Երևան, 23.Դեկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Հայաստանում հնարավո՞ր է «մոլդովական սցենար». ո՞ւմ կհանձնի հանրապետության ինքնիշխանությունը Փաշինյանը. «Փաստ» Ովքեր ծնվել են կռկռալու համար, չեն կարող երգել. «Փաստ» «Եթե գյուղերը դատարկվեն, դրանով կկորցնենք ամեն բան». «Փաստ» «Աչքս դռանն է, միշտ Ռաֆոյիս եմ սպասում, որ դուռը բացելու է և ներս մտնի». Ռաֆայել Ֆրանգուլ յանն անմահացել է նոյեմբերի 9-ին «Մարտունի 2»-ում. «Փաստ» Դրական տեղաշարժերի հետ՝ տնտեսության կայուն և որակական աճի խոչընդոտներ, վտանգավոր միտումներ. «Փաստ» Սեփական մշակութային ժառանգության և արտաքին մշակութային հոսքերի հակադրությունը. «Փաստ» «2026 թվականի ընտրությունները պետության համար գոյաբանական խնդիր են, ընտրությունների ճակատագիրն ընդդիմության ձեռքում է». «Փաստ» Ի՞նչ ձևաչափով պետք է ներկայացվեն դատարանի կայացրած՝ անշարժի գույքին առնչվող փաստաթղթերը. «Փաստ» Ո՞ւմ և ինչի՞ համար է երախտապարտ Փաշինյանը.... «Փաստ» Տարեվերջին կառավարությունը զբաղված է փող «քերելով». «Փաստ»


ՍՈՒՐԵՆ ԱՂԱԲԱԲՅԱՆԸ ԵՎ ԺԱՄԱՆԱԿԱԿԻՑ ՀԱՅ ՔՆՆԱԴԱՏՈՒԹՅՈՒՆԸ. անվանի գրականագետի ծննդյան 100-ամյակին. «Փաստ»

Հասարակություն

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Այս տարեսկզբին` հունվարի 22-ին, լրացավ անվանի գրականագետ, բանասիրական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր (1969), Գիտության վաստակավոր գործիչ (1974), Հայաստանի 1979 թ. պետական մրցանակի դափնեկիր («Եղիշե Չարենց» երկհատոր մենագրության համար), գրական քննադատ Սուրեն Աղաբաբյանի ծննդյան 100-ամյակը: Գիտնականը վիթխարի դեր է կատարել հայ գրականագիտության և գրական քննադատության զարգացման գործում, և մեր պարտքն է բարի խոսքով հիշատակել իր պայծառ անունը, խոսակցություն բացել իր վաստակի և գիտական ժառանգության արդիականության մասին: Անվանի գիտնականը ծնվել է Ղարաքիլիսա (այժմ՝ Վանաձոր) քաղաքում։

1944 թվականին ավարտել է Երևանի պետական համալսարանի բանասիրական ֆակուլտետի եվրոպական լեզուների և գրականության բաժինը։ 1945-1948 թվականներին` ասպիրանտ ՀԽՍՀ ԳԱ Մանուկ Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտում։

1945-1951 թվականներին աշխատել է «Ավանգարդ» թերթի խմբագրությունում որպես բաժնի վարիչ, խմբագրի տեղակալ, պատասխանատու քարտուղար։ 1950-1951 թվականներին եղել է «Սովետական գրականություն» ամսագրի քննադատության բաժնի վարիչը։

19541986 թվականներին եղել է ՀԽՍՀ ԳԱ Մանուկ Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտի խորհրդային գրականության բաժնի վարիչ։

Այս ամենն իր կյանքն է ու կենսագրությունը, որ դեռ պիտի իմաստավորվի, որ դեռ պիտի լրացվի: Եվ դեռ շատ առիթներ պիտի ունենանք խոսելու անվանի գիտնականի մասին, որ ուներ մարդկային սքանչելի գծեր` ուսանելի մեր ու մեր ժամանակի համար: Այստեղ բավարարվեմ միայն իր ընկերոջ` ակադեմիկոս Էդվարդ Ջրբաշյանի խոսքով. «Սուրեն Աղաբաբյանի գործունեության ամենից վառ հատկանիշը նրա մշտական կապն էր ընթացիկ գրականության, գրական կենդանի պրոցեսի հետ: Նա սուր էր արձագանքում ժամանակակից գրականության բոլոր նշանակալի երևույթներին, աշխատում էր գնահատել իսկապես տաղանդավոր ստեղծագործությունները` նրանց առջև բացելով լայն ճանապարհ դեպի ընթերցողը:

Առանց չափազանցության կարելի է ասել, որ հետպատերազմյան գրականության մեջ չի եղել որևէ խոշոր ստեղծագործություն, որ արձագանք չի գտել քննադատ Աղաբաբյանի կողմից: Նրա հոդվածներն աչքի էին ընկնում դրված հարցերի սրությամբ, հասարակական և գեղագիտական չափանիշների միասնությամբ, անկաշառ սիրով գրականության հանդեպ... Իր հիանալի հետազոտություններով նա դեռ շարունակում է ապրել, մասնակցել մեր գրական կյանքին»:

«ԳԵՂԵՑԻԿ ԱՊՐԵՑԵՔ» ԿԱՄ՝ ԱՂԱԲԱԲՅԱՆԻ ԶՈՐՅԱՆԸ

Աղաբաբյանի գրքերի մասին դեռ շատերն են գրելու և շատ են գրելու: Ես գիտնականի իր աշխարհը մուտք գործեցի իր աննման «Զորյանով», ինչը երբեք չեմ մոռանա: Չեմ մոռանա նաև իր հոգատար վերաբերմունքն իմ նկատմամբ, որ համարձակվել էի գրել իր գրողի` Զորյանի մասին: Ես Աղաբաբյանից սովորեցի հասկանալ ու տեսնել Ստեփան Զորյանի մեծությունը և հիանալ զորյանական պարզության խորհրդավոր անվերջությամբ: Աղաբաբյանն անմրցակից է Թումանյանի հետևորդի` Ստեփան Զորյանի կյանքի ու գործի, աշխարհայացքի և բանարվեստի իր մեկնություններում: Բայց այն, ինչով տպավորված եմ ամենից ավելի` կերպարն զգալու, հոգին կարդալու իր տաղանդն է:

Ահա գրում է Զորյանի մասին, հիշում է նրա ազնիվ էությունը, նրան անվանում «դասական կերտվածքի վերջին գրողը»: Եվ գրականագետը դառնում է գրող, իր գիրը` հուզիչ արձակ. «1967 թվականին, մահվանից մի քանի օր առաջ, ընկերներով եղանք այն հիվանդանոցում, ուր պառկած էր Զորյանը: Թեև անբուժելի հիվանդությունը շատ էր չարչարել, բայց ոչ մի տրտունջ չլսեցինք նրանից: Միակ ցանկությունն էր մեռնել այնպես, ինչպես «Պապը և թոռը» պատմվածքի Եփրեմ պապը` իր սիրած բնության գրկում, ծառերի մեղմաձայն խշշոցի տակ: Հետո անցավ ուրիշ նյութերի. Խոսում էր վաղածանոթ Զորյանը` բառերի հատուկ ընտրությամբ, չափավոր, բառերը թել-թել մանող, անթերի հայերենով: Նրանից լսված վերջին խոսքն էր` «Գեղեցիկ ապրեցեք»: Իր ազնիվ կյանքի նշանաբանն էր դնում մեր առաջ»:

«ՄԹՆԱՁՈՐԻ» ԹԱԽԻԾՆ ՈՒ ՀՐԱՇՔՆԵՐԸ ԿԱՄ՝ ԱՂԱԲԱԲՅԱՆԻ ԲԱԿՈՒՆՑԸ

Զորյանի Լոռին էր կարծես, որ ճանապարհ հարթեց դեպի Բակունցի գեղարվեստական աշխարհը: Ահա ինչու այդ աշխարհում գրականագետն իրեն զգում է ինչպես տանը: Գրում է սիրով ու խաղաղ, անդրադառնում է Բակունցի կյանքի գլխավոր դեպքերին, ներկայացնում ժամանակի գրական շարժումն ու պայքարը: Հետո բացում է մեր առաջ «Մթնաձորի» թախիծն ու հրաշքները, անդրադառնում Բակունցի ակնարկներին ու գավառական կյանքի տարեգրությանը, ապա անավարտ վեպերին, բայց ամենից շատ ոգևորվում է Բակունցի արվեստով, մեծ գրողի պայծառ բառերով:

Համոզված է, որ Բակունցի արձակը հայոց գրական լեզվի կարևորագույն մի հանգույցն է, հայ մանրանկարիչների, փորագրիչների նուրբ ու երկյուղած աշխատանքի շարունակությունը: Գեղեցիկ է Բակունցի ոճը, աննման են իր պատկերները, իր բառերը հնչում են իբրև դրախտային մեղեդի, բայց Աղաբաբյանը տեսնում է նաև գրական այն տքնանքը, ինչի շնորհիվ կայացել է լեզվական այդ կախարդանքը: Եվ հիշում է Մահարու վկայությունը Բակունցի մասին. «Կարող էր մի ամբողջ գիշեր տքնել մի նախադասության վրա»: Եվ հիշում է սփյուռքահայ գրողի պատվիրանը. «Բակունցին կարդացեք բարձրաձայն` հայ մարդու ձեր հպարտությունը իմաստավորելու համար»:

ԱՂԱԲԱԲՅԱՆԻ ՉԱՐԵՆՑԸ. «Ի՞ՆՉ ՊԻՏԻ ԼԻՆԻ ԱՐԴԻ ՀԱՅ ԲԱՆԱՍՏԵՂԾՈՒԹՅՈՒՆԸ»

Այս երկհատորյակի համար գիտնականն արժանիորեն ստացավ պետական գրական մրցանակ: Չարենցի մասին գրել են մեր նշանավոր գրականագետները, և դեռ գրելու են, քանզի հանճարն անսպառ է և ամեն ժամանակի մեջ բացվում է նոր կողմերով: Աղաբաբյանն սկսում է Չարենցի երազներից ու տեսիլներից, տառապում հայրենիքի հետ` ողջակիզվող սրտերի մեծ հրդեհում: Ամպրոպի որոտից հետո հանկարծ` «Տաղարան» և խոհեր` հայ գրականության ապագայի մասին. «Ի՞նչ պիտի լինի արդի հայ բանաստեղծությունը»: Շատ ավելի կառուցիկ է աշխատության երկրորդ հատորը` Չարենցի արտասահմանյան ճամփորդությունն ու «Նոյեմբեր» միությունը, Երևանի ուղղիչ տունն ու իր բնակիչները, ապա «Խմբապետ Շավարշը»... Գիտնականը մանրակրկիտ հետազոտում է Չարենցի գործունեության հիմնական ոլորտներն ու սկզբունքները, մեծ բանաստեղծի ներդրումը «Մշակութային Հայաստանի» կայացման գործում:

Աշխատավոր էր Չարենցի հախուռն հոգին` ահա նա հայրենի մշակույթի հերկերում` Թատերական գործը, կերպարվեստագիտական գործը, երաժշտական գործը, բանասիրական գործը, լրագրային գործը, գիտական գործը, դպրոցական գործը, թարգմանական արվեստանոցը... Գրքի վերջաբանում Աղաբաբյանը գրում է. ավարտված է գիրքը, «ավարտված է երկար աշխատանքը», բայց սպառված չէ տիեզերական Չարենցի կյանքի ու գործի հետ կապված և ոչ մի խնդիր` Չարենցը շարունակվում է...

ԴԱՍԱԿԱՆՆԵՐ ԵՎ ԺԱՄԱՆԱԿԱԿԻՑՆԵՐ

Աղաբաբյանը քննադատ էր` կոչումով քննադատ: Եվ քննադատական իր դատումների մեջ, գնահատելու, բացահայտելու և բացատրելու իր արվեստանոցում հստակ չափանիշներ ուներ` հայ դասականների փորձը: Մեր գրականության մեծերն էին ժամանակակիցներին գնահատելու իր չափորոշիչները` ահա ինչու չէր սխալվում: Իր առջև էր իբրև վիթխարի մեծություն Խաչատուր Աբովյանի գրական ժառանգությունը, Գաբրիել Սունդուկյանը` դասական դամատուրգ, Դանիել Վարուժանը` անգերազանցելի պոետ, և Տերյանը, Տերյանը` պոեզիայի աղբյուր ու ազդակ, գրական երազանք, կյանքի ու արվեստի դաս: Աղաբաբյանին հետաքրքրում էին գրականության պատմության ու տեսության ամենատարբեր հարցեր` վեպն ու «վիպայնությունը», գրականության լեզուն, թատերական աշխարհը:

Բայց ամենից կարևոր էր թվում գնահատման չափանիշի խնդիրը, որ նրա համար դասականների փորձն էր նախ և առաջ: Երբ մեր քննադատն Աղաբաբյանն էր, շատ բան պարզ էր մեր արդի գրականության մեջ ու սիրելի: Աղաբաբյանից հետո եկան ուրիշ քննադատներ` եկան վայրենի աղմուկներով, ոտնատակ տվեցին ամեն չափանիշ, հիմնովին խախտեցին ներդաշնակության այն երանելի մթնոլորտը, ուր դասականներին հաջորդում էին ... ժամանակակիցները: Անկիրթ, անհայրենիք հոգիներին առաջնորդող նոր քննադատը «ոչ գեղարվեստականը» հռչակեց գեղագիտական նորարարություն, տգեղը դարձավ հիացմունքի առարկա, պոեզիան փոխարինվեց «արձակունակ» տողերով, ոչնչացրին քնարականության ամեն դրսևորում, պոետների գահին բազմեցին «պոլեմիստներն» ու «մետաֆորիստները»:

Գրականություն ներխուժած օտար գործակալների ցանցն ընդլայնվում էր, բայց Աղաբաբյանից հետո դա ոչ ոքի չէր անհանգստացնում: Հիմա արդեն չէին հաջորդելու, արհամարհելու էին իրենցից առաջ ստեղծածը, գեղեցկության արձանի տեղ դնելու էին տգեղ ու անմարդկային ծամածռություններ, սիրո շշունջներին փոխարինելու էին փողոցային հիշոցները... և դա անվանելու էին ... նոր գրականություն: «Հետամնաց հայկականը» փոխարինեցին «մոդեռն եվրոպականով», գոռացին, ճչացին այնքան, մինչև խլացան ու կուրացան խեղճ ընթերցողների ականջն էլ, աչքն էլ:

ԱՐԴԻԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԳՐԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ

Քննադատ Աղաբաբյանին գրավում էր բուն գրական ընթացքը` ապացույց իր կոչումի իսկության: Նա երջանիկ էր նոր անունների այդ հարահոսի առջև` ուզում էր պարզել` ինչից ինչ կստացվի: Գրում էր ժամանակակից գրականության հերոսի մասին, դեգերում էր գրողների հետ արդիականության և պատմության ուղիներում, հետևում էր հերոսի մարմնավորման ընթացքին, պատմվածքի ճակատագրին, պոեզիայի անցած ճանապարհին` խոր հնադարից մինչև Հորացիոսի չափածո օրենսդրության ծնունդը... և այնուհետև: Եվ ինչպես և պետք էր սպասել` գիրքն ավարտում է ավանդների և նորարարության մասին տպավորիչ մտորումներով: Դա իր իսկական տարերքն էր` այդտեղ էր որոնում պոեզիայի գաղտնիքը: Դեռ 60-ական թվականներին Աղաբաբյանն սկսեց ահազանգել, որ չարիքը մուտք է գործել հայ գրականություն: Խոսքը «Նորերի» և «հների» ավանդական վեճի մասին չէ, այլ իսկական տգիտության, որ քմահաճորեն շրջում է գլխիվայր ազգային մտածողության ու ոճի դարավոր կառույցը: Հրապարակ են ներխուժում «ջղային կապրիզն» ու արհամարհանքը մշակույթի հանդեպ, փորձում են գրականությունն ու արվեստը զրկել նրանց կոչման հիմնական սկզբունքից, պոեզիան` հուզականությունից, դրամատուրգիան` դրամատիզմից, արձակը` հոգեբանությունից, երաժշտությունը` մեղեդիներից: Աղաբաբյանը խոսում էր քննադատության պատասխանատվության մասին` պաշտպանել արվեստը` ահա քննադատի առաքելությունն ու կոչումը:

ԴԵՊԻ ԱՂԲՅՈՒՐԸ ԼՈՒՅՍԻ ԿԱՄ՝ ԱՐՎԵՍՏԻ ԱՆԿՅՈՒՆԱՔԱՐԸ ԲՆԱՎ ԵՆԹԱԿԱ Չէ ՏԵՂԱՇԱՐԺՄԱՆ

Աղաբաբյանի քննադատական ելույթների մեջ ուշադրություն եմ դարձնում գրական անուններին` դրանք շատ չեն: Պարզ երևում է, որ քննադատը որոնում է մնայուն արժեքներ, փնտրում է իսկական գրողներին: Նույն հեղինակներին, ում գնահատում է, անդրադառնում բազմիցս, գրչակների մասին` երկիմաստ լռում: Այդպես` հենց իր գրքերից կարող ես որոշել` ովքեր էին 60-80ական թթ. Հայ գրականության առաջին դեմքերը: Ահա հենց սա է քննադատության առաքելությունը, հենց այս պիտի անի քննադատը` հմուտ այգեպանի նման քաղհան է անում, մոլախոտը հեռացնում մեր մշակույթի պարտեզից: Եվ իրենից հետո պիտի մեծ Դերասանն ահազանգի` մոլախոտն ուտում է մեզ, բայց քաղհան անող չկա: Աղաբաբյանը քաղհան էր անում իր քննադատությամբ, որ կոնկրետ ու հասցեական էր` ուղղված Ալ. Թոփչյանի դեմ, ով «բանաստեղծների նոր եղբայրությունը» (այն սերունդը, որը մաքառում է դրոշմի ու կաղապարի դեմ, որ դիմում է նորաճաշակ կառուցվածքների) դասակարգում է «պոլեմիստների» և «մետաֆորիստների» խմբերում»:

Դասակարգումը` դասակարգում, գույնը` գույն, հարցնում է Աղաբաբյանը, բայց հոդվածից չի երևում, թե պոլեմիստներն ու մետաֆորիստներն ի՞նչ առնչություն ունեն պոեզիայի հետ... Աղաբաբյանն էր, որ սրությամբ դրեց գրական խոտանի հարցը, ցույց տալով, որ աղետ է սպասվում «գրական ոչ ճիշտ քաղաքականության հետևանքով»: Եվ քննադատի հոդվածում բարձրաձայն բողոքեց ինքը` բանաստեղծը` Չեք կարողանում խոսել հուզական, պատկերավոր լեզվով, հանգավորում եք հրապարակախոսական ճշմարտություններ և սպասում եք... բանաստեղծական դափնիների: Իսկ ընթերցողը դա բանաստեղծություն չի համարում... Գրական փորձարարությանը անվանի քննադատը հակադրեց զարգացման փորձված ճանապարհը: Իր երազանքն էր, որ գրական քննադատությունը մեզանում վերագտնի իր բարձր դիրքն ու կոչումը, քանի որ դրանից է կախված մեր գրականության ճակատագիրը: Համոզված էր, որ մեր քննադատությունը պետք է վերափոխվի` դառնա ջահակիր և ուղեցույց գրականության համար: Այդ մտահոգությամբ և հայ գրականության հանդեպ մեծ սիրով իր գրական ճամփան անցավ Սուրեն Աղաբաբյանը` թողնելով մնայուն գիտական արժեքներ` ժառանգություն, որի տեղը մեր գրականության և բանասիրության գանձարանում է:

ԱԲԳԱՐ ԱՓԻՆՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում 

Ինժեներները ստեղծել են առանց մարտկոցների արևային էներգիայով աշխատող կվադրոկոպտեր ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (23 ԴԵԿՏԵՄԲԵՐԻ).Աշխարհում առաջին ձայնային ռադիոհաղորդումը, առաջին տրանզիստորը, 20-րդ դարի լավագույն ակումբը. «Փաստ»Մեզ նվաստացնողը մեր կառավարությունն է. մենք չունենք ազգային իշխանություն. Էդմոն ՄարուքյանՀայաստանում հնարավո՞ր է «մոլդովական սցենար». ո՞ւմ կհանձնի հանրապետության ինքնիշխանությունը Փաշինյանը. «Փաստ»Ինչպե՞ս չդառնալ «ֆուտբոլի գնդակ» տարածաշրջանում. ՀայաՔվե Հայ ժողովուրդը իր պատմության ընթացքում ո՞ր ժամանակաշրջաններում է ապրել առավել անվտանգ ու խաղաղ. Մհեր ԱվետիսյանԱյն մասին, թե ինչու են մեր երկրում պետական ծախսերն ու պարտքն աճում, բայց հարյուր հազարավոր մարդիկ շարունակում ապրել ծայր աղքատության մեջ. Ա. ՉալաբյանԵկեղեցին կարող է լինել միայն առաջին քայլը․ ի՞նչ է լինելու հաջորդը Ովքեր ծնվել են կռկռալու համար, չեն կարող երգել. «Փաստ»«Եթե գյուղերը դատարկվեն, դրանով կկորցնենք ամեն բան». «Փաստ»Եկեղեցին թուրք-ադրբեջանական շահերի ստվերում «Աչքս դռանն է, միշտ Ռաֆոյիս եմ սպասում, որ դուռը բացելու է և ներս մտնի». Ռաֆայել Ֆրանգուլ յանն անմահացել է նոյեմբերի 9-ին «Մարտունի 2»-ում. «Փաստ»Դրական տեղաշարժերի հետ՝ տնտեսության կայուն և որակական աճի խոչընդոտներ, վտանգավոր միտումներ. «Փաստ»Սեփական մշակութային ժառանգության և արտաքին մշակութային հոսքերի հակադրությունը. «Փաստ»«2026 թվականի ընտրությունները պետության համար գոյաբանական խնդիր են, ընտրությունների ճակատագիրն ընդդիմության ձեռքում է». «Փաստ»Ի՞նչ ձևաչափով պետք է ներկայացվեն դատարանի կայացրած՝ անշարժի գույքին առնչվող փաստաթղթերը. «Փաստ»Ո՞ւմ և ինչի՞ համար է երախտապարտ Փաշինյանը.... «Փաստ»Տարեվերջին կառավարությունը զբաղված է փող «քերելով». «Փաստ»Ի՞նչ է լինում, երբ մեկ անձը Հայաստանում չէ. «Փաստ»Հայաստանում աղքատության ցուցանիշը նվազելու փոխարեն, աճել են պետական պարտքն ու կառավարության պարգևավճարները. Աշոտ ՄարկոսյանԱնընդունելի է, երբ քրիստոնեության օրրանում և աշխարհի հնագույն եկեղեցիներից մեկի՝ Հայ Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու դեմ այսօր իրականացվում են բիրտ հարձակումներ․ Ռոբերտ ԱմստերդամԵրբ կրթական փոփոխությունը սկսվում է դասարանիցԻմ վերաբերմունքը Ադրբեջանից գնված նավթամթերքին․ Վահե Դարբինյան Ինչո՞ւ պետության միջոցները չեն հասնում թոշակառուներին. Ավետիք ՉալաբյանՉե՛նք լինելու չոքած, խաղաղության հասնելու ենք` հավասարը հավասար դիրքերից. Նարեկ Կարապետյան Գիտեր, որ կխփեմ նավթամուղին, գիտեի՞ք, որ նախարարի պաշտոնից դրա համար հանեցին Դեկտեմբերի 22-ը Էներգետիկի մասնագիտական տոնն էԳաղափարից մինչև իրագործում. Ամերիաբանկը ներկայացրել է «Իմ Ամերիա, իմ Հայաստան» ԿՍՊ արշավի շրջանակում իրականացված ծրագրերըՓաշինյանը թիրախավորում է Հայ Առաքելական եկեղեցու բարձրաստիճան պաշտոնյաներին. Սլովակիայի Ազգային Խորհրդի պատգամավոր Ֆրանտիշեկ Միկլոշկոյի հայտարարությունը՝ Սլովակիայի ԱԽ նախագահին և խորհրդարանին Թույլ կառավարման պատճառով բարձրանում են գները. «Մեր ձևով» ժողովրդական շարժումՆիկոլ Փաշինյանի թույլ և աղմկոտ ղեկավարության արդյունքում պետական պարտքը կրկնապատկվել է. Նարեկ ԿարապետյանՀայրենիքին հավատարմորեն ծառայած մարդիկ այսօր մոռացված են պետության կողմից․ Դավիթ ՀակոբյանԹոշակառուներին կանգնեցրել են փաստի առաջ․ Ցոլակ Ակոպյան Փաշինյանը ամեն օր ոտնահարում է ժողովրդավարությունը, օրենքի գերակայությունը և մարդու իրավունքները. Էդմոն ՄարուքյանԹրամփը հետ է կանչում ԱՄՆ դիվանագետներին աշխարհի շուրջ 30 երկրից, այդ թվում՝ Հայաստանից. AP Սպասվում է առանց տեղումների եղանակ. օդի ջերմաստիճանն էապես չի փոխվի Ի վերջո մեր երկրում Մայր Աթոռի դռանը քացի տվող սոցիո՞ւմն է հաղթելու, թե՞ հայկական Հայաստանի արժանապատիվ հասարակությունը. Վահե Հովհաննիսյան ԱՄՆ դեսպանին հետ կկանչեն, Փաշինյանը մտահոգ է Փաշինյանական իշխանությունը նոր արշավ է սկսելու ԶԼՄ-ների դեմ Ալիևը փախավ Պուտինի հետ հանդիպումից, իսկ Փաշինյանը դեռ լռում է Գործարկվել է նոր եռալեզու պորտալ՝ հայկական ապրանքանիշերի համար՝ www.borninarmenia.am Bloomberg․ արևային էներգետիկան մտնում է աճի դանդաղման փուլ Հովհաննես Ծառուկյանը պարգևատրել է «Docando» ֆեդերացիայի մարզիկներին և մարզիչներին Հայաստանի հանքարդյունաբերական խոշորագույն ընկերությունը ռեկորդային թվով այցելուներ է ունեցել. ի՞նչ կա ԶՊՄԿ-ի դարպասներից այն կողմԹուրանական միջա՞նցք, թե՞ արժանապատիվ պետություն․ ընտրությունը մերն էՖասթ Բանկի աջակցությամբ կկայանա լուսային դրոն շոու Հանրապետության հրապարակում Եկեղեցին ու ԱԱԾ-ն փաստացի գտնվում են նույնատիպ կարգավիճակում` առաջինը` որպես հալածյալ, երկրորդը` այլասերված վարչապետի ցանկություններն իրականացնելուն գերի ու պատանդ. ԿոստանյանՈրտեղ է պետք փնտրել գործակալներին, և ինչու են իրենք այսօր ամենից բարձր աղմկում գործակալների մասին. Ավետիք ՉալաբյանՔացով Էջմիածնի Մայր տաճարի դուռը խփողներն ու՞ր են, ինչու՞ ձերբակալված չեն. Էդմոն Մարուքյան Սամվել Կարապետյանի նախաձեռնությամբ հերթական նախակրթարանն է կառուցվել Ալավերդի քաղաքում