Եթե կարմիր գծանշում կա, ապա վարորդն իրավունք ունի կայանելու. Է. Հովհաննիսյան
ՀարցազրույցՎարորդների իրավունքների պաշտպանությամբ զբաղվող «Աքիլլես» հասարակական կազմակերպության նախագահ Էդուարդ Հովհաննիսյանը Orer.am-ի հետ զրույցում նշեց, որ նոր օրենքի համաձայն՝ բոլոր վարորդները չէ, որ ճանապարհային երթևեկության կանոնները խատելու համար մինչ իրենց անունով վարչական տույժ նշանակելու մասին ծանուցվելը կարող են նախազգուշացվել:
«Այն տուգանքները, որոնք կատարվել են ոչ դիտավորյալ կամ խախտումներն աննշան են և երթևեկության մասնակից այլ տրանսպորտային միջոցների համար խոչընդոտ չեն հանդիսացել, ենթակա են նախազգուշացման, այսինքն՝ որոշակի պայմանների դեպքում միայն վարորդը կզգուշացվի, իսկ մնացած դեպքերում առանց զգուշացման կարող է միանգամից տուգանք նշանակելու մասին որոշում կայացվել»,- ասում է Է. Հովհաննիսյանը:
Այս դեպքում արդյոք չե՞ն ավելանա կոռուպցիոն ռիսկերը, քանի որ ընդհանուր ընկալման տեսնակյունից բավականին անհասկանալի է, թե ինչ ասել է՝ «ոչ դիտավորյալ»: Բնական է, որ եթե որևէ վարորդ նույնիսկ վրաերթ է կատարում, ապա այդ ժամանակ էլ միանշանակ կարելի է պնդել, որ դիտավորության աստիճանը զրո է եղել: Հովհաննիսյանի կարծիքով՝ մինչ օրենքն ընդունելը կազմակերպությունը նման հարց բարձրացրել է, քանի որ իրենց համար էլ հասկանալի չի եղել, թե ով պետք է որոշի դիտավորության աստիճանը և ինչպես:
«Այդ հարցը կա, բայց, համենայն դեպս, հունվարի սկզբին ուժի մեջ մտած նոր օրենքի գործարկումից հետո մեզ նույնպես դիմել են վարորդներ՝ հասկանալու համար թե այս կամ այն դեպքի համար արդյոք տուգանք նշանակելու մասին որոշումն օրենքի շրջանակներում է կայացվել, թե ոչ»,- ասում է Է. Հովհաննիսյանը:
Խոսելով Orer.am-ին դիմած վարորդի բողոքի մասին՝ նա նշեց, որ տուգանք նշանակելու մասին որոշումը բողոքարկելու դեպքում այն չեղյալ կհայտարարվի: «Եթե կարմիր գծանշում կա, ապա վարորդն իրավունք ունի կայանելու, իսկ եթե կանգառի նշան կա, ապա իրավունք չունի, բայց վարորդն ընտրել է իր համար բարենպաստ իրավիճակը և կայանել է մեքենան, այսինքն՝ վարորդը մեղավոր չէ և չպետք է տուգանվի: Ես խորհուրդ կտամ, որ վարորդը գրավոր դիմում ներկայացնի Ճանապարհային ոստիկանությանը և որոշումը բողոքարկի, քանի որ այն ոչ իրավաչափ է: Վարորդը կատարել է կանոնների մի պահանջը և եթե մյուս պահանջը հակասում է նախորդին, ապա այդ հակասությունը պարտավոր է Ճանապարհային ոստիկանությունը վերացնել»,- ասում է ՀԿ նախագահը:
«Աքիլլես» կազմակերպության ղեկավարի խոսքով՝ եթե նման հակասություններ առաջացնող խնդիրները լուծելը Ճանապարհային ոստիկանության խնդիրն է, ապա կարմիր գծանշումների համար պատասխանատվություն կրում է Երևանի քաղաքապետարանը:
«Կարմիր գծանշումներ կատարելու համար քաղաքապետարանի համապատասխան վարչությունը պետք է այն համաձայնեցնի Ճանապարհային ոստիկանության հետ: Պատահում են նաև դեպքեր, երբ կարմիր գծանշումները լավ չեն երևում տեսախցիկով, որի պատճառով տուգանում են վարորդներին: Բացի այդ, երբ «Սիքյուրիթի Դրիմ»-ը տուգանքի որոշում է կայացնում, Ճանապարհային ոստիկանությունն էլ կնիք է դնում այդ որոշման վրա: Թող կնիքը դնելուց առաջ նայի, նոր կնքի»,- ասում է Հովհաննիսյանը:
Վարորդների բողոքի մասին, թե մայրաքաղաքում նման «թակարդներ» շատ կան, որը դարձել է իրենց բյուջեն հարստացնելու միջոց, իսկ Ճանապարհային ոստիկանությունն այն աչքաթող է անում և որևէ քայլ չի ձեռնարկում նման հակասական իրավիճակները վերացնելու համար, Հովհաննիսյանն ասաց, որ նման խոչնդոտները վերացնելը կրկին Ճանապարհային ոստիկանության գործառույթերի տիրույթում է, իսկ հակասությունների դեպքում տուգանք նշանակելու մասին որոշումները մեծ մասամբ ենթակա են չեղարկման:
Ի դեպ, այս կնճռոտ հարցը պարզաբանելու համար Orer.am-ը գրավոր դիմել է նաև ՀՀ ՆԳՆ հասարակական կապերի և լրատվության վարչությանը: Հարցի պարզաբանման համար օրենքով սահմանված 5-օրյա ժամկետի ավարտին վարչությունից գրավոր տեղեկացրեցին, որ «հարցման մեջ նշված տեղեկությունը տրամադրելու համար անհրաժեշտ է կատարել լրացուցիչ աշխատանք և «Տեղեկատվության ազատության մասին» ՀՀ օրենքի 9-րդ հոդվածի համաձայն` այն կտրամադրվի 30-օրյա ժամկետում»:
Այնպես, որ առաջիկայում պարզ կլինի, թե ինչպես կամ ում թույլտվությամբ է Սայաթ-Նովա փողոցի, Տիկնիկային թատրոնի դիմացի մայթին գտնվող կանգառի հատվածում կարմիր գծանշում կատարվել, այն դեպքում, երբ ճանապարհային երթևեկության մասին մեկ այլ օրենքի համաձայն կանգառում մեքենա կայանելն անգելված է: Ի դեպ, նման «թակարդները», որոնցից շատ-շատ կա մայրաքաղաքում, կարող են լրացուցիչ խոչընդոտ լինել և վարորդի մոտ խուճապ առաջացնել: Այնպես որ, հարցն ավելի լուրջ է, քան առաջին հայացքից երևում է, ուստի կարծում ենք, որ Ճանապարհային ոստիկանության պատասխանը պետք է որ բավականին խոսուն լինի:
Արմինե Գրիգորյան