Yerevan, 05.May.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Unibank is now a regular partner of “Pan-Armenian intellectual movement” IDBank issued another tranche of dollar bonds Green Iphone on the best credit terms at green operator's stores UCOM Provided technical assistance to Shengavit administrative district AMD 9,808,684 to the "City of Smile" Charitable Foundation. The next beneficiary of "The Power of One Dram" is known Unibank offers a “Special” business loan with an interest rate of 8.5% per annum IDBank implements the next issue of nominal coupon bonds Flyone Armenia will start operating regular direct flights Yerevan-Moscow-Yerevan New movie channels in Ucom and good news for unity tariff subscribers Ucom offers discounts on a number of devices on the occasion of love holidays


«Բար­ձի­թո­ղի իրա­վի­ճակ է, «սու­պեր­նա­խա­րա­րու­թյուն­նե­րում» ան­գամ գոր­ծա­ռույթ­նե­րի բաշխ­վա­ծու­թյուն չկա». «Փաստ»

Interview

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Ավելի քան հինգ ամիս անց կառավարության կառուցվածքի փոփոխությունը որոշակի խնդիրներ է ստեղծել կառավարման համակարգում: 

Այդ խնդիրների մի մասը տեսանելի դաշտում է, որոնք ակամա փաստում են ոչ տեսանելի հատվածում առկա այն խառնաշփոթային իրավիճակների մասին, որոնք կան հատկապես «սուպերնախարարություններում»: 

Ո՞րն էր սպասելիքը, իրականում ինչի՞ հանգեցրեց փոփոխությունը, որքանո՞վ այն նպաստեց օպտիմալացման, ծախսերի կրճատման՝ ի սկզբանե հայտարարված նպատակների իրականացմանը: 

Հանրային կառավարման մասնագետ Սիրանուշ Սերոբյանը համադրում է մինչ այս հայտարարված նպատակներն ու խոսում այն վերջնարդյունքի մասին, որն այսօր առկա է կառավարման համակարգում: 

«Որպես նախարարությունների միացման հիմնական նպատակ՝ սկզբում նշվում էր օպտիմալացման գաղափարի մասին: 17 նախարարություն ունենալու իմաստը չէին գտնում, ըստ որի՝ սկսեցին մեկի ձեռքում կենտրոնացնել մի քանի նախարարություններ, որի արդյունքում ստեղծվեցին նաև, այսպես կոչված, սուպերնախարարություններ: 

Իրականությունն այն է, որ ինչպես երկրի ղեկն է կենտրոնացած մեկի ձեռքում, այնպես էլ նախարարություններում է: 

Այս ամենը տանում է մի վիճակի, երբ մենք պարզապես վերացնում ենք մասնագիտական կառույցները: Սպորտի նախարարությունը պետք է զբաղվեր սպորտի, մշակույթինը՝ մշակույթի, կրթությանը՝ կրթության հարցերով, բայց հիմա այդ ոլորտների բոլոր գործառույթներն իրականացվում են մեկ անձի ձեռքով: 

Այսինքն, մենք գերկենտրոնացնում ու արժևորում ենք մեկին՝ տալով իրեն բազմապիսի գործառույթներ: Այդուհանդերձ, հաշվի առնելով ոլորտային հիմնախնդիրները, որոնք չափազանց շատ են, կարող ենք շեշտել, որ մեկ նախարարությունն ի զորու չէ նմանատիպ գործառույթներ իրականացնել»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասաց մասնագետը: 

Ս. Սերոբյանն ընդգծեց, որ այստեղ հարցը ձևական բնույթը չէ, հետևանքները պետք է դիտարկել խորքային տեսանկյունից. 

«Մենք այսպիսով ավիրում ենք մեր կրթության և գիտության համակարգը, մշակույթը, սպորտը ու մի շարք այլ ոլորտներ, որովհետև մենք յուրաքանչյուր բնագավառի առումով մասնագիտական մոտեցում չենք ունենում: 

Ունենում ենք մի իրավիճակ, երբ կայացվում են մակերեսային որոշումներ՝ չխորհրդակցելով որևէ մասնագետի հետ: 

Այս բոլոր խնդիրները հանգեցնում են նախարարությունների գերկենտրոնացմանը, որի պարագայում մարդիկ նույնիսկ չեն էլ կարդում, թե ի՞նչ է գրված որոշման մեջ, և ստորագրում են այն: 

Սա է խնդիրը, որ մեկ անձի որոշումից, քմահաճույքից կախված՝ նախարարություններում ևս բարձիթողի իրավիճակ է տիրում»: 

Մեր զրուցակցի խոսքով, ի սկզբանե հայտարարված նպատակը, ըստ որի՝ պետք է օպտիմալացում լիներ, ծախսեր կրճատվեին, ժամանակի ընթացքում խեղաթյուրվեց:

«Ի՞նչ տրամաբանության մեջ է տեղավորվում հայտարարված ռացիոնալացումը, ծախսերի նվազեցումը, երբ գաղտնի ձևով բարձրացվում են նախարարների, փոխնախարարների աշխատավարձերը: Եթե ծախսերը կրճատում ենք, որ որակ ստանանք, բայց արդյունքում հակառակն է ստացվում, այսինքն, որակ չենք ստանում, բայց ծախսերն ավելանում են, ապա այս ամենը չի բերելու սահմանված նպատակին: 

Եթե նպատակը օպտիմալացումն է, ապա այն պետք է լիներ ըստ ոլորտների և համապատասխան կադրերի մասնագիտացման: 

Որպես հանրային կառավարման մասնագետ, կողմ եմ օպտիմալացմանը, բայց այն արդյունավետ է աշխատում միայն այն դեպքում, երբ դրան զուգահեռ բարձրանում է որակը, և ոլորտին խորը տիրապետող մասնագետներ են բերվում: 

Մեր պարագայում ոչինչ չարվեց, պարզապես մի նախարարությունը կցվեց մեկ այլ նախարարության»,-ասաց նա՝ շեշտելով, որ կա նաև որակյալ կադրերի խնդիր:

«Եթե կադրն իր տեղում չէ, հետևաբար, նրանցից արդյունքներ ակնկալելն անիմաստ է: Մեզ մոտ ստացվեց այնպես, որ պաշտոնի նշանակվեցին «քայլողները»: 

Իսկ օպտիմալացման գնալուց առաջ իրականում առնվազն 3-4 ամիս պետք է լավագույնս ուսումնասիրվեր, մոնիթորինգ ու գնահատում իրականացվեր նախարարություններում, համաձայն որի՝ հնարավոր կլիներ որոշել՝ այս բաժինն անհրաժեշտ է, թե ոչ, այս մասնագետը անհրաժեշտ է, թե ոչ, և որոնք են նրա գործառույթները: 

Նախ՝ պետք էր ապահովել համապատասխանությունը, որակյալ մասնագետներով համալրել կամ վերապատրաստել առկա մասնագետներին: 

Միայն այդ դեպքում օպտիմալացումն արդարացված կլիներ: Բայց մեզ մոտ «սուպերնախարարություններում» անգամ գործառույթների բաշխվածություն չկա:

Հիմա կան նախարարություններ, որոնք ոչ միայն որևէ ոլորտային խնդիր չեն լուծում, այլ ավելին՝ իրենց գործունեության հետևանքով խնդիրները բազմապատկվել են: Սա օպտիմալացում չէ, այլ ընդամենը կադրային, այսպես կոչված, փոփոխություններ: 

Օպտիմալացում եզրույթի տակ ոչ միայն չկրճատվեցին նախարարությունների գործառույթները, այլ անգամ որոշ գործառույթներ ավելացվեցին: 

Ոչ մի գլոբալ փոփոխություն չեղավ, մեկը մեկին կցվեց, մի քանիսն էլ կրճատվեցին, ուրիշ՝ ոչինչ»,-հավելեց Ս. Սերոբյանը՝ ընդգծելով, որ պետական կառավարումը հիմնվում է կառավարության գործունեության վրա, որի մեջ ընդգրկված են նախարարությունները:

«Երբ նախարարությունների օղակը լավ չի աշխատում, երբ նախարարությունների միջև փոխհամաձայնություն չկա, հստակ նպատակներ, ծրագրեր ու պլաններ դրված չեն, ապա այս իրավիճակը կառավարման լուրջ խնդրի է տանելու: 

Նախարարությունների նման գործունեությունը հարվածի տակ է դնում պետական ամբողջական կառավարումը, որովհետև բոլոր համակարգերը փոխկապակցված են: 

Մեկի թուլությունը կամ մեկի անորոշությունը տանելու է մյուսի անորոշությանը: 

Երբ դատականի, օրենսդիրի ու գործադիրի միջև բալանսը խախտվում է, երբ դրանցից մեկն ավելի գերիշխող է դառնում, ապա խնդիր ենք ունենում, ինչն իր հերթին շղթայական ազդեցություն է ունենալու: Եթե կառավարման մարմինները ճիշտ տեղում են, ապա կունենանք դրական արդյունք, բայց այսօր պատկերը հակառակն է:

 Մենք գործ ունենք անորոշության, տարերայնության հետ: Գործ ունենք նաև ոչ ճիշտ, ոչ գրագետ ու ոլորտին չհամապատասխանող կադրերի և սխալ կառավարման գործընթացի հետ: 

Մեկը մեկի հետ չի խորհրդակցում, բայց չէ՞ որ պետք է մի նախարարությունն իմանա, թե մյուսն ինչ է անում: Նախարարությունները կցվել են իրար, որ համատեղ աշխատանք լինի, բյուջեն տնտեսվի, բայց ամեն մեկն իր համար է աշխատում: Իրականում այստեղ գործելաոճի խնդիր կա: Մեկի ձեռքում իշխանության կենտրոնացումը տարվել է նաև կառավարման այլ համակարգեր, նախարարությունների շրջանակ, որտեղ ևս առանց քննարկումների որոշումներ են կայացնում»: 

Ս. Սերոբյանի դիտարկմամբ, կառավարման համակարգի աշխատանքը խաթարվում է, մինչդեռ պետք է լուծվեին համակարգային խնդիրները: 

«Ակնառու ծախսեր են քննարկման առարկա դառնում. ինքնաթիռ, աշխատավարձեր, պարգևավճարներ և այլն: Անիմաստ, ոչ պիտանի ծախսեր են իրականացվում: 

Այս ամենը զայրացնում է հանրությանը, որովհետև ժողովուրդը հիմա սոցիալական ծանր իրավիճակում է, իսկ նախարարը մեկուկես միլիոն աշխատավարձ է ստանում այն դեպքում, երբ չի լուծվել ոլորտային որևէ խնդիր, երբ ոչինչ չի արվել: 

Նորմալ չէ, երբ պետական պաշտոնատար անձանց աշխատավարձերը կտրուկ բարձրանում են, բայց ժողովրդի կենսամակարդակը նույնն է մնում: Խնդիրն այն է, որ հասարակության ու պաշտոնյաների միջև պատնեշ կա: 

Մենք էլ ենք գիտակցում, որ նրանց լիազորել ենք գործառույթ իրականացնել, բայց նրանց աշխատավարձերի կտրուկ բարձրացումը ոչնչի դիմաց անընդունելի է: 

Մենք շատ լուրջ խնդիր ունենք ծախսերի տեսանկյունից: Աբսուրդային ծախսեր կան, որոնք աչք են ծակում: 

Այստեղ ոչ միայն թափանցիկության, այլև խելամիտ ծախսերի հարց կա: 

Գոյություն ունի բարեկեցության պետության մոդել, ըստ որի՝ պետական ծախսերը ևս հասցված են նվազագույնի, բյուջեից ընդամենը 3-4 տոկոսն է տրամադրվում ամբողջ կառավարման գործընթացն իրականացնելուն, իսկ մնացածն ուղղում են ոլորտային ծրագրերի իրականացմանը: 

Բայց մեր երկրում բյուջեի մեծ մասը ծախսվում է պետական ապարատի վրա: Խնդիրն այն է, որ ծախսերն իրականացվում են անկախ ամեն ինչից, իսկ պաշտոնյաները քմծիծաղով ու հեգնանքով պատասխաններ են տալիս «բա նախկին ինքնաթիռով գնա՞» տրամաբանության մեջ: 

Նմանատիպ ծախսերն անտրամաբանական են»,-ասաց մեր զրուցակիցը: 

Խոսելով նաև 2020թ. բյուջեով նախատեսված հաստիքային միավորների ավելացման հնարավորության մասին՝ Ս. Սերոբյանը նկատեց. 

«Նախ հարց է, թե ինչի՞ հաշվին են ավելանում հաստիքները: Սա ենթադրում է նաև պետական ապարատի ծախսերի աճ: 

Սա նույն անտրամաբանական որոշումների համատեքստում է: Երկրում լուրջ խնդիրներ կան, բայց մենք անընդհատ կառավարիչներ եք ավելացնում:

Ո՞րն է կառավարողների քանակն ավելացնելու իմաստը, երբ ուղղակի կարելի է գործ անել: 

Իհարկե, կադրերը թարմացնելը դրական է, բայց քանի որ այս իշխանությունները ամեն մի լավ բան խեղաթյուրում են, չեմ կարծում, որ ծախսերի ու հաստիքների ավելացումը որևէ դրական տեղաշարժ կտա կառավարման համակարգին»:

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

 

 

The Power of One Dram to the Road of Life Charitable OrganizationAMIO bank issues bonds General Director of Ucom gave a lecture at the French University in Armenia Amio Bank participated in Career City Fest 2K24 Transfers to Visa cards of foreign banks are available in the Unibank mobile app ZCMC CJSC general director R.N. Khudoli on the օccation of Internatioanal Labour dayGagik Khachatryan's prolonged denial of medical care amounts to torture. attorneyMore and more smiles in the city. 'Kentron' branch of AMIO BANK was reopenedIdram and IDBank at Career City FestIdram and IDBank as participants of Career City FestUcom provides four bus stops in Ijevan with free Wi-FiAn exhibition dedicated to Charles Aznavour's centennial anniversary Yerevan, May 22 – July 22Caring for nature, we have started with ourselves - Team Telecom ArmeniaUp to 10% cashback from GetTransfer with IDBank cardsAmio Visa Signature Business card. When the opportunities are unlimitedUp to 1% cashback when shopping on Wildberries with IDBank cards Ucom continues network modernization in regions of Armenia Co-founders of Galaxy Group of Companies Co-Hosts Business Breakfast to Strengthen Armenian-French Business TiesLeasing agreement and a number of advantages. Amio is in the Leasing Expo with a special offerInternational transfers from card to card with IDBank VISA cardsIdplus Bonuses in Idram&IDBank ApplicationUcom has released a new package offer Ucom continues network modernization in regions of Armenia Idram and IDBank participated in the signing ceremony of the Declaration of Women's Empowerment Principles General Director of Ucom participated in Doing Digital Forum 2024 AraratBank: General Partner of Face-to-Face Regional Forum4.017.648 Drams to My Forest Armenia: April Beneficiary of The Power of One Dram is 4090 FoundationUcom continues to support green energy expansion in Armenia Spring brought so much profit. It is a profitable promotion at Amio Bank Director General of Ucom took part in a recruiting conference Ameriabank named the Best Bank in Armenia for 2024 by Global Finance magazine AraratBank places its 27th issue of dollar bonds Ucom launches network modernization efforts in few regions of Armenia Ucom Launches Network Modernization Efforts in Regions of Armenia 5 000 dram bonus from IDBank for pension card holders World Bank Armenia has organized discussion on facilitating women’s wider engagement in sectors that have been traditionally male dominated in the countryIDBank as a Participant in the Conference of My Forest Armenia NGOIDBank issues the 1st tranche of dollar bonds of 2024In 2023, the SME Loan Portfolio of Ameriabank Reported More Than 30% Growth Amio digital cards with unlimited opportunities and 5% cashback Mining plays an important role in providing materials for energy transition and green economy: Roman Khudoli International Client’s Day at IDBank Termination of service of MIR cards. IDBank Three Sad Stories about Fraudsters Ucom showed high and stable growth in fixed and mobile communications in 2023 The number of Team mobile subscribers is over 1 millionOn the occasion of International Women's Day ZCMC employees were awarded 3,780,052 Drams to the City of Smile Fund: The Power of One Dram Will Go to My forest Armenia in March Global Finance Recognizes Ameriabank's Leadership in Sustainable Finance in Armenia How AMIO succeeded in gathering its team, partners and customers around a common goal