Հայաստանում մարքեթինգի և PR ոլորտի առանձնահատկությունների և կիրառվող ժամանակակից մեթոդների մասին զրույց “ԱՎԱՆՏԱ” ժամանակակից ստոմատոլոգիայի, իմպլանտոլոգիայի և էսթետիկ բժշկության կենտրոնների մարքեթինքի և հասարակայնության հետ կապերի բաժնի մասնագետ, “Bio Ռիթմ” հեռուստահաղորդման հաղորդավար` Արման Խարազյանի հետ:
Ինչպիսի՞ն է այսօր ժամանակակից սպառողը:
Ժամանակակից սպառողն այսօր մի փոքր քմահաճ է, ինչին նպաստում է շուկայում առաջարկվող ծառայությունների ու ապրանքների հսկա տեսականին, և իհարկե կան սպառողներ, որոնք դժվարությամբ են կողմնորոշվում: Սակայն այսօր կարդալ մարդու մտքերն ու գուշակել նրա ցանկությունները երբեմն հնարավոր է շնորհիվ նեյրոմարքեթինգի գիտելիքների, որի հիմնական նպատակն է երջանկացնել սպառողին: Կան բազմաթիվ եղանակներ, որոնք կարող են ազդել սպառողի էմոցիոնալ դաշտի վրա, սակայն շատ կարևոր է այստեղ չշփոթել սպառողին գոհացնելու ցանկությունը նրա մտքի շահարկության հետ, քանի որ, երբ սպառողը գիտակցում է շահարկության գործոնը նա երբեք չի վերադառնում: Մերօրերումառաջարկվողապրանքներն ու ծառայություններնավելիշատենքանսպառողները: Մարդիկառավելհաճախփնտրումենհստակինչ-որբան, սակայնցանկանումենորպեսզինրանցառաջարկվիայնպիսիմիբան, որընրանքկցանկանանգնել: Շատկարևորէ, որպեսզիսպառողընկատիտվյալարտադրանքը կամ ծառայությունը և ստանադրականէմոցիաներայնձեռքբերելուհամար: Դրահամարանհրաժեշտէլավճանաչել սպառողի էմոցիոնալդաշտնու նրա ընկալմանգործընթացը,որպեսզիայնկիրառելբիզնեսում: Ցանկացածմարդանկախազգայինպատկանելիությունիցհավասարապեսէ արձագանքումհիմնականէմոցիոնալխթաններին: Դակախվածչէմերցանկություններից, այն նյարդայինհամակարգիակտիվարձագանքէ, որըկատարվումէինքնաբերաբար: Չնայած երկրիմշակույթը, ավանդույթներըկարողենորոշփոփոխություններստեղծել, բայցկենսաբանական տեսանկյունիցբոլորմարդիկունեննույնկառուցվածքը:
Կիրառու՞մ եք արդյոք մարքեթինգային սխեմաներ Ձեր աշխատանքում:
Այսօր գործնականում հին մարքեթինգային սխեման գրեթե չի աշխատում: Մենք ապրում ենք մի աշխարհում, որը հիմնականում փոփոխական է, անկայուն, անորոշ, բարդևոչմիանշանակ, ինչը ցավոք չիպատրաստվումփոխվել: Կարծում եմ սա շատհետաքրքիրժամանակահատված է ստեղծագործմարդկանց համար, քանիորաշխատակիցների հինմոդելը այլևս իրենից ոչ մի գործառույթ չի ներկայացնում: Մենք գտնվում ենք հզոր մտքի և գաղափարի դարաշրջանում: Ինձթվումէ, որմենքապրումենքեռանդուն, լիհույսովևլավատեսությամբ, ազատևհեղափոխականաշխարհում: Շատերը կարող են չհամաձայնելինձհետ, բայցես կարծում եմ, որհեղափոխություննարդեն կատարված է: Նախկինում, որպեսզիփոխեիր ինչ- որբան, անհրաժեշտ էրգումար կամ լավ կապեր:Այսօր, դա հեշտությամբ կարող ես անել համակարգչի` Youtube, Facebook –ի կամ այլ ցանցերի միջոցով: Իհարկե, սա շատ լավգաղափարէ, քանի որ տվյալ գործիքների միջոցով կարելի է փոխելաշխարհը ընդամենը 12 ժամվաընթացքում:
Ի՞նչն է ապահովում մարքեթինգային գործի առաջընթացը:
Առաջընթաց այսօր արձանագրվում է ստեղծագործ մարդկանց մոտ, քանի որ հենց նրանք ունեն նոր միտք և խիզախություն այն իարգործելու համար: Կարծում եմ պետք չէ մշտապես կենտրոնանալ ամեն նորի վրա, քանի որ ցանկացած նոր դա հնի արտացոլումն է: Այսօր կարևոր և ակտուալ է ոչ թե նորը, այլ ներկան, չէ որ մենք ցանկանում ենք ապրել ակտուալ դարաշրջանում: Կարծում եմ ցանկացած ստեղծագործ մարքեթոլոգ գիտի, որ այն ինչ նա անում է առաջին հերթին պետք է մարդկանց հետաքրքրի, գրավի և ներքաշի այդ պահին: Մարքեթինգի և մենեջմենթի հին մոդելն այսօր զիջում է իր դիրքերը, քանի որ այսօր մարդիկ ցանկանում են ներգրավված լինել ցանկացած գործընթացի մեջ և ամիջականություն ցուցաբերել իրենց մասնակցությամբ` կատարել գրառումներ և մեկնաբանություններ, նկարվել, կիսվել իրենց մտքերով ու տպավորություններով: Ուստի մարկետինգը պետք է ոգեշնչի մարդկաց իրենց քայլերում, քանի որ ներկայումս էմոցիաներն են ղեկավարում մարքեթինգին: Կարծում եմ մարքեթինգը, այսօր բացի գիտությունը նաև արվեստ է` ռացիոնալ մտածելակերպը տանում է դեպի եզրակացություն, իսկ ստեղծագործ միտքը բերում է քայլերի: Տվյալ ժամանակահատվածը համարվում է մտքի և վառ երևակայության դարաշրջան և հաղթում է նա, ով ունի այս երկու կարևորագույն բաղադրիչները: Կարծում եմ, որ պետք է ստեղծել ոչ թե անփոխարինելի մի բան, այլ անկրկնելի, այնպիսին, որին մարդիկ չկարողանան դիմակայել:
Ի՞նչը չեք ընդունում:
Չեմ ընդունում ամիսներով աշխատանքի պլանավորումը, աննպատակ քննարկումները, կարծում եմ դրանց փոխարեն ավելի լավ է կենտրոնանալ հստակ ուղվածության վրա, այլ ոչ թե կազմել տարեկան պլաններ և չիրագործել դրանք: Ավելի նպատակային եմ համարում իրականացնել կարևորագույն գործառույթներ հստակ ժամանակահատվածի համար, և միշտ պատրաստ լինել հաղթահարել ցանկացած խոչընդոտ, դժվարություն ու անհաջողություն, որպեսզի նրանց արագ հաղթահարել և ուղղել: