Director of Ucom Participated in the Annual Conference of the Institute of Internal Auditors Armenia AraratBank Expands International Transfer Options with Golden Money System10% idcoin with IDBank Mastercard cardsUcom Completes Network Modernization in Gyumri and Vanadzor