Yerevan, 03.October.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Futsal tournament Galaxy Champions League 2024 kicks off Unibank is now a regular partner of “Pan-Armenian intellectual movement” IDBank issued another tranche of dollar bonds Green Iphone on the best credit terms at green operator's stores UCOM Provided technical assistance to Shengavit administrative district AMD 9,808,684 to the "City of Smile" Charitable Foundation. The next beneficiary of "The Power of One Dram" is known Unibank offers a “Special” business loan with an interest rate of 8.5% per annum IDBank implements the next issue of nominal coupon bonds Flyone Armenia will start operating regular direct flights Yerevan-Moscow-Yerevan New movie channels in Ucom and good news for unity tariff subscribers


2016 թ.-ի բյուջեն իսկապես «զգուշավոր» է

Economics

Սահմանադրության փոփոխության ֆոնի ներքո, թեև 2016 թ.-ի պետական բյուջեի վերաբերյալ քննարկումները դեռևս լայն թափ չեն հավաքել, այնուամենայնիվ եկող տարվա գլխավոր ֆինանսական փաստաթուղթը արդեն հասցրել է հավակնել մի քանի «անունների», որոնցից ամենահաջողը թերևս «զգուշավոր բյուջե» կամ «զուսպ բյուջե» ձևակերպումն է:

Դա նախ պայմանավորված է ՀՆԱ-ի 2,2% իրական աճի կանխատեսումով: Հիշեցնենք, որ միջազգային ֆինանսական կառույցները նույնպես Հայաստանի հաջորդ տարվա տնտեսական աճը կանխատեսում են մինչև 2,2% սահմաններում: Թե ինչու է Հովիկ Աբրահամյանի Կառավարությունը այս անգամ հրաժարվել տնտեսական աճի բարձր ցուցանիշ հայտարարելուց, տրամաբանությունը պարզ է, այն ունի օբյեկտիվ բնույթ՝ թեև համաշխարհային տնտեսության վիճակը ոչ այնքան լավ է, ոչ էլ վատ, սակայն մեր տնտեսությունը զգալիորեն կապված է ռուսական տնտեսության հետ, որի բացասական միտումները կշարունակվեն նաև եկող տարի: Այսինքն, ինչպես այս տարի, այնպես էլ 2016 թ.-ին ռուսական տնտեսությունը «ցած է քաշելու» հայկական տնտեսությանը և դա զգալիորեն զսպող գործոն է լինելու տնտեսական աճի համար: Իսկ 2,2% տնտեսական աճը, ենթադրվում է, որ նորից ապահովելու են հանքարդյունաբերությունը և գյուղատնտեսությունը: Իրադարձությունների ավելի բարենպաստ ընթացքի դեպքում, որի դեպքում տնտեսական աճի ավելի բարձր ցուցանիշ կունենանք, Կառավարությունը անշուշտ հանդես կգա ավելի բարենպաստ դիրքերից, քան եթե բարձր տնտեսական աճ խոստանար և այն չիրագործեր: Չմոռանանք, որ այս տարվա բյուջեն Հովիկ Աբրահամյանի անմիջական ղեկավարությամբ մշակվող առաջին բյուջեի նախագիծն է և նա երկրում առկա ռեսուրսների հնարավորությունները հաշվի առնելով է որոշել իրականացնել գալիք տարվա բյուջեի ծրագրավորումը:

Բյուջեին «զգուշավոր» նման գնահատական հաջորդ հանգամանքը պայմանավորված է նրանով, որ բյուջեի եկամուտների մասով մուտքերը կկազմեն 1 տրիլիոն 183 միլիարդ դրամ, որը 2015 թ.-ի համար հաստատված 1 տրիլիոն 191,5 միլիարդ դրամի համեմատ պակաս է մոտ 8,5 մլրդ դրամով: Այս տեսակետից, հաշվի առնելով ընթացիկ տարվա հարկահավաքության խնդիրները, երբ բյուջեն հարկային մուտքերով ապահովելու հարցում բարդություններ են առաջացլ, անշուշտ դա հասկանալի քայլ է: Կառավարությունը հավանաբար, որոշել է այս անգամ թողնել տնտեսությանը ավելի ազատ շնչելու՝ հրաժարվելով տնտեսվարողներին անհարկի ծանրաբեռնելու և բյուջեն ամեն գնով լցնելու պրակտիկայից, որը անշուշտ ծանր է նստում տնտեսության վրա: Այս ենթատեքստում, եկամուտների նվազումը հիմնականում պայմանավորված է լինելու հարկերի և տուրքերի նվազմամբ, որը 2015-ի հարկերի և տուրքերի համեմատ քիչ է լինելու 9,7 մլրդ դրամով։ Բնականաբար, այդ պատճառով պետք է նվազեր նաև «պետական բյուջեի եկամուտներ/ՀՆԱ» հարաբերակցությունը՝ 2016 թվ.-ին այն նախատեսված 21,7%, որը ցածր է 2015 թվ.-ի համար հաստատված 24,5%-ի համեմատ և «հարկային եկամուտներ և պետական տուրքեր/ՀՆԱ» հարաբերակցությունը, որը կազմելու է 20,7%, իսկ 2015 թվականի համար այն կազմել է 23,4%։ Թե ինչպես է, որ տնտեսական աճ է լինելու, սակայն հարկային եկամուտները կրճատվելու են, ապա դա կրկին բացատրվում է այն հանգամանքով, որ այդ աճը ապահովելու է հիմնականում հարկումից ազատված ճյուղերի հաշվին, հատկապես գյուղատնտեսության:

Քննարկման թեմա է դարձել նաև, 2015 թ.-ի համեմատ բյուջեի ծախսերի ավելացումը, որը 2016 թ.-ին կկազմի 1 տրիլիոն 373,7 մլրդ դրամ և նախորդ տարվա բյուջեի հաստատված ծախսերի համեմատ ավել կլինի 68 մլրդ դրամով, որի արդյունքում կմեծանա բյուջեի դեֆիցիտը և պետական պարտքը: Բյուջեի դեֆիցիտը կկազմի ՀՆԱ-ի 3,5% -ը, ընթացիկ տրավա ծրագրավորված 2,34% -ի փոխարեն, իսկ պետական պարտքը կկազմի 5 մլրդ 560 մլն դոլլար, որից արտաքին պարտքը կկազմի 4 մլրդ 818 մլն. դոլլար: Այսինքն, բյուջեի դեֆիցիտը հիմնականում ծածկվելու է արտաքին աղբյուրներից, որի արդյունքում պետական պարտքը կավելանա (443 մլն. դոլլարով), հիմնականում արտաքին պարտքի ավելացման հաշվին (329 մլն. դոլլարով): Դեֆիցիտի, հետևաբար պետական պարտքի ավելացումը լարվածություն է ստեղծելու պարտքի սպասարկման առումով, առավել ևս պետական բյուջեի ծախսերից 7,2%-ը ուղղվելու է պետական պարտքի սպասարկմանը։

Այսպիսով եկող տարվա բյուջեի ծախսերի ավելացումը ուղղվելու է հիմնականում «ընդհանուր բնույթի հանրային ծառայությունների» ավելացմանը՝ 22,1 մլրդ դրամով, «պաշտպանության ծախսերը» ավելանալու են 9,1 մլրդ. դրամով, «տնտեսական հարաբերությունների» վրա հատկացումները ավելանալու են 29 մլրդ դրամով, 1,8 մլրդ դրամով ավելանալու են «առողջապահության» վրա հատկացումները, «կրթության» վրա հատկացումները ավելանալու են 6,3 մլրդ դրամով, և ինչպես նշեցինք, զգալիորեն աճելու են «սոցիալական պաշտպանության» հատկացումները՝ 15 մլրդ դրամով: Մի փոքր նվազելու են «բնակարանային շինարարության» հատկացումները՝ 1,3 մլրդ. դրամով, «հանգիստ, մշակույթ, կրոն» ոլորտների հատկացումները՝ 2,1 մլրդ. դրամով, «հասարակական կարգ, անվտանգություն» հատկացումները 1 մլրդ. դրամով և «շրջակա միջավայրի պահպանություն» ոլորտները 0,4 մլրդ դրամով:

Հետաքրքիր է այն, որ «ընդհանուր բնույթի հանրային ծառայությունների» ծախսերի կառուցվածքում 4,4 մլրդ դրամով կրճատվել է «օրենսդիր և գործադիր մարմիններ, պետական կառավարումր» խմբի հատկացումները՝ 90,4 մլրդ. դրամից նվազելով 86 մլրդ. դրամի: Սակայն այստեղ զգալի աճել են «պետական պարտքի գծով» գործառնություները՝ որը աճել է 25,6 մլրդ դրամով, հասնելով 99,3 մլրդ. դրամի, ընթացիկ տարվա 73,7 մլրդ դրամի համեմատ: «Տնտեսական հարաբերություններ» բաժնում աչքի է ընկնում «Վառելիք և էներգետիկա» խմբի ծախսերի զգալի աճը 18,3 մլրդ. դրամով, հասնելով 20,8 մլրդ. դրամի, ընթացիկ տարվա 1,8 մլրդ. դրամի համեմատ: 

Բյուջեի հատկացումների զգալի մասը, եկող տարի նույնպես ուղղորդվելու են սոցիալ-մշակութային ոլորտներ, որի տեսակակար կշիռը կազմելու է 47,3%: Ըստ էության եկող տարվա ծախսերի աճը պայմանավորված է լինելու հիմնականում «սոցիալական ծախսերի», «պաշտպանության ծախսերի», «վառելիք և էներգետիկա» և «պետական պարտքի գծով գործառնությունների» ավելացմանը: Հաշվի առնելով, որ եկող տարի սոցիալական բնույթի ծախսերը աճելու են 3,9%-ով, կարելի է ենթադրել, որ կառավարությունը բյուջեի ծախսերի ավելացումով փորձելու է մեղմացնել սոցիալական լարվածությունը: Առավել ևս, որ մեղադրանքներ են հնչում առ այն, որ գնաճի նախատեսված 4 +/-1.5 ֆոնի վրա, աշխատանքի վարձատրության ծախսերի ավելացում չի սպասվում:

Ameriabank’s Special Offer for New Mastercard Holders. 1% Cashback and Lots of GiftsGeneral Director of Ucom Delivers a Lecture at Leadership School Idram Junior and Koreez Summarize the Results of the Junius Financial Education CompetitionExperience comfortable traveling with IDBank premium cardsUcom has published the 2023 financial audit report UBPay has joined IAMTN Payments NetworkThe Armenian Conference Interpreters Association Celebrates the International Translation Day Old Yerevan: IDBank’s New Branch in an Exclusive FormatAraratBank and SIA: Ongoing Partnership for Social EntrepreneurshipUcom and SunChild NGO have installed a following solar power plant in Chakaten settlementUcom and Impact Hub Yerevan Launch the Ucom Fellowship Incubation ProgramArmenia hosts the most prestigious International CMC Conference and the "Constantinus" Award Ceremony Nokia and Team Telecom Armenia bring 25G PON commercial services to customers across Armenia The Power of One Dram to "Moonk" technoschool Ucom and SunChild NGO Bring Renewable Energy to Syunik's Borderline Regions Incredibly long: Rocket Line 0% now for 12 months Junius: A Financial Literacy Game in the Idram Junior App Around 100,000 households are making use of Team's Internet; 2nd quarter indicators New IDBank Branch in the City of HrazdanUcom Successfully Concludes uGeneration Summer Internship Program IDBank and Idram at the "Horizon" Camp: The Power of One Dram Converse Bank has joined the UN Global Compact Initiative Ucom Launches Special Promotion for Students Ahead of Academic Year IDBank, Idram and Impact Hub Launch the SIA Armenia Incubation Program Ucom General Director Ralph Yirikian Becomes First Guest Speaker at "Skills Lab" AMD 4 165 643 to SIA Armenia program: Aren Mehrabyan Foundation is the august beneficiary of The Power of One Dram Ucom, in Cooperation with SunChild NGO, Installs Solar Panels in Tsaghkavan AraratBank once again completes the bond placement ahead of schedule EIB Global signs first direct loan agreement with an Armenian commercial bank Ucom Launches New Phase of Network Modernization in Armenia’s Regions Free statements and references from IDBankUcom and Sunchild Launch New Phase of Joint Environmental Project Ameriabank Receives 3 Awards for Excellence by Euromoney: the Best Bank, the Best Digital Bank, and the Best Bank for SMEs in Armenia for 2024Unibank and Visa are gifting a trip to Tunisia for twoHow to cut costs? 5 tips from IDBank and IdramThe Renovated Ucom Sales and Service Center Opened at Komitas 60 Choosing the seats: new feature in Idram&IDBank app"Past" (Fact in Armenian) Armenians bought real estate in Dubai worth about $60 million in two days Ucom and Impact Hub Yerevan jointly announces the launch of the Ucom Fellowship Incubation Program EBRD and Ameriabank to support Armenian businesses through stable trade finance fundingIDBank continues the "By Your Side" Program Unibank placed bonds ahead of schedule Ucom’s fixed network has reached Byureghavan How is the largest solar power plant in Armenia built? AMD 4․046․161 to the Strong Mind NGO. July's beneficiary is the SIA Armenia programUcom is the main sponsor of the Armenian team at the Summer Olympic Games Get 3000 idcoins by synchronizing your Idram and IDBank accounts No payment via Idram? More than 21,000 points of sale accept payment via IdramUcom Offers New Affordable Bundle for Subscribers Traveling This Summer Ucom’s General Director Participated in The Silicon Mountains Shirak Technology Forum