Yerevan, 26.November.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Futsal tournament Galaxy Champions League 2024 kicks off Unibank is now a regular partner of “Pan-Armenian intellectual movement” IDBank issued another tranche of dollar bonds Green Iphone on the best credit terms at green operator's stores UCOM Provided technical assistance to Shengavit administrative district AMD 9,808,684 to the "City of Smile" Charitable Foundation. The next beneficiary of "The Power of One Dram" is known Unibank offers a “Special” business loan with an interest rate of 8.5% per annum IDBank implements the next issue of nominal coupon bonds Flyone Armenia will start operating regular direct flights Yerevan-Moscow-Yerevan New movie channels in Ucom and good news for unity tariff subscribers


PR մասնագետը՝ մամլո խոսնակ-ղեկավար-լրատվականի պետ հարաբերությունների մութ անկյունների մասին

Interview

Հաճախ լրագրողների համար անհասկանալի է, թե այս կամ այն կառույցի գործունեությունը լուսաբանելու համար ում պետք է դիմել՝ նախարարի մամուլի խոսնակի՞ն, թե՞ նույն գերատեսչության հասարակայնության հետ կապերի և լրատվության վարչությանը:

Անկեղծորեն խոստովանենք, որ երկրորդ խողովակով տեղեկություն ստանալը հաճախ բավականին ժամանակատար է ու անցանկալի, քանի որ գերատեսչության վարչությունները նախընտրում են լրագրողների հետ գրավոր հարց ու պատասխանի սկզբունքով շփվել: Այն ոչ միայն ժամանակատար է, այլև հաճախ բավականին անարդյունավետ, քանի որ գրավոր հարց ուղղելու դեպքում գերատեսչությունը սովորաբար պատասխանում է օրենքով սահմանված՝ 5 աշխատանքային օրվա ընթացքում, ինչը երբեմն ուշացած է լինում:

Բացի այդ, լրագրողների գրավոր հարցերին տրվող պատասխանները հիմնականում գերատեսչական լեզվով գրված անբովանդակ տեքստեր են, որոնք հիմնականում շրջանցում են բուն հարցը: Այս աշխատաոճը, բնականաբար, չի կարող բավարարել որևէ լրագրողի, այդ պատճառով այս կամ այն գերատեսչության ղեկավարից կամ բարձրաստիճան պաշտոնյայից իրենց հարցի պատասխանն առանց միջնորդի ստանալու համար լրագրողները ստիպված են լինում կտրել նրանց ճանապարհը և պատասխանը ստանալ տեղում: Լրագրողների համար վաղուց արդեն ենթադրելի ու պարզ է, որ տեղեկատվությունը կարող է ուշանալ ոչ միայն օբեկտիվ, նաև սուբեկտիվ պատճառներով, որոնց մեջ կարևոր և առաջնային դեր է խաղում խոսնակ-ղեկավար- լրատվականի պետ ոչ միշտ միասնական աշխատող խողովակը:

Այս և այլ հարցերի մասին է Orer.am -ի զրույցը բանասիրական գիտությունների թեկնածու, PR մասնագետ և փորձագետ Ծովինար Խաչատրյանի հետ:

- Ծովինար, Դուք աշխատել եք և՛ որպես գերատեսչության հասարակայնության հետ կապերի և լրատվության բաժնի ղեկավար, և՛ որպես գերատեսչության ղեկավարի մամլո խոսնակ: Ձեր կարծիքով՝ որքանո՞վ են դրանք նման, կամ տարբեր իրարից կամ դրանք իրար փոխլրացնո՞ղ են, թե՞ հակառակը:

- Բնույթով նման, սակայն գործառույթներով ոչ հստակ տարանջատում ունեցող այս աշխատանքներն իրականում շահերի բախման, գործունեության ոչ պատշաճ լուսաբանման և ներքին խոհանոցը լրագրողներից թաքցնել չկարողանալու սողանցքներ շատ ունեն: Հստակ սահմանված պարտականություններ, իհարկե, կան, կան նաև գործառույթների կրկնություններ, ինչը մեկը մյուսից գործ խլելո կամ մյուսի փոխարեն աշխատել չցանկանալու հետևանքով կարող է անցանկալի իմիջ բերել տվյալ ղեկավարին և կառույցին: Այսօր օրենսդրական կարգավորման բացը փորձում են լրացնել մարդկային հարաբերությունների հիման վրա, ինչը ոչ միշտ ու ոչ բոլորին է հաջողվում: Սա այն դաշտն է, որտեղ մարդկային գործոնը բոլոր հարաբերություններում գերակա է, ուստի պարտականությունների հստակ բաշխումը նույնպես պետք է առաջնահերթ լինի: Այնուամենայնիվ, մի նուրբ սահման կա, որը ոչ միշտ է պահվում: Կարծում եմ՝ սա պահելու դեպքում գուցե աշխատանքի ճիշտ բաշխվածությունը արդյունք կտար: Խնդիրն այն է, որ օրենքով գերատեսչության մամուլի խոսնակը մշակում է PR քաղաքականությունը, իսկ բաժինն իրականացնում է այն: Սակայն օրենքում գործառույթների մասով ձևակերպումներն այնպես են շարադրված, որ շատ հաճախ հնարավոր չէ դրանք տարանջատել իրարից: Իսկապես, կարևոր խնդիր եք բարձրացնում, որը ոչ միայն լրագրողներն են նկատում, այլև քննարկվում է հենց խոսնակների և լրատվության պատասխանատուների շրջանակներում:

- Լրագրողները, հաճախ երկու «թևի» հետ շփվելով, հայտնվում են անհասկանալի իրավիճակում, քանի որ հարցն ուղղելով հասարակայնության հետ կապերի բաժնին, ստիպված են լինում օրերով սպասել պատասխանի կամ նույն բաժնից խորհուրդ են տալիս հարցն ուղղել մամուլի խոսնակին: Արդյո՞ք նույն գերատեսչությունում աշխատող անձանց կապն այդքան թույլ է կամ չի գործում: Որո՞ն ք են տարաձայնությունների հիմնական պատճառները:

- Եթե այդ տեսանկյունից հարցին մոտենանք, ապա իրականում մամուլի խոսնակը պատասխանատու է գերատեսչության ղեկավարի և թիմի աշխատանքի համար, իսկ աշխատակազմին վերաբերող ցանկացած բնույթի տեղեկատվական հարցի պատասխանատու պետք է լինի տեղեկատվության և հանրային կապերի բաժինը:

Բայց, ամեն դեպքում, քանի որ նույն կառույցից է տեղեկությունը դուրս գալիս, ապա ավելի նպատակահարմար է երկուսի համագործակցությունը, քան նրանց տարանջատված աշխատանքը: Եթե մամուլի խոսնակը տեղեկացված չլինի, թե լրատվական բաժնի կողմից ինչ տեղեկություն տրամադրվեց կամ հակառակը, ապա այս դեպքում միանշանակ հիմնարկը կտուժի: Սա նույնպես կանոնակարգված չէ և դարձյալ կախված է մարդկային գործոնից ու բարի կամք դրսևորելու անհրաժեշտությունից:

Այստեղ շատ կարևոր է գերատեսչությունից ինֆորմացիայի ճիշտ փոխանցումը, ինչը որոշ դեպքերում չի արվում և շատ հաճախ մեկը մյուսի հաշվին կամ մեկը մյուսին ինչ-որ բան ապացուցելու համար գիտակցաբար կամ անգիտակցաբար սխալ են աշխատում: Այսօր, իհարկե, կան օրինակելի կառույցներ, որտեղ, ի պատիվ ղեկավարի, փոխհամաձայնեցված և արդյունավետ են աշխատում խոսնակներն ու լրատվականները, սակայն հակառակի վերաբերյալ փաստերն ավելի շատ են:

- Ո՞րն է Ձեր առաջարկը: Ի՞նչ պետք է անել այդ հարցը կանոնակարգելու համար:

- Այն օրենսդրական կարգավորումները, որոնք այսօր կան, վաղուց հնացած են և իրականում այն պատկերը, ինչն ունենք կամ գործանակում այն ինչ կա (ի դեպ, հաջողված ձեռքբերումներ էլ կան դաշտը կարգավորելու առումով), կարելի է դրանց վրա հիմնվելով նոր օրենսդրական լուծումներ առաջարկել, քանի որ այդ հակասություններից ոչ ոք չի շահում: Ավելին, բոլորը կորցնում են և առաջին հերթին տուժում է ընթերցողը:

- Իսկ ի՞նչ կասեք, խոսնակ-գերատեսչության ղեկավար հարաբերությունների մասին: Տպավորությունն այնպիսին է, որ դրանք նույնպես շատ հաճախ բավականին խրթին են լինում, քանի որ սովորաբար գերատեսչության ղեկավարներն ամեն ջանք գործադրում են, որ իրենց ղեկավարած կառույցից բացասական լուրի արտահոսք չլինի և ամեն ինչ շատ լուսավոր ու պայծառ ներկայացվի, ինչը երբեմն հեռու է իրականությունից:

-Այստեղ նույնպես կան խնդիրներ: Բայց շատ դեպքերում նույն մամուլի խոսնակը նույն գերատեսչության մասին ինֆորմացիան մամուլից է ստանում, ինչը նույնպես ընդունելի և ցանկալի տարբերակ չէ: Դա է պատճառը, որ երբ ամեն մեկն իր հերթին չի համագործակցում մյուսի հետ, անցանկալի հետևանքներն անխուսափելի են դառնում: Իրականում այդ դաշտը շատ դյուրաբեկ է և շատ բան կախված է մարդկային որակներից ու հանդուրժողականությունից: Դաշտում աշխատող PR մասնագետների քննարկումների եզրակացությունն այն է, որ գործառույթների իրականացումը կախված չլինի այս կամ այն անձի ցանկությունից կամ դրա իսպառ բացակայությունից: Ինչ վերաբերում է ղեկավար-խոսնակ հարաբերությանը, ապա անգամ միջազգային փորձն է ցույց տալիս, որ ի սկզբանե տապալվում է այն աշխատանքը, երբ առաջ է գալիս հետևյալ հարցադրումը՝ Ո՞ՒՄ ԿՈՂՄԻՑ ԵՍ՝ ՇԵՖԻ՞, ԹԵ՞ ԼՐԱԳՐՈՂԻ:

Խոսնակը տեղեկատվական հոսքը ընդունող թափարգելն է, ով չի կանգնած ինչ-որ մեկի ճանապարհին, նա ճանապարհ բացողն է …

Արմինե Գրիգորյան

Shop at Yerevan Mall and pay with Idram for a chance to win gifts Unibank to Issue Subordinated Bonds for the First Time in Armenia How Not to Go Bankrupt on Black Friday: 5 Smart Shopping TipsIDBank warmly hosted children from the "Music for Future" Foundation.Ucom’s 5G network launched in 11 new cities UPay has joined Idram's Open QR infrastructureA Free Mastercard and 10% idcoins with Cashless Payments. IDBankThe Results of the 19th Annual International Microelectronics Olympiad Summarized in Yerevan AraratBank Named Best Investor Relations Bank Armenia 2024General Director of Ucom participated in Silicon Mountains technological summit Saving together: IDBank and IdramARARATBANK AND SINGAPORE GFTN SIGN MEMORANDUM OF UNDERSTANDING FOR DIGITAL TRANSFORMATIONAndron Participates in the Tomorrow Mobility World Congress 2024: Driving Innovation in E-MobilityAcba bank and American Express Expand Collaboration in ArmeniaThe Silicon Mountains technology summit to be held with the support of Ucom Evocabank became the first bank to join Idram’s open QR infrastructure25% Off on RIA Money Transfers to Ukraine at AraratBank Yerevan to Host Unprecedented Serbian-Armenian Music ConcertAraratBank Stands with My Forest Armenia to establish Charles Aznavour Forest Ucom and Sunchild NGO install another solar plant in Areni 4,401,021 AMD to COAF. The November beneficiary is “Armenia Tree Project”Go Digital or Go Home: Sergey Arakelyan Yes to cashless! - cruises and gifts for AraratBank MC cardholders Ucom joins Armenian Internet Governance Forum as a platinum partner AraratBank: Five-Time Winner at AMX Awards 2024AraratBank Initiates a Panel Discussion on AI and LeadershipKhachaturian International Youth Competition launched in China with performance by “Music for Future” Foundation’s Cellist Mari HakobyanUcom Employees Participate in Forest Restoration Efforts in Vayots Dzor Fast Shift has joined Idram's open QR infrastructure New and modern. Arabkir branch of IDBank reopenedAraratBank: Unprecedented Consumer Loan Offer Starting from 14.5% Ucom launches 5G network across nine Armenian citiesLearn to save. World Savings Day with Idram JuniorAnother solar power plant by Ucom and SunChild NGO installed in Vardenis Converse Bank and Kapitalbank signed a cooperation agreement at Sibos 2024 IDBank and Idram at Mantashyants Global Expo AraratBank Introduces UBPAY: A New System for International Transfers IDBank participated in the HR Expo-24 conference Armenia Hosted the Consulting Event of the Year: International CMC Conference was held with Participants from 30 Countries AraratBank Sponsors New Laboratory and Seminar at MatenadaranUcom, in cooperation with SunChild NGO, increases the access to drinking water in Lchavan community The customer is always our top priority: IDBankThe October beneficiary of "The Power of a Dram" is the Children of Armenia FundAmeriabank’s New Offer: Draw of Investment Portfolios for AMD 2M The International CMC Conference kicked off for the first time in Armenia, bringing together management consultants and the business community The winners of the 2024 joint program between SIA Armenia and "The Power of One Dram" have been announced General Director of Ucom Participated in the Annual Conference of the Institute of Internal Auditors Armenia AraratBank Expands International Transfer Options with Golden Money System10% idcoin with IDBank Mastercard cardsUcom Completes Network Modernization in Gyumri and Vanadzor