Yerevan, 30.November.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Futsal tournament Galaxy Champions League 2024 kicks off Unibank is now a regular partner of “Pan-Armenian intellectual movement” IDBank issued another tranche of dollar bonds Green Iphone on the best credit terms at green operator's stores UCOM Provided technical assistance to Shengavit administrative district AMD 9,808,684 to the "City of Smile" Charitable Foundation. The next beneficiary of "The Power of One Dram" is known Unibank offers a “Special” business loan with an interest rate of 8.5% per annum IDBank implements the next issue of nominal coupon bonds Flyone Armenia will start operating regular direct flights Yerevan-Moscow-Yerevan New movie channels in Ucom and good news for unity tariff subscribers


2016 թ.-ի բյուջեն իսկապես «զգուշավոր» է

Economics

Սահմանադրության փոփոխության ֆոնի ներքո, թեև 2016 թ.-ի պետական բյուջեի վերաբերյալ քննարկումները դեռևս լայն թափ չեն հավաքել, այնուամենայնիվ եկող տարվա գլխավոր ֆինանսական փաստաթուղթը արդեն հասցրել է հավակնել մի քանի «անունների», որոնցից ամենահաջողը թերևս «զգուշավոր բյուջե» կամ «զուսպ բյուջե» ձևակերպումն է:

Դա նախ պայմանավորված է ՀՆԱ-ի 2,2% իրական աճի կանխատեսումով: Հիշեցնենք, որ միջազգային ֆինանսական կառույցները նույնպես Հայաստանի հաջորդ տարվա տնտեսական աճը կանխատեսում են մինչև 2,2% սահմաններում: Թե ինչու է Հովիկ Աբրահամյանի Կառավարությունը այս անգամ հրաժարվել տնտեսական աճի բարձր ցուցանիշ հայտարարելուց, տրամաբանությունը պարզ է, այն ունի օբյեկտիվ բնույթ՝ թեև համաշխարհային տնտեսության վիճակը ոչ այնքան լավ է, ոչ էլ վատ, սակայն մեր տնտեսությունը զգալիորեն կապված է ռուսական տնտեսության հետ, որի բացասական միտումները կշարունակվեն նաև եկող տարի: Այսինքն, ինչպես այս տարի, այնպես էլ 2016 թ.-ին ռուսական տնտեսությունը «ցած է քաշելու» հայկական տնտեսությանը և դա զգալիորեն զսպող գործոն է լինելու տնտեսական աճի համար: Իսկ 2,2% տնտեսական աճը, ենթադրվում է, որ նորից ապահովելու են հանքարդյունաբերությունը և գյուղատնտեսությունը: Իրադարձությունների ավելի բարենպաստ ընթացքի դեպքում, որի դեպքում տնտեսական աճի ավելի բարձր ցուցանիշ կունենանք, Կառավարությունը անշուշտ հանդես կգա ավելի բարենպաստ դիրքերից, քան եթե բարձր տնտեսական աճ խոստանար և այն չիրագործեր: Չմոռանանք, որ այս տարվա բյուջեն Հովիկ Աբրահամյանի անմիջական ղեկավարությամբ մշակվող առաջին բյուջեի նախագիծն է և նա երկրում առկա ռեսուրսների հնարավորությունները հաշվի առնելով է որոշել իրականացնել գալիք տարվա բյուջեի ծրագրավորումը:

Բյուջեին «զգուշավոր» նման գնահատական հաջորդ հանգամանքը պայմանավորված է նրանով, որ բյուջեի եկամուտների մասով մուտքերը կկազմեն 1 տրիլիոն 183 միլիարդ դրամ, որը 2015 թ.-ի համար հաստատված 1 տրիլիոն 191,5 միլիարդ դրամի համեմատ պակաս է մոտ 8,5 մլրդ դրամով: Այս տեսակետից, հաշվի առնելով ընթացիկ տարվա հարկահավաքության խնդիրները, երբ բյուջեն հարկային մուտքերով ապահովելու հարցում բարդություններ են առաջացլ, անշուշտ դա հասկանալի քայլ է: Կառավարությունը հավանաբար, որոշել է այս անգամ թողնել տնտեսությանը ավելի ազատ շնչելու՝ հրաժարվելով տնտեսվարողներին անհարկի ծանրաբեռնելու և բյուջեն ամեն գնով լցնելու պրակտիկայից, որը անշուշտ ծանր է նստում տնտեսության վրա: Այս ենթատեքստում, եկամուտների նվազումը հիմնականում պայմանավորված է լինելու հարկերի և տուրքերի նվազմամբ, որը 2015-ի հարկերի և տուրքերի համեմատ քիչ է լինելու 9,7 մլրդ դրամով։ Բնականաբար, այդ պատճառով պետք է նվազեր նաև «պետական բյուջեի եկամուտներ/ՀՆԱ» հարաբերակցությունը՝ 2016 թվ.-ին այն նախատեսված 21,7%, որը ցածր է 2015 թվ.-ի համար հաստատված 24,5%-ի համեմատ և «հարկային եկամուտներ և պետական տուրքեր/ՀՆԱ» հարաբերակցությունը, որը կազմելու է 20,7%, իսկ 2015 թվականի համար այն կազմել է 23,4%։ Թե ինչպես է, որ տնտեսական աճ է լինելու, սակայն հարկային եկամուտները կրճատվելու են, ապա դա կրկին բացատրվում է այն հանգամանքով, որ այդ աճը ապահովելու է հիմնականում հարկումից ազատված ճյուղերի հաշվին, հատկապես գյուղատնտեսության:

Քննարկման թեմա է դարձել նաև, 2015 թ.-ի համեմատ բյուջեի ծախսերի ավելացումը, որը 2016 թ.-ին կկազմի 1 տրիլիոն 373,7 մլրդ դրամ և նախորդ տարվա բյուջեի հաստատված ծախսերի համեմատ ավել կլինի 68 մլրդ դրամով, որի արդյունքում կմեծանա բյուջեի դեֆիցիտը և պետական պարտքը: Բյուջեի դեֆիցիտը կկազմի ՀՆԱ-ի 3,5% -ը, ընթացիկ տրավա ծրագրավորված 2,34% -ի փոխարեն, իսկ պետական պարտքը կկազմի 5 մլրդ 560 մլն դոլլար, որից արտաքին պարտքը կկազմի 4 մլրդ 818 մլն. դոլլար: Այսինքն, բյուջեի դեֆիցիտը հիմնականում ծածկվելու է արտաքին աղբյուրներից, որի արդյունքում պետական պարտքը կավելանա (443 մլն. դոլլարով), հիմնականում արտաքին պարտքի ավելացման հաշվին (329 մլն. դոլլարով): Դեֆիցիտի, հետևաբար պետական պարտքի ավելացումը լարվածություն է ստեղծելու պարտքի սպասարկման առումով, առավել ևս պետական բյուջեի ծախսերից 7,2%-ը ուղղվելու է պետական պարտքի սպասարկմանը։

Այսպիսով եկող տարվա բյուջեի ծախսերի ավելացումը ուղղվելու է հիմնականում «ընդհանուր բնույթի հանրային ծառայությունների» ավելացմանը՝ 22,1 մլրդ դրամով, «պաշտպանության ծախսերը» ավելանալու են 9,1 մլրդ. դրամով, «տնտեսական հարաբերությունների» վրա հատկացումները ավելանալու են 29 մլրդ դրամով, 1,8 մլրդ դրամով ավելանալու են «առողջապահության» վրա հատկացումները, «կրթության» վրա հատկացումները ավելանալու են 6,3 մլրդ դրամով, և ինչպես նշեցինք, զգալիորեն աճելու են «սոցիալական պաշտպանության» հատկացումները՝ 15 մլրդ դրամով: Մի փոքր նվազելու են «բնակարանային շինարարության» հատկացումները՝ 1,3 մլրդ. դրամով, «հանգիստ, մշակույթ, կրոն» ոլորտների հատկացումները՝ 2,1 մլրդ. դրամով, «հասարակական կարգ, անվտանգություն» հատկացումները 1 մլրդ. դրամով և «շրջակա միջավայրի պահպանություն» ոլորտները 0,4 մլրդ դրամով:

Հետաքրքիր է այն, որ «ընդհանուր բնույթի հանրային ծառայությունների» ծախսերի կառուցվածքում 4,4 մլրդ դրամով կրճատվել է «օրենսդիր և գործադիր մարմիններ, պետական կառավարումր» խմբի հատկացումները՝ 90,4 մլրդ. դրամից նվազելով 86 մլրդ. դրամի: Սակայն այստեղ զգալի աճել են «պետական պարտքի գծով» գործառնություները՝ որը աճել է 25,6 մլրդ դրամով, հասնելով 99,3 մլրդ. դրամի, ընթացիկ տարվա 73,7 մլրդ դրամի համեմատ: «Տնտեսական հարաբերություններ» բաժնում աչքի է ընկնում «Վառելիք և էներգետիկա» խմբի ծախսերի զգալի աճը 18,3 մլրդ. դրամով, հասնելով 20,8 մլրդ. դրամի, ընթացիկ տարվա 1,8 մլրդ. դրամի համեմատ: 

Բյուջեի հատկացումների զգալի մասը, եկող տարի նույնպես ուղղորդվելու են սոցիալ-մշակութային ոլորտներ, որի տեսակակար կշիռը կազմելու է 47,3%: Ըստ էության եկող տարվա ծախսերի աճը պայմանավորված է լինելու հիմնականում «սոցիալական ծախսերի», «պաշտպանության ծախսերի», «վառելիք և էներգետիկա» և «պետական պարտքի գծով գործառնությունների» ավելացմանը: Հաշվի առնելով, որ եկող տարի սոցիալական բնույթի ծախսերը աճելու են 3,9%-ով, կարելի է ենթադրել, որ կառավարությունը բյուջեի ծախսերի ավելացումով փորձելու է մեղմացնել սոցիալական լարվածությունը: Առավել ևս, որ մեղադրանքներ են հնչում առ այն, որ գնաճի նախատեսված 4 +/-1.5 ֆոնի վրա, աշխատանքի վարձատրության ծախսերի ավելացում չի սպասվում:

Ameriabank Named Armenia’s Best Bank for Real Estate by Euromoney Ardshinbank Donates 120 Million AMD to the Hayastan All-Armenian FundIdram is now available on Wildberries!80% Discount on IDBank’s Travel Card Services for Black Friday! Instant idcoin ahead of Black Friday Ucom and SunChild NGO Install Solar Plant in Malishka Community Shop at Yerevan Mall and pay with Idram for a chance to win gifts Unibank to Issue Subordinated Bonds for the First Time in Armenia How Not to Go Bankrupt on Black Friday: 5 Smart Shopping TipsIDBank warmly hosted children from the "Music for Future" Foundation.Ucom’s 5G network launched in 11 new cities UPay has joined Idram's Open QR infrastructureA Free Mastercard and 10% idcoins with Cashless Payments. IDBankThe Results of the 19th Annual International Microelectronics Olympiad Summarized in Yerevan AraratBank Named Best Investor Relations Bank Armenia 2024General Director of Ucom participated in Silicon Mountains technological summit Saving together: IDBank and IdramARARATBANK AND SINGAPORE GFTN SIGN MEMORANDUM OF UNDERSTANDING FOR DIGITAL TRANSFORMATIONAndron Participates in the Tomorrow Mobility World Congress 2024: Driving Innovation in E-MobilityAcba bank and American Express Expand Collaboration in ArmeniaThe Silicon Mountains technology summit to be held with the support of Ucom Evocabank became the first bank to join Idram’s open QR infrastructure25% Off on RIA Money Transfers to Ukraine at AraratBank Yerevan to Host Unprecedented Serbian-Armenian Music ConcertAraratBank Stands with My Forest Armenia to establish Charles Aznavour Forest Ucom and Sunchild NGO install another solar plant in Areni 4,401,021 AMD to COAF. The November beneficiary is “Armenia Tree Project”Go Digital or Go Home: Sergey Arakelyan Yes to cashless! - cruises and gifts for AraratBank MC cardholders Ucom joins Armenian Internet Governance Forum as a platinum partner AraratBank: Five-Time Winner at AMX Awards 2024AraratBank Initiates a Panel Discussion on AI and LeadershipKhachaturian International Youth Competition launched in China with performance by “Music for Future” Foundation’s Cellist Mari HakobyanUcom Employees Participate in Forest Restoration Efforts in Vayots Dzor Fast Shift has joined Idram's open QR infrastructure New and modern. Arabkir branch of IDBank reopenedAraratBank: Unprecedented Consumer Loan Offer Starting from 14.5% Ucom launches 5G network across nine Armenian citiesLearn to save. World Savings Day with Idram JuniorAnother solar power plant by Ucom and SunChild NGO installed in Vardenis Converse Bank and Kapitalbank signed a cooperation agreement at Sibos 2024 IDBank and Idram at Mantashyants Global Expo AraratBank Introduces UBPAY: A New System for International Transfers IDBank participated in the HR Expo-24 conference Armenia Hosted the Consulting Event of the Year: International CMC Conference was held with Participants from 30 Countries AraratBank Sponsors New Laboratory and Seminar at MatenadaranUcom, in cooperation with SunChild NGO, increases the access to drinking water in Lchavan community The customer is always our top priority: IDBankThe October beneficiary of "The Power of a Dram" is the Children of Armenia FundAmeriabank’s New Offer: Draw of Investment Portfolios for AMD 2M